Skip to main content

Dawn of War 3 - doktryny armii i elitarne

Specjalne umiejętności dla każdej frakcji.

Jedną z nowości wprowadzonych do serii wraz z premierą Dawn of War 3 jest system Doktryn. Są to specjalne umiejętności unikalne dla każdej frakcji, wzmacniające określone typy jednostek poprzez ulepszenie posiadanej zdolności lub zapewnienie nowej. W trakcie rozgrywki nie mamy dostępu do wszystkich, lecz wybieramy przed starciem te przez nas pożądane. Dlatego bardzo ważne jest ich dobre zrozumienie, żeby móc wybrać te pasujące do nas. Doktryny można podzielić na dwie grupy, Doktryny armii oraz Doktryny Elitarne.


Doktryny armii

Wybierane przed bitwą z menu po prawej stronie zapewniają różnorakie premie przez cały czas starcia. Podzielone są na cztery kategorie: Piechota, Pojazdy i machiny kroczące, Budynki oraz Mechanika Frakcji. Wszystkie rasy mają dostęp do pierwszych trzech kategorii, czwarta zarezerwowana jest dla Kosmicznych Marines.

Wszystkie 90 doktryn (po 30 na frakcję) możesz obejrzeć klikając na przyciski znajdujące się po prawej stronie ekranu w zakładkach Elitarni i Tryb wieloosobowy. Na początku gry żadna z nich nie będzie odblokowana i dostępna do wykorzystania, aby z nich skorzystać trzeba je najpierw zakupić za specjalną występującą w grze walutę (50 czaszek za 1 doktrynę). Ważne jest wybranie Doktryn pasujących do naszego stylu rozgrywki. Przykładowo: nie ma sensu kupować ulepszenia dla Zwiadowców, jeżeli nie wystawiamy ich w ogóle na polu bitwy.

Odblokowanie wszystkich doktryn wymaga pewnej ilosci grindu

Doktryny Elitarne

Działają podobnie do doktryn armii zapewniając premię części oddziałów na polu bitwy. Przypisane są jednak do określonych jednostek elitarnych. Ponadto dzielą się jeszcze na dwie różniące się między sobą kategorie.

Doktryna elitarna: aura jest aktywna tylko wtedy, gdy posiadająca ją jednostka elitarna obecna jest na polu bitwy. Przykładowo, dopóki Gabriel Angelos jest obecny na polu bitwy, zrzucone kapsuły desantowe leczą jednostki znajdujące się w ich pobliżu. Aury są odblokowywane już na pierwszym poziomie doświadczenia jednostki elitarnej.

Doktryna elitarna: rozkaz jest aktywna przez cały czas bitwy pod warunkiem, że posiadająca ją jednostka elitarna wchodzi w skład wybranego przed meczem zestawu. Do zestawu możemy przypisać maksymalnie trzy jednostki elitarne. Tego typu doktryny odblokowują się na trzecim poziomie doświadczenia, a na ósmym stają się doktryną armii i można je wybrać niezależnie od jednostek elitarnych.


Spis treści: Dawn of War 3 - poradnik i najlepsze porady


Typy doktryn

Kolejnym podziałem wymyślonym przez Relic jest podział doktryn na typy. Jest to podział niezależny od wcześniejszego, więc do tego samego typu mogą należeć zarówno doktryny armii jak i doktryny elitarne. Gra wyróżnia pięć typów doktryn.

  • Typ umiejętność - doktryny dające nowe umiejętności dla jednostek
  • Typ modyfikacja umiejętności - doktryny modyfikują posiadane umiejętności, na przykład skracając czas ich odnawiania
  • Typ dodanie atrybutu - doktryny dodające jednostce nowy atrybut, przykładowo dając budynkowi możliwość uzupełniania jednostek
  • Typ wzmocnienie - doktryny zapewniając premię do statystyk, zwiększające zdrowie i zadawane obrażenia
  • Typ wzmocnienie warunkowe - doktryny zapewniające premię do statystyk w określonych warunkach, wymagające na przykład znalezienia się w zasięgu osłony kryjącej

Zobacz także