Dawn of War 3 - jednostki elitarne: Eldar
Opis wszystkich elit dla jednostek Eldarów.
W tej części poradnika przedstawimy i po krótce opiszemy wszystkie dostępne w grze jednostki elitarne należące do frakcji Eldarów, jednej z trzech dostępnych w Dawn of War 3. Po informacje o pozostałych jednostkach elitarnych zapraszamy do pozostałych rozdziałów naszego poradnika.
Arcyprorokini Macha
Arcyprorokini powraca w kolejnej części Dawn of War. Nie jest może tak wytrzymała jak dowódcy pozostałych dwóch frakcji, jednak jej zdolności odpowiednio użyte mogą poważnie zaszkodzić wrogom.
Zdolności:
- Śpiewająca Włócznia: Macha ciska śpiewającą włócznią w wybrane miejsce. Oręż przebija i odpycha jednostki, które napotka na swej drodze, zadając im obrażenia. Włócznia pozostaje w miejscu, w którym wyląduje, zwiększając obrażenia zadawane przez otaczających ją sojuszników.
- Impuls Psioniczny: Macha sprawia, że jej włócznia wysyła impuls psionicznej energii. Zadaje obrażenia na obszarze w kształcie koła. Jeśli Macha dzierży włócznię, obrażenia zadawane prze nią wręcz zostają zwiększone, a otrzymywane obrażenia ulegają zmniejszeniu. W przeciwnym razie jednostki rozmieszczone blisko włóczni otrzymują mniejsze obrażenia, zadając większe.
- Splot Temporalny: Macha roztacza wokół siebie pole temporalne. Wprowadza otaczających ją wrogów w stan zastoju. Nie mogą one atakować ani być atakowane.
Ronahn
Kolejny z powracających charakterów, Ronahn doskonale walczy na dystans, siejąc spustoszenie wśród wrogów za pomocą karabinu snajperskiego.
Zdolności:
- Daleki Strzał: Ronahn strzela w wybranym kierunku. Pocisk przebija napotkane jednostki i zapewnia wokół nich wizję. Pocisk kończy swój lot, jeśli trafi w pojazd. Pojazd zostanie ogłuszony.
- Krok przez Cienie: Ronahn teleportuje się do dowolnego miejsc objętego osłoną kryjącą.
Jain Zar
To postać znana wszystkim fanom Warhammera 40k, bardzo sprawna w walce bezpośredniej. Posiada szereg umiejętności pozwalających jej jeszcze sprawniej rozprawiać się z wrogami.
Zdolności:
- Wrzask Bojowy: Szarżując do walki wręcz, Jain Zar wydaje z siebie wrzask. Spowalnia jednostki na obszarze w kształcie koła.
- Trafienie krytyczne: Co szósty atak jest wyjątkowo potężny, czas odnawiania umiejętności zostaje skrócony.
- Cicha Śmierć: Jain Zar rzuca triskelem w wybranym kierunku. Oręż przebija jednostki napotkane po drodze, zadając im obrażenia. Po dotarciu do wskazanego miejsca wraca do Jain Zar.
- Bieg: Jain Zar biegnie w wybranym kierunku. Jeśli po drodze napotka wroga, wykonuje skok, wyrzucając przed siebie 8 pocisków.
Bojowe Skorpiony
Doskonała jednostka do szybkich ataków na zaskoczonego przeciwnika. Potrafi się schować oraz wykryć przeciwnika niebędącego w pobliżu. Idealnie obrazuje podejście Eldarów do prowadzenia działań wojennych.
Zdolności:
- Łowy: Bojowe skorpiony tworzą chmurę dymu pozwalającą im się ukryć. W ten sposób tworzy się zasłona kryjąca. Podczas działania tej umiejętności są w stanie wykryć wrogów poza swym normalnym zasięgiem wizji, nawet w mgle wojny czy osłonie kryjącej.
- Skok Zaczepny: Oddział bojowych skorpionów wykonuje skok do wskazanego miejsca. Spowalnia znajdujące się tam jednostki i zadaje im obrażenia. Zasięg skoku rośnie, gdy bojowe skorpiony są w ukryciu.
- Szczękodziałka: Jeżeli skorpiony nie walczą wręcz, regularnie oddają strzały ze swoich szczękodziałek. Zadaje obrażenia i spowalnia.
- Trafienie krytyczne: Co szósty atak wręcz jest wyjątkowo potężny.
Władca Upiorów
Władca Upiorów jest bardzo silną jednostką elitarną, rozmiarem nawiązującą do najsilniejszych w grze. Posiada wysoką wytrzymałość na obrażenia oraz zdolności pozwalające zadać znaczne obrażenia, dzięki czemu sprawdzi się nawet w mniej doświadczonych rękach.
Zdolności:
- Trafienie krytyczne: Co piąty atak Władcy Upiorów jest wyjątkowo potężny.
- Szarża z Glewią: Władca Upiorów szarżuje w wybranym kierunku. Odrzuca jednostki stojące na drodze i zadaje im obrażenia. Na koniec szarży lub w momencie aktywacji Władca wykonuje zamach swoją glewią, raniąc i odrzucając wszystkie jednostki na obszarze w kształcie stożka.
- Eteryczna Bariera: Tworzy barierę pochłaniającą pociski. Prędkość przechodzących przez nią sojuszników ostaje zwiększona, a wrogów zmniejszona.
Upiorny Rycerz Taldeer
Arcyprorokini Taldeer powraca w Dawn of War 3. Jej dusza zostaje umieszczona w ciele Upiornego Rycerza, którym będzie dowodzić razem ze swoim bratem Ronahnem.
Zdolności:
- Skok: Taldeer wykonuje skok do wybranego miejsca, po czym pokonuje jeszcze pewną odległość ślizgiem. Zadaje obrażenia i odrzuca napotkane jednostki.
- Tarcza rozpraszająca: Taldeer wznosi tarczę rozpraszającą w wybranym kierunku. Bariera pochłania pociski, które w nią uderzają. Po pewnym czasie wysyła impuls energii wywołujący zastój.
- Psioniczne cięcie: Taldeer wysyła widmowy obraz samej siebie w wybranym kierunku. Obraz przebija napotkane jednostki, zadaje im obrażenia i wprowadza w stan zastoju.
- Psioniczna klątwa: Taldeer może przerwać zastój atakami lub umiejętnościami, co sprowadzi na cele Psioniczną klątwę. Zadaje obrażenia procentowe, spowalnia oraz zmniejsza obrażenia zadawane prze cel.
- Trafienie krytyczne: Co szósty atak wręcz jest wyjątkowo potężny, zadaje obrażenia na obszarze w kształcie koła.
Upiorny Rycerz
W porównaniu do Taldeer ten Upiorny Rycerz lepiej walczy na dystans, stanowi jednak mniejsze zagrożenie w walce bezpośredniej.
Zdolności:
- Skok: Upiorny Rycerz wykonuje skok do wybranego miejsca, po czym pokonuje jeszcze pewną odległość ślizgiem. Zadaje obrażenia i odrzuca napotkane jednostki.
- Szczelina Odkształcająca: Upiorny Rycerz otwiera w wybranej lokacji szczelinę prowadzącą do osnowy. Odrzuca wrogów i spowalnia ich.
- Zogniskowany Promień: Upiorny Rycerz strzela w wybranym kierunku potężnym promieniem.
Autarcha Kyre
Autarcha - formalny dowódca Eldarów podczas akcji Dawn of War 3 - jest silną i mobilną jednostką potrafiącą zadać znaczne obrażenia dzięki wykorzystaniu swoich umiejętności.
Zdolności:
- Podniebny skok: Kyre wzbija się w powietrze i zaczyna lecieć. Nie może atakować, jednak zyskuje większą szybkość poruszania i może przelatywać nad dowolnym terenem.
- Psioniczny Wicher: Kyre tworzy cyklon, który przemieszcza się w stronę wybranego punktu. Zadaje obrażenia i spowalnia jednostki.
- Grad granatów plazmowych: Podczas lotu Kyre zrzuca na cały obszar pod nim granty plazmowe. Zadają obrażenia i zwiększają prędkość ruchu autarchy.
- Trafienie krytyczne: Co szósty atak wręcz jest wyjątkowo potężny, regeneruje tarcze sojuszników wokół.
Spis treści: Dawn of War 3 - poradnik i najlepsze porady
Zobacz też:
- Dawn of War 3 - jednostki elitarne: Orkowie
- Dawn of War 3 - jednostki elitarne: Space Marines
Pająki Osnowy
Podobnie jak inne jednostki Eldarów tak i Pająki Osnowy posiadają zdolność szybkiego przemieszczania się po mapie, zawdzięczają ją zdolności teleportacji. Dodanie do tego całkiem pokaźnej siły ognia czyni z nich groźną jednostkę na polu bitwy.
Zdolności:
- Teleportacja: Pająki osnowy teleportują się do wybranej lokacji, tworząc portal z miejsca, w którym obecnie się znajdują, do punktu docelowego. Z portalu mogą skorzystać inne jednostki. Teleportacja zwiększa zadawane przez pająki osnowy obrażenia dystansowe.
- Miny spowalniające: Pająki osnowy teleportują się do wybranej lokacji, zostawiając za sobą minę, która spowalnia jednostki i zadaje im obrażenia.