Dawn of War 3 - jednostki elitarne: Orkowie
Opis wszystkich elit dla jednostek Orków.
W tej części poradnika przedstawimy i po krótce opiszemy wszystkie dostępne w grze jednostki elitarne należące do frakcji Orków, jednej z trzech dostępnych w Dawn of War 3. Po informacje o pozostałych jednostkach elitarnych zapraszamy do pozostałych rozdziałów tego poradnika.
Gorgutz
Gorgutz występował już w kilku innych grach serii, wraca także i w tej. Jest tak samo silny, tak samo mocny i tak samo orkowy jak wcześniej. Jego wysoka wytrzymałość idealnie predysponuje go do roli tanka.
Zdolności:
- Hfytoszpon: Gorgutz wystrzeliwuje szpon i przeskakuje w wybrane miejsce. Zadaje obrażenia jednostkom na obszarze w kształcie koła.
- Krenciszpon: Szpon Gorgutza zaczyna wirować, pochłaniając strzały wroga. Zadaje wtedy obrażenia i spowalnia pobliskie jednostki. Umożliwia korzystanie z „Miażdżyszpona”. Gorgutz uderza wtedy szponem w ziemię, odrzucając i raniąc wroga.
- Trafienie krytyczne: Co szósty atak zadaje zwiększone obrażenia, raniąc dodatkowo wrogów na obszarze w kształcie linii.
Szturmiarze
Szturmiarze to szybka jednostka szturmowa, nadająca się do błyskawicznych uderzeń w słabe punkty wrogiej armii. No i nie da się wziąć żywcem.
Zdolności:
- Samobujca: Szturmiarz przeprowadza samobójczy atak w wybranym miejscu. Ogłusza okoliczne jednostki i zadaje im obrażenia.
- Skok: Szturmiarze wykonują skok we wskazane miejsce. Odrzuca jednostki na obszarze w kształcie koła i zadaje im obrażenia.
- Trafienie krytyczne: Co szósty atak jest wyjątkowo potężny i zadaje zwiększone obrażenia.
Megaburszuje
Kojarzycie Burszujów? Ciężka, orkowa piechota, która w dodatku mocno uderza wręcz. Jednostka Megaburszujów jest większa, cięższa, bardziej orkowa i mocniej uderza. Taka Megajednostka.
Zdolności:
- Elektryczny Mur: Megaburszuje tworzą w wybranym miejscu mur blokujący ruch wrogów i pochłaniający strzały.
- Włącz Kombirakiety: Po włączeniu jeden z megaburszujów zacznie strzelać naprowadzanymi kombirakietami. Każdy strzał kosztuje 1 ładunek. Łupienie generuje nowe ładunki.
Komandos
Komandos preferuje działania za liniami wroga. Uderzyć na wroga i wycofać się. Infiltracja to jego drugie imię.
Zdolności:
- Pułapka ogłuszająca: Komandos rozstawia w wybranym miejscu minę zbliżeniową. Ogłusza cele na obszarze w kształcie koła, dopóki pułapka nie zostanie zniszczona.
- Szczfane: Komandos detonuje bombę ogłuszającą. Ogłusza jednostki na obszarze w kształcie koła, zapewniając komandosowi ukrycie i zwiększoną prędkość ruchu.
- Giwera: Bierna. Komandos strzela ze swojej specjalnej spluwy. Zadaje obrażenia na obszarze w kształcie stożka. Jeśli strzał padł z ukrycia, odrzuca wrogów. Przed przeładowaniem można strzelić dwa razy.
Gorkolos
Kolejna wielka, orkowa jednostka krocząca jest odpowiedzią na czcigodnego Dretnota Kosmicznych Marines. Potrafi zadać duże obrażenia w walce dystansowej korzystając zarówno z normalnego ataku, jak i wykorzystując zdolności.
Zdolności:
- Totalne Bum-Bum: Gorkolos strzela ze swojej megaspluwy w wybraną stroną, raniąc jednostki na obszarze w kształcie stożka.
- Rakietowa pienść: Gorkanaut wystrzeliwuje swoją rakietową pienść na orbitę i sprowadza na ziemię skauę. Zadaje obrażenia jednostkom i je ogłusza. Dopóki pienść nie zostanie odzyskana, ataki wręcz są niemożliwe.
Dziwoląg Zapnoggin
Dziwoląg jest jednym z bohaterów, których poznasz w kampanii. Jest dziwny, a wyglądem i zachowaniem przypomina Szamana w Warhammerze Fantasy. Nie jest łatwo opanować korzystanie z jego zdolności, lecz zrobienie tego zwróci się z nawiązką.
Zdolności:
- Szczał zuomem: Strzela w wybranym kierunku chmurą odłamków. Zapewnia tarcze i zadaje obrażenia na obszarze w kształcie stożka. Każdy ładunek „Tarczy zuomu” zwiększa zasięg zdolności.
- No to jazda: Zappnoggin teleportuje się do wybranego miejsca. Zadaje obrażenia na obszarze w kształcie koła. Po pewnym czasie teleportuje sojuszników stamtąd, skąd przybył, w wybrane miejsce.
- Pioncha Gorka: Zappnoggin zużywa ładunek „Tarczy zuomu”, aby zaatakować dany obszar gigantyczną pięścią. Zadaje obrażenia, ogłusza i unieruchamia jednostki.
- Tarcza zuomu: Aktywuj, by włączyć automatyczne zbieranie pobliskiego złomu. Każdy ładunek wzmacnia tarczę i zwiększa zasięg „Szczału zuomem”.
Szalony Dred
Kolejna wielka orkowa jednostka elitarna. Dred wytrzymałością przewyższa inne jednostki, a dzięki zdolnościom jeszcze trudniej go zabić. Przydaje się też przy przeprowadzaniu szybkich, zaskakujących ataków.
Zdolności:
- Tunel: Szalony Dred wykopuje tunel do wybranej lokacji. Sojusznicy mogą z niego skorzystać. W momencie dotarci do punktu docelowego dred zadaje obrażenia i odrzuca wrogów. Może też przez pewien czas przenikać przez wrogów.
- Łupienie: Szalony Dred leczy się, gdy przechodzi po złomie. Zdolność ta nie działa podczas furii.
- Szał: Zamiast zginąć, Dred wpada w szał. Dostaje tarczę i zaczyna generować punkty furii, zadając obrażenia. Zdobycie maksymalnej liczby punktów wyleczy go. Jeżeli tarcza zostanie zniszczona, Szalony Dred zginie.
- Rosplatanie: Bierna. Dred wykonuje atak, zadając obrażenia na obszarze w kształcie stożka.
- Trafienie krytyczne: Co szósty atak jest wyjątkowo potężny, zadając obrażenia wrogom dookoła.
Duży Mehan Wazmakka
Wazmakka jest wyjątkowym orkiem, gdyż zna się na technologii. Jako jedyny potrafiłby włamać się do komputera, żeby coś z niego wykraść, zamiast rozwalać go jak pozostali.
Zdolności:
- Dziauo Pszyciongajonce: Wazmaka przytwierdza swoje dziauo do celu. Zapewnia tarcze lub zadaje obrażenia i spowalnia. Ponowna aktywacja przyciąga cel do Wazmakki.
- Zuom z orbity: Sprowadza złom z orbity i tworzy jego stertę na ziemi. Zadaje obrażenia w miejscu lądowania.
- Zuomowe wieżyczki: Zmienia 5 najbliższych start złomu w wieżyczki, które atakują wrogów. Wieżyczki przestają działać, kiedy skończy się czas ich działania lub zostaną zniszczone.
Spis treści: Dawn of War 3 - poradnik i najlepsze porady
Zobacz też:
- Dawn of War 3 - jednostki elitarne: Eldar
- Dawn of War 3 - jednostki elitarne: Space Marines
Morkolos „Pienkna”
To najpotężniejsza jednostka elitarna orków, gdy pojawia się na polu bitwy wszystkie inne jednostki schodzą na dalszy plan. Dzięki nadzwyczajnej wytrzymałości oraz specjalnym zdolnościom jest praktycznie niezniszczalna podczas działań wojennych.
Zdolności:
- Punkt uzupełniania strat: Umożliwia uzupełnianie oddziałów rozmieszczonych w pobliżu.
- Prowizoryczne Pole Siuowe: Pienkna wytwarza pole pochłaniające strzały. Zadaje obrażenia na obszarze w kształcie koła. Odblokowuje umiejętność „Megabum”. Każdy strzał redukuje wytrzymałość głównej tarczy, ale tworzy mniejsze pole siłowe, które pochłania ataki.
- Rakietowa Pienść: Pienkna uderza pięścią w wybrane miejsce. Ogłusza i zadaje obrażenia jednostkom dookoła. Pięść można później przywołać. Odrzuca jednostki, przez które przeleci. Dopóki pięść nie zostanie odzyskana, ataki wręcz stają się niedostępne.
- Pentaki mechanicy: Pienkna przywołuje tyle oddziałów Pentaków, ile ma ładunków. Pentaki domyślnie zaczną leczyć Pienkną ale można wydać im też inne polecenia.