Skip to main content

Dawn of War 3 - jednostki elitarne: Space Marines

Opis wszystkich elit dla jednostek Space Marines.

W tej części poradnika przedstawimy i po krótce opiszemy wszystkie dostępne w grze jednostki elitarne należące do frakcji Kosmicznych Marines, jednej z trzech dostępnych w Dawn of War 3. Po informacje o pozostałych jednostkach elitarnych zapraszamy do pozostałych rozdziałów tego poradnika.


Gabriel Angelos

Dowódca frakcji Kosmicznych Marines jest wytrzymałą jednostką, potrafi także zadać duże obrażenia używając swojego legendarnego młota.

Zdolności:

  • Pomsta: Gabriel wykonuje młynek młotem, odrzucając wrogów i zadając im obrażenia. Tworzy barierę pochłaniającą strzały.
  • Pogromca Bogów: Gabriel przeskakuje w wybrane miejsce. Odrzuca i ogłusza jednostki na obszarze w kształcie koła.
  • Trafienie krytyczne: Co ósme uderzenie jest wyjątkowo potężne i zadaje obrażenia wszystkim wrogom dookoła.

Egzekutorzy Żelaznej Paszczy

Egzekutorzy Żelaznej Paszczy są jednostką dystansową, która wybierając różne taktyki może stać się skuteczniejsza względem piechoty lub pojazdów.

Zdolności:

  • Granat wirowy: Oddział rzuca granatem, który spowalnia wrogów i zadaj im ciągłe obrażenia.
  • Transporter teleportacyjny: Straż Śmierci znika z pola bitwy, umożliwi ich szybszy powrót z powrotem z odnowionymi zdolnościami.
  • Taktyka Furor: Wyposaża jednego członka oddziału w miotacz ognia skuteczny przeciw wrogiej piechocie. Blokuje taktykę Malleus.
  • Taktyka Malleus: Wyposaża jednego członka oddziału w wyrzutnię rakiet skuteczną przeciwko pojazdom i budynkom. Blokuje taktykę Furor.

Terminatorzy Szturmowi

Te jednostki mogą wytrzymać wiele, dzięki swoim potężnym pancerzom wspomaganym. Uzbrojeni w ciężkie młoty są w stanie zagrozić każdej jednostce w walce wręcz.

Zdolności:

  • Uderzenie młota: Zadaje obrażenia wrogom dookoła, ogłusza je i spowalnia.
  • Teleportacja: Teleportuje oddział do wskazanej pozycji. Odrzuca wrogów na obszarze w kształcie koła.

Jonah Orion

Kronikarz posiada moce psioniczne, którymi może wspomóc sojuszników. Nie nadaje się jednak do walki bezpośredniej ze względu na niską wytrzymałość i zadawane obrażenia.

Zdolności:

  • Szaniec: Roztacza barierę na otaczającym obszarze. Przez barierę nie można przejść, pochłania ona też pociski.
  • Światłość Imperatora: Zwiększa obrażenia zadawane przez sojuszników, uniemożliwiając atak, oślepiając i uciszając wrogów w coraz większym promieniu.
  • Furia pradawnych: Jonah miota wiązką błyskawic. Zadaje obrażenia i zwiększa prędkość sojuszników w linii prostej.
  • Zapał: Bierna. Korzystając z tej umiejętności, Jonah zdobywa znikające z czasem ładunki. Każdy z nich zwiększa szybkość ataku.

Imperialny Rycerz Solaria

Imperialny Rycerz Solaria jest potężną jednostką kroczącą, zdolną - dzięki ogromnej sile ognia - zniszczyć całe armie. Jej obecność na polu bitwy decydowanie przechyla szale zwycięstwa na stronę Krwawych Kruków.

Zdolności:

  • Pociski Żelazna Burza: Wystrzeliwuje do 6 pocisków w cele na wybranym obszarze. Jeżeli pociski ulegną przegrzaniu, podpalają grunt.
  • Salwa działek obrotowych: Solaria ostrzeliwuje ze swoich działek obszar w kształcie stożka, zadając znaczne obrażenia.
  • Parzy!: Bierna. Korzystnie z umiejętności powoduje przegrzewanie. W razie przegrzania Solaria zostaje spowolniona, ale zadaje większe obrażenia.

Kapelan Diomedes

Kapelan Diomedes jest wszechstronną jednostką, potrafi zarówno zadać znaczne obrażenia pobliskim wrogom jak i wesprzeć pomagających mu kompanów.

Zdolności:

  • Liturgia pola bitwy: Diomedes zaczyna recytować, wzmacniając siebie i towarzyszących sojuszników. Zwiększa prędkość i częstotliwość trafień krytycznych i nakłada premię na normalne ataki.
  • Zapał i Furia: Diomedes zdobywa punkty furii, atakując. Traci je, gdy nie walczy. Zgromadzenie maksymalnej liczby punktów zwiększa obrażenia zadawane w wręcz za pierwszym razem, za drugim leczy jednostki wokół Diomedesa.
  • Trafienie krytyczne: Co szósty atak jest wyjątkowo potężny. Zapewnia tarcze pobliskim sojusznikom oraz dodatkowe premie zależne od punktów furii. W trakcie trwania „Liturgii” co trzeci atak jest krytycznym.

Imperialny Rycerz Paladyn

Mniejszą siłę ognia w porównaniu z Solarią rekompensuje większą wytrzymałością i lepszą walką w zwarciu.

Zdolności:

  • Przebijający strzał: Paladyn strzela w wybranym kierunku potężnym pociskiem. Pocisk przebija jednostki, które napotkana swojej drodze, zadając im obrażenia.
  • Cięcie mieczem łańcuchowym: Paladyn wykonuje zamaszyste cięcie mieczem łańcuchowym. Zadaje obrażenia jednostkom na powiększającym się obszarze w kształcie koła, odrzuca je i ogłusza.
  • Tarcza jonowa: Rozstawia tarczę pochłaniającą uderzające w nią pociski.

Terminatorzy

Kosmiczni marines wyposażeni w mocną broń dystansową, skuteczni zarówno przeciw piechocie jak i - dzięki wyrzutni rakiet - pojazdom.

Zdolności:

  • Ostrzał z wyrzutni Cyklon: Terminatorzy wystrzelają salwę rakiet, uderzającą na obszarze w kształcie koła. Każdy zgromadzony ładunek zwiększa liczbę rakiet. Terminatorzy zyskują ładunki, walcząc na dystans, tracą, gdy nie walczą wcale.
  • Teleportacja: Teleportacja do wybranej lokacji.

Spis treści: Dawn of War 3 - poradnik i najlepsze porady

Zobacz też:

- Dawn of War 3 - jednostki elitarne: Eldar

- Dawn of War 3 - jednostki elitarne: Orkowie


Czcigodny Drednot

Potężniejsza wersja standardowego Drednota potrafi atakować wrogów na dystans, jest też sprawniejsza w walce wręcz.

Zdolności:

  • Rzut: Drednot rzuca kawałkiem terenu w wybrane miejsce. Odrzuca i rani jednostki w tym miejscu. Dodatkowo piechota znajdując się przed drednotem także zostaje odrzucona i otrzymuje obrażenia.
  • Maksymalny ładunek: Czcigodny Drednot wystrzeliwuje w wybraną lokację naładowaną plazmę. Zadaje obrażenia na obszarze w kształcie koła, jednostki, które ostaną na tym obszarze, będą otrzymywać obrażenia w czasie.

Zobacz także