Skip to main content

Dawn of War 3 - jednostki: wojownicy, oddziały i budynki

Kilka przydatnych wskazówek na temat jednostek w grze.

Większość jednostek w grze posiada specjalne umiejętności. Wiele z nich będzie odblokowanych od razu w trybie kampanii, jednak podczas gry w trybie wieloosobowym musisz poświęcić czas na wynalezienie tych ulepszeń.

Skuteczne korzystanie z talentów naszych oddziałów jest równie ważne, jak ich rozmieszczenie - eldarski Żmij korzystając ze swoich min może poważnie osłabić jednostki wroga, jednocześnie jednak nie będzie w stanie zbyt długo w stanie wytrzymać w pierwszej linii, po użyciu umiejętności należy więc go szybko wycofać.

Pamiętaj, że możesz wybrać wszystkie oddziały danego typu, klikając na ich portrecie i przytrzymując ctrl. Przydaje się to, gdy potrzebujesz skorzystać z konkretnej umiejętności w ogniu bitwy.

Wyrób sobie nawyk korzystania ze skrótów klawiaturowych - poza przypisywaniem armii do grup z pomocą ctrl+liczba, warto też pamiętać, że w celu usunięcia oddziału z grupy należy kliknąć na jego ikonę z klawiszem shift, a z pomocą tab przełączysz się na następną spośród wybranych jednostek. Korzystanie ze skrótów zaoszczędzi ci sporo czasu, którego podczas walki często brakuje.

Odblokowana jednostka elitarna.

Poza oddziałami do skrótów klawiszowych możesz przypisywać też budynki. Produkcja jednostek przebiega znacznie szybciej, gdy nie musisz przeskakiwać kamerą do bazy.

Poświęć trochę czasu, by zapoznać się z umiejętnościami i cechami poszczególnych jednostek - podczas rozgrywki sieciowej nie będziesz mieć czasu na sprawdzenie, w czym specjalizują się poszczególne oddziały i jakimi dysponują sztuczkami, a budowanie najdroższych dostępnych jednostek nie gwarantuje sukcesu.

Za wszelką cenę unikaj tracenia dużych ilości jednostek podczas bitew - staraj się wycofywać oddziały, którym zagraża niebezpieczeństwo lub całą armię, jeżeli nie widzisz szans na wygranie danej potyczki. Powolny przyrost zasobów i czas produkcji nowych oddziałów działają przeciwko tobie - znacznie łatwiej i szybciej uzupełnisz ranną jednostkę, niż zbudujesz nową.

Jeżeli po każdym starciu będziesz musiał odbudowywać swoją armię od zera, szanse na wygraną masz niewielkie. Z tego powodu czasem lepiej oddać przeciwnikowi obszar bez walki, niż ryzykować reset swoich jednostek.

Potyczka Space Marines z Orkami.

W miarę rozwoju rozgrywki najlżejsze i najtańsze oddziały tracą na skuteczności nawet pomimo ulepszeń. Jeżeli partia się przeciąga, staraj się modyfikować swoją armię, by dostosować się do rozwoju sytuacji i decyzji przeciwnika.

Niezależnie od rasy, którą grasz, inwestuj w ulepszenia pozwalające ci uzupełniać oddziały z daleka od bazy, na przykład za pośrednictwem orkowych wież Waagh!. Zaoszczędzisz w ten sposób czas potrzebny, by uzupełnić jednostki.

Utrata bohaterów podczas potyczek sieciowych boli znacznie bardziej niż w kampanii - natura rozgrywki w Dawn of War III zmusza do ciągłego wywierania presji na przeciwnika, chyba, że uda nam się zdobyć przewagę w ilości kontrolowanych punktów zasobów. Bez bohaterów naciskanie na wroga staje się bardzo trudne, a czas oczekiwania na powrót elitarnej jednostki może kosztować cię utratę całej linii obrony.


Spis treści: Dawn of War 3 - poradnik i najlepsze porady


Jednym z trudniejszych elementów rozgrywki jest fakt, że jeszcze przed rozpoczęciem partii musisz zdecydować, co chcesz robić. Doktryny, które wybierzesz faworyzują konkretne jednostki, czy styl gry. Jeżeli wybierzesz doktrynę wspierającą Wyjące Banshee, a potem zdecydujesz się nie korzystać z tych jednostek, na własne życzenie zrezygnujesz z pewnej przewagi. Oczywiście, dobór jednostek przez przeciwników może spowodować, że twoje pierwotne plany ulegną zmianie, warto jednak podejść do gry mając pewien pomysł na to, co chcesz robić.

Podobnie ważny jest dobór elit - o ile nie planujesz błyskawicznej wygranej, lepiej postawić na jednostki o zróżnicowanej mocy i koszcie, by zarówno na początku rozgrywki jak i po kilkudziesięciu minutach móc wystawić odpowiednio silnych wojowników.

Zobacz także