Skip to main content

Dawn of War 3 - kampania: Fałszywi Prorocy

Trzecia misja głównej części gry.

Trzecia misja kampanii oznacza zapoznanie się z trzecią, ostatnią grywalną frakcją w grze, Eldarami. Będą się oni próbowali pozbyć się Gitstompy, szefa orków, żeby zdezorganizować siły zielonoskórych.

Misję rozpoczynamy na południu, na końcu krętej drogi. Do naszej dyspozycji oddano bohaterkę Eldarów - Arcyprorokinię Machę, jednak już po krótkim spacerze drogą znajdziemy dwa odziały Ponurych Mścicieli związanych walką z orkami. Pomóż im, a dołączą do ciebie. Podczas walki Macha może, korzystając ze swoich zdolności, rzucić włócznią we wroga, a następnie sprowokować wokół niej wybuch Impulsem Psionicznym. Po walce Brama Pajęczego Traktu znajdująca się w pobliżu pomoże zregenerować tarcze jednostek.

Wraz z nowo zdobytymi oddziałami podążaj dalej drogą, eliminując bandy orków napotkane po drodze, aż dotrzesz do punktu zasobów. Spotkasz tam dwie drużyny Wyjących Banshee walczące z grupą orków. Wyeliminuj zielonoskórych, zajmij punkt zasobów i razem z właśnie przybyłymi Żmijami odeprzyj kontratak.

Zdobędziesz kontrolę nad bazą i otrzymasz zadanie zniszczenia pięciu orkowych wież Łaa. Są one zaznaczone dużymi znacznikami na minimapie, dwie na północnym-wschodzie, jedna na północnym-zachodzie, jedna na zachodzie i jedna w centrum. Po wyruszeniu z bazy swoją armią prawie natychmiast napotkasz zielonoskórych, których musisz pokonać. Gdy to zrobisz, Macha przeniesie bramę Pajęczego Traktu na pobliskie wzgórze, co przyspieszy regenerację tarcz twoich wojowników znajdujących się w pobliżu.

Udaj się najpierw w kierunku wieży znajdującej się na zachodzie. Podchodząc do wieży i punktu zasobów wyeliminuj wszystkich napotkanych orków, lecz nie zaczynaj walki z tymi znajdującymi się w bunkrze, mają zbyt dobrą pozycję i spowodują dużo strat zanim ich pokonasz. Zostaw bunkier na koniec, kiedy oczyścisz już całą okolicę.

W tym samym czasie powinieneś otrzymać zadanie zbudowania Niebiańskiego Portalu; aby go stworzyć musisz ulepszyć swój budynek główny - Splot Pajęczego Traktu - do drugiego poziomu. Ponadto zbuduj w bazie Kaplicę Duszy - budynek, w którym będziesz ulepszał swoje jednostki - oraz Portal Wojowników - dzięki któremu uzupełnisz straty i rozbudujesz armię. Nowe jednostki staraj się wysyłać na bieżąco do głównej armii.

Kolejnym celem powinna być wieża Łaa znajdująca się w środkowej części mapy. Jest ona zdecydowanie słabiej broniona niż ta, którą atakowałeś wcześniej. Nie oznacza to jednak, że należy ją atakować małymi siłami. Wprost przeciwnie. Kilka chwil po zniszczeniu drugiej wieży otrzymasz informację o konwojach wsparcia, które orkowie wysyłają, aby odbić niszczone placówki. Pierwszy właśnie wyruszył, najprawdopodobniej nie zdążysz go zniszczyć zanim dotrze do celu oznaczonego srebrnym znacznikiem na minimapie.

Wrogi konwój łatwo zniszczyć jednostkami przeciwpancernymi.

Musisz więc zebrać jednostki i przechwycić kilka oddziałów orków, które ruszą z bazy wroga. Będziesz je widział, podobnie jak ciężarówki, pomimo mgły wojny. Wróg będzie tworzył konwoje i atakował, dopóki nie zniszczysz trzech z nich. Kolejne będą się pojawiały co około 7 minut, zawsze rozpoczynając trasę z tego samego miejsca, będą jednak miały inne punkty docelowe.

Po zabezpieczeniu centralnego punktu mapy rusz w kierunku wieży na północnym-zachodzie. Nie wyprzedzaj reszty wojsk pojazdami, lecz raczej trzymaj je z tyłu, gdyż wróg będzie dysponował sporą ilością oddziałów z wyrzutniami rakiet, które szybko zniszczą antygrawy.

Po zniszczeniu trzeciej wieży zgromadź siły na skrzyżowaniu na północ od centralnego punktu zasobów, aby przechwycić zbliżający się transport. Przenieś lub wybuduj nową bramę Pajęczego Traktu w pobliżu, żeby szybciej regenerować tarcze swoich oddziałów.

Antygrawy mogą być bardzo szybko zniszczone przez wrogi siły

Zgromadź siły i rusz w kierunku dwóch ostatnich wież. Poruszaj się powoli, wycofuj - gdy tarcze Eldarów zaczną się wyłączać i uderzaj ponownie po ich naładowaniu. Zielonoskórzy będą stawiać zaciekły opór. Ponownie uważaj na jednostki w bunkrze pomiędzy dwoma wieżami, omiń go od wschodu nie angażując się w walkę. Uważaj na kolejne konwoje, które mogą pojawić się za plecami głównej armii, niszcz je w pierwszej kolejności. Nie daj się zaatakować w dwóch stron.

Bez obstawy orkowy herszt nie ma szans

Spis treści: Dawn of War 3 - poradnik i najlepsze porady

Następnie: Dawn of War 3 - kampania: W obronie lojalności


Kiedy zniszczysz ostatnią z orkowych wież, na mapie pokaże się kryjówka Gitstompy. Znajduje się na północy, była miejscem skąd wyruszały konwoje. Zbierz wszystkie siły i wyprodukuj tyle jednostek, ile tylko się da, pamiętając o możliwości ich ulepszenia dzięki Kaplicy Dusz. Kiedy będziesz gotowy, wyrusz na spotkanie orkowego szefa. Na początku starcia spróbuje on użyć działa z poprzedniej misji, jednak z dość marnym skutkiem. Podczas walki staraj się skupić ostrzał na nim, gdyż na miejsce poległych orków przyzwie nowych kompanów.

Jeżeli posiadasz antygrawy uważaj i szybko niszcz wrogie jednostki z wyrzutniami rakiet. Kiedy Gitstompa padnie martwy, wygrasz misję.

Zobacz także