Dawn of War 3 - kampania: Książe burzy
Misja szesnasta kampanii fabularnej.
Szesnasta misja kampanii jest misją zdecydowanie najtrudniejszą. Składa się z trzech części, najpierw będziemy dowodzić Eldarami, później Orkami, a zakończymy prowadząc Kosmicznych Marines. Już od początku będziemy mieć dostęp do najpotężniejszych jednostek elitarnych danej frakcji, warto więc zrobić z tego dobry użytek.
W scenariuszu będziemy walczyć z jednostkami Chaosu. Nie będą one w większości niczym nowym, stanowią po prostu zmienioną kolorystycznie wersję jednostek innych frakcji. Podstawowa jednostka do walki wręcz będzie alternatywnymi Chopakami, oddziały strzelające stanowią odmianę Ponurych Mścicieli, natomiast Kosmicznych Marines będą reprezentowali Dewastatorzy - i to ci ostatni będą najgroźniejsi.
Rozpoczniesz dowodząc Eldarami. Do dyspozycji masz trzy oddziały Wyjących Banshee i Machę, jednak główną siłę ognia zapewni Upiorny Rycerz Taldeer. Idź swoimi jednostkami w stronę pozostałych sił odpierających ataki sił Chaosu. Eliminuj wroga napotkanego po drodze.
W momencie, w którym dotrzesz do bazy dołączysz dodatkowe jednostki. Otrzymasz także kolejne zadanie - musisz przejąć budynek neksusa. Wybuduj w obozie Bramę Pajęczego Traktu, aby uzupełnić tarcze. Oddziałom, które poniosły straty, zrekrutuj dodatkowych członków. Następnie udaj się całą armią we wskazane miejsce.
Idąc w kierunku neksusa napotkasz wrogie oddziały, pozbywaj się ich aż dotrzesz do pierwszych zabudowań przeciwnika. Zburz je uważając, gdyż w każdej chwili może pojawić się przy nich przeciwnik. W wirze walki realne zagrożenie mogą tworzyć wrogie Drednoty - zniszcz je używając Taldeer.
Po zburzeniu wrogich budynków i zabiciu oddziałów podejdź do neksusa. Zakończy to pierwszą część misji.
Po obejrzeniu filmiku obejmiesz kontrolę nad siłami orków. Nowym zadaniem będzie zniszczenie czterech Mrocznych Iglic. Każda znajduje się w innym narożniku mapy. Wojska orków, którymi będziesz dowodzić są liczne, a dodatkowo wspiera je „Pienkna”. Morkolos będzie kluczowym elementem naszego planu działania. Będzie w asyście małej liczby jednostek niemal samodzielnie eliminować Mroczne Iglice. Przesuwając jednostki podczas misji uważaj na czerwone wiry. Zadają one znaczne obrażenia znajdującym się w nich jednostkom.
Na razie zbierz większość sił i po odparciu kilku pierwszych ataków wyrusz nimi na południe. Znajdziesz tam punkt zasobów, który możesz zająć. Po opanowaniu go, przesuń jednostki w kierunku północno-zachodnim. Znajduje się tam pierwsza Mroczna Iglica. Zburz ją i wycofaj siły z powrotem do bazy, ponieważ wróg mocniej zaatakuje. Takie kontrataki będą miały miejsce także przy każdej kolejnej zniszczonej Iglicy.
Kiedy odeprzesz pierwszy kontratak, wybierz „Pienkną” z osłoną kilku jednostek Szabrowników z Megaspluwami i wyślij ich na północny-zachód. Morkolos powinna iść przodem ściągając ogień przeciwnika i eliminować jednostki opancerzone. Szabrownicy będą poruszać się wolno za „Pienkną”, zajmą się wrogą piechotą.
W połowie drogi między bazą a Iglicą, do której zmierzasz, znajdziesz jedną z wylęgarni demonów. Produkują one jednostki, które będą systematycznie uderzać na obóz. Ich zniszczenie będzie zadaniem dodatkowym, a wykonanie go ułatwi ci rozgrywkę.
Kiedy pozbędziesz się wylęgarni podejdź do Iglicy i ją zniszcz. Jeżeli nie ucierpiałeś za bardzo w starciu, możesz pokusić się na marsz na wschód, gdzie znajdziesz i zniszczysz trzecią wieżę. W przeciwnym wypadku najpierw uzupełnij oddziały i dopiero wtedy zaatakuj.
Kontratak wroga, który nastąpi po zniszczeniu trzech wież będzie najsilniejszy, a w jego skład będą wchodzić dwie jednostki Władców Upiorów. Przygotuj im powitanie za pomocą znacznej liczby jednostek przeciwpancernych. Po odparciu wroga zaatakuj ostatnią z Mrocznych Iglic. Jej zniszczenie zakończy drugą część misji.
W ostatniej części dowodzić będziemy Krwawymi Krukami. Ich zadaniem będzie założenie i utrzymanie trzech posterunków nasłuchowych. Rozgrywkę nimi zaczniesz bez wielkiej armii, jednak z horrendalnie dużą ilością zasobów. Wykorzystaj je na stworzenie nowych jednostek - Dewastatorów, Taktycznych oraz Szturmowych Marines. Dwóch pierwszych wyposaż w ciężkie boltery lub broń plazmową, akcenty rozłóż po połowie. Jednostki twórz, aż zabraknie zasobów.
Zbierz je wszystkie i wyrusz w kierunku pierwszego punktu z zasobami. Zniszcz znajdujące się przy nim jednostki wroga, zbuduj generatory i posterunek nasłuchowy, zostaw kilka oddziałów - po 2 szturmowych, taktycznych i dewastatorów - resztą sił udając się w stronę drugiego wschodniego punktu. Zajmij go podobnie jak pierwszy i rozbuduj go.
Mając już dwa posterunki nasłuchowe rozdziel główne siły na pół. Jedną połowę pozostaw w zdobytym punkcie, drugą wyślij, by zajęła ostatni punkt. W tym czasie nadal produkuj jednostki w bazie i wysyłaj je w grupkach po kilka oddziałów - pojedynczy może paść łupem przeciwnika - do pozostałych posterunków.
Zbudowanie trzeciego posterunku nasłuchowego będzie równoznaczne z rozpoczęciem ich obrony. Musisz utrzymać się przez 5 minut. Przesyłaj jednostki z bazy do najbardziej zagrożonych punktów. Możesz też stworzyć siły szybkiego reagowania, które będą odciągać uwagę wroga i wspomagać obrońców poszczególnych posterunków. Pamiętaj też o możliwości wykorzystania Bombardowania Orbitalnego.
Spis treści: Dawn of War 3 - poradnik i najlepsze porady
Następnie: Dawn of War 3 - kampania: Wędrowcy (zakończenie)
Gdy odliczanie zostanie zakończone otrzymasz nowe polecenie - walkę do samego końca. Będziesz dosłownie zalewany niekończącymi się siłami przeciwnika, walcz, dopóki wystarczy sił. Twoim celem nie będzie pokonanie przeciwnika, więc nie musisz się zbytnio przejmować poległymi jednostkami. Kiedy zginie ostatni twój żołnierz, misja zostanie zakończona powodzeniem.