Dawn of War 3 - kampania: Nadciąga ciemność
Opis siódmej misji kampanii fabularnej.
Trzecia misja, w której będziemy dowodzić orkami, kolejny raz zabiera nas na pokład gwiezdnego fortu. Jako Gorgutz i jego chłopaki będziemy niszczyć działa, żeby móc bezpiecznie polecieć na Acherona.
Rozgrywkę rozpoczniesz w zachodniej części mapy, a pierwszym zadaniem będzie zniszczenie bocznych dział. Dokonasz tego za pomocą Pentaków, muszą one w tym celu wejść do szybów. Nie przejmuj się, jeżeli ich stracisz, gdyż dostaniesz wtedy zrzut nowych. Działa są bronione przez jednostki Gwardii, nie powinieneś mieć większych problemów z ich pokonaniem. Atakuj wrogich strzelców swoimi Chopakami, wróg w walce wręcz jest zdecydowanie mniej skuteczny.
Kiedy zniszczysz oba działa otrzymasz wsparcie, dodatkowe oddziały oddane pod twoją komendę. Dostaniesz także nowy cel - pozbycie się czterech dział pokładowych. Są one zaznaczone na mapie złotymi znacznikami.
Podejdź do znajdujących się w pobliżu schodów, u podnóża których stoczysz walkę z oddziałami wroga. Wspierający ich czołg zniszcz swoimi jednostkami przeciwpancernymi. Wejdź po schodach i zajmij znajdujący się niedaleko punkt zasobów. Postaw na nim posterunek nasłuchowy i generatory. Atakuj dalej w kierunku znajdującego się najniżej działa.
Po pozbyciu się wroga i próbie załadowania Pentaków do szybu dowiesz się, że musisz najpierw zhakować konsolę. Włam się do konsoli orkowym sposobem, po nieudanej próbie po prostu ją zniszcz. Możesz wtedy swobodnie wprowadzić Pentaków do szybów.
Kiedy wysadzisz pierwsze z pokładowych dział, rusz swoją armią na północy-wschód w kierunku kolejnego punktu z zasobami. W połowie drogi zostaniesz zaatakowany przez przybyłych z odsieczą Kosmicznych Marines. Rozpraw się z nimi, a pozostawią po sobie złom. Możesz go wykorzystać do ulepszenia jednostek lub zbudowania nowej. Zbuduj generatory i posterunek na kolejnym punkcie z zasobami, po czym wejdź na wyższy pokład. Wyeliminuj wrogie siły broniące działa, a następnie zniszcz je wykorzystując Pentaków.
Po pozbyciu się połowy dział otrzymasz możliwość sprowadzenia obozu wojny. Możesz go umieścić w ruinach po zniszczonych działach.
Od tego momentu nie będziesz już dostawał kolejnych zrzutów, lecz samodzielnie będziesz musiał wyprodukować jednostki niezbędne do zajęcia i zniszczenia pokładowych armat. Zdobądź dwa znajdujące się w pobliżu punkty z zasobami i rozbuduj je. Będą one okresowo atakowane przez wrogów, stwórz więc w bazie siły zdolne szybko na to reagować.
Głównymi siłami oraz grupką budowniczych idź na dolny pokład. Otrzymasz bowiem dodatkowe zadanie wykorzystania znajdującego się tam złomu, oznaczonego srebrnym znacznikiem. Wykorzystaj fakt, że już tam jesteś i opanuj dwa punkty z zasobami, a następnie rozbuduj je. Nie musisz zostawiać żadnych oddziałów w ich pobliżu, gdyż wróg nie będzie próbował atakować. Złom wykorzystaj do ulepszania jednostek i zbudowania kolejnych. Pamiętaj, że jest to tańsze niż tworzenie ich w bazie.
Połącz swoje siły i zajmij ostatni punkt z zasobami, znajdujący się na północy. Dopiero wtedy zniszcz dwa pozostałe działa pokładowe. Opór obrońców nie powinien stanowić problemu dla twoich sił, o ile pamiętałeś o ich stopniowej rozbudowie.
Ostatnim zadaniem będzie pozbycie się dział Nova, znajdujących w północno-wschodniej części fortu. Utrudniać to będą oddziały Kosmicznych Marines, ich baza znajduje się w połowie odległości między działami a północnym punktem zasobów. Jest oznaczona srebrnym znacznikiem, gdyż jej zniszczenie jest jednym z celów dodatkowych. Przed atakiem stwórz kilka dodatkowych jednostek przeciwpancernych, aby skuteczniej niszczyć budynki oraz pojazdy.
Spis treści: Dawn of War 3 - poradnik i najlepsze porady
Następnie: Dawn of War 3 - kampania: Dbaj o swoich
Jeżeli podczas walk ucierpisz, cofnij się do bazy, aby uzupełnić siły.
Uderz na działa. Uważaj, ponieważ kolejne jednostki wroga będą nieustannie wychodzić ze schodów prowadzących na niższe pokłady. Postaraj się więc trzymać swoich Pentaków na tyłach i rozkaż im wejść do szybów od razu, kiedy uda ci zaprowadzić względny spokój. Po załadowaniu odpowiedniej liczby działa wybuchną. Wówczas wygrasz misję.