Skip to main content

Dawn of War 3 - kampania: Obrona Twierdzy Varlock

Pierwsza misja fabularnej przygody.

W pierwszej misji będziesz walczył jako Kosmiczni Marines przeciwko orkom, próbującym zdobyć Twierdzę Varlock, należącą od pokoleń do Rodu Varlocków.

Twoim pierwszym zadaniem jest zabezpieczenie wyłomu, przez który zielonoskórzy wsypują się do środka. Zaatakuj ich swoim bohaterem, mistrzem zakonnym - Gabrielem Angelo. Jest on specjalistą od kontroli tłumów i doskonale radzi sobie z licznymi grupami słabych przeciwników.

Używaj jego umiejętności Pomsta do rozbijania wrogich sił i pozwól, żeby sojusznicze jednostki zajęły się ich eliminacją. Pomsta odrzuca wrogów oraz tworzy na krótką chwilę tarczę powstrzymującą ostrzał nieprzyjaciela.

Uważaj, gdyż po kilku frontalnych atakach część orków zaatakuje twoje wojska od tyłu. Rozpraw się z nimi, a uzyskasz kolejne zadanie - obronę centrum łączności. Podejdź Gabrielem do muru, następnie wskocz na niego używając nowo odblokowanej zdolności - Pogromcy Bogów.

Użyj odblokowanej zdolności, by dostać się na półkę.

Razem z sojuszniczymi jednostkami i wsparciem snajperów z dachu, wyeliminuj kolejną grupę zielonoskórych. Po skończonej walce uzyskasz kontrolę nad dwoma jednostkami zwiadowców. Podejdź pod bramę, otworzy się ona automatycznie i będziesz mógł wejść na most.

Będą na nim czekać orkowie. Podczas walki pamiętaj, żeby trzymać swoich zwiadowców z tyłu, a bohaterem walczyć wręcz. Jeśli wróg za bardzo zbliży się do zwiadowców, możesz go ogłuszyć ich specjalną zdolnością - granatami. Będziesz mógł także zrzucić odział taktycznych marines w kapsule desantowej. Wyląduj nią w środku zielonej zgrai.

Na drugim końcu mostu czekać cię będzie kolejna potyczka oraz możliwość uzdrowienia wybranej jednostki lub bohatera za pomocą zestawu medycznego. Wystarczy, że ranna jednostka podejdzie do apteczki, a zostanie natychmiast uzdrowiona.

Przejdź swoją armią przez bramę do centrum łączności, odbędzie się tam duże starcie. Podczas walki pomoże ci załoga twierdzy. Trzymaj jednostki strzelające na tyłach, osłaniając je mistrzem zakonnym. Jeżeli zostałby mocno ranny, to w północno-zachodniej części lokacji znajdziesz dwa zestawy medyczne. W pewnym momencie otrzymasz wsparcie: dwie jednostki snajperów zrzuconych w kapsułach. Pomogą ci odeprzeć kontratak orków z północy.

Otrzymane wsparcie w postaci snajperów.

Po zabezpieczeniu centrum łączności utracisz kontrolę nad oddziałami zwiadowców. Pozostałymi siłami udaj się na północ, skąd nadszedł orkowy kontratak. Stosując sprawdzoną taktykę rozpraw się z wrogami na moście. Kiedy dotrzesz do wyrwy, przeskocz przez nią Gabrielem - reszta wojsk zostanie po jej drugiej stronie i nie będziesz ich już kontrolował.

Dotrzesz do hangaru. Korzystając ze wsparcia sojuszników oraz zdolności głównego bohatera eliminuj zielonoskórych. W środkowej części hangaru jest też dretnot, który będzie ci pomagał. Zabijając kolejne grupy wrogów otrzymasz w pewnym momencie możliwość zrzucenia kapsuły z odziałem szturmowych marines. Podobnie jak dretnot, mają oni zdolność przydatną do rozbijania ugrupowań wroga.

Jeśli w trakcie walki życie bohatera niebezpiecznie spadnie, skorzystaj z porozrzucanych po mapie zestawów medycznych. Po pokonaniu wroga otrzymasz dwie jednostki taktycznych marines oraz możliwość skorzystania z koszarów. Zrekrutuj w nich kolejne jednostki, skupiając się raczej na kolejnych jednostkach strzeleckich, gdyż Gabriel, dretnot i szturmowi marines stanowią dostateczną siłę do walki wręcz.

Po zakończonej rekrutacji udaj się przez bramę znajdującą się przy koszarach. Rozpraw się z orkami przy wielkim dziale. Kierując się w stronę sanktuarium, eliminuj po drodze zielonoskórych. Zejdź na dół na arenę. Jednostki do walki wręcz rozstaw w okolicy wrót oraz schodów znajdujących się przy bramie.


Spis treści: Dawn of War 3 - poradnik i najlepsze porady

Następnie: Dawn of War 3 - kampania: Mania wielkości


Strzelców umieść na drugim końcu, przy ścianie. Wrogowie będą wchodzić przez bramę i zbiegać ze schodów przy niej. Staraj się nie dopuścić ich do swoich jednostek dystansowych, samemu zaczynając eliminację od ich strzelców.

Końcówka zadania, czyli obrona tytułowej twierdzy.

Korzystaj z rakietowych skoków szturmowych marines, pięści dretnota i umiejętności głównego bohatera, żeby rozbijać większe grupy. Ostatnią falę wrogów rozpoznasz łatwo, gdyż na jej czele będzie kroczył orkowy mech. Podczas walki otrzymasz możliwość zrzucenia świętej chorągwi zakonu, która zapewni premię jednostkom znajdującym się w jej pobliżu. Po zabiciu ostatniego orka misja zakończy się powodzeniem.

Zobacz także