Dawn of War 3 - kampania: Pogoń za Pienkną
Dwunaste zadanie kampanii fabularnej.
Podczas Dwunastej misja kampanii fabularnej przejmiemy ponownie kontrolę nad oddziałami Kosmicznych Marines. Walczyć będziemy z orkami i Eldarami, postaraj się oszczędzać jednostki podczas starć, ponieważ nie będzie wielu okazji do uzupełnienia strat.
Rozpoczynasz na południu mapy, a każdy z kolejnych celów będzie zlokalizowany coraz dalej na północ. Pod twoją komendę oddano na początku po 2 oddziały taktycznych i szturmowych Marines, jeden oddział zwiadowców i jeden snajperów. Dostępna jest też od początku cała trójka bohaterów: Angelos, Orion i Diomedes.
Udaj się na wschód, eliminując wrogów, aż dojdziesz do dziwnego kawałka skały. Dotykając go jakąkolwiek jednostką stworzysz most, przez który będziesz mógł przejść, skracając sobie drogę do obozu orków. Podczas walk trzymaj wszystkie swoje jednostki poza elitarnymi na tyłach, nawet szturmowym marines rozkaż atakować na dystans. Ich zdolności do skoku używaj tylko, gdy strzelcy będą zagrożeni.
Jest to ważne, ponieważ nawet gdy jednostka elitarna padnie martwa, po określonym czasie będziesz mógł przyzwać ją na pole bitwy ponownie bez żadnych kar, natomiast strata zwykłej jednostki jest nieodwołalna.
Po przejściu mostu skieruj się w lewo i wejdź po schodach, pokonując napotkane jednostki. Nie staraj się jednak szukać walki na siłę, gdyż nie da ci to nic poza samą walką, a narazi na niepotrzebne zgony. Znajdziesz się w pobliżu obozu wroga. Pozbądź się orków znajdujących się na wieżach strażniczych, nie wchodź jednak póki co do środka.
Skorzystaj ze znajdującej się po lewej stronie apteczki, uzdrów swoją najbardziej ranną jednostkę. Postaw w wejściu do obozu snajperów i rozkaż im strzelać do wrogów znajdujących się w środku. Nie powinni oni reagować na strzały, możesz więc wystrzelać wszystkich. Nie jest to może zbyt honorowe zagranie, ale wyjątkowo skuteczne. Gdy stwierdzisz już, że pora triumfalnie wkroczyć do obozu, uderz wszystkimi siłami na resztkę orków.
Otrzymasz nowe zadanie: zniszczenie działa. Nie uda ci się tego jednak osiągnąć obecnymi siłami. „Szczęśliwie” posiłki, które miały ci w tym pomóc, rozbiły się w kilku miejscach mapy i jeżeli do nich podejdziesz, dołączą do ciebie. Ulecz więc swoje jednostki i rusz w kierunku działa, a po chwili otrzymasz oznaczone znacznikami miejsca, w których szukać możesz sojuszników.
Udaj się w tamte miejsca, pomóż walczącym oddziałom, a będziesz w stanie podwoić swoje siły. Podczas walk pamiętaj o niedopuszczaniu wroga do swojej piechoty, wiąż wroga w walce wręcz jednostkami elitarnymi i znalezionymi dretnotami. Rozważnie korzystaj za znalezionych po drodze apteczek, uzupełniaj oddziały dewastatorów w pierwszej kolejności, są bardzo cenną jednostką, która prowadząc ostrzał jest w stanie bez problemów powstrzymać liczniejszego przeciwnika.
W połowie drogi zaczniesz spotykać jednostki Eldarów niekiedy walczące z orkami, pomagaj stronie w danym momencie przegrywającej, a następnie rozpraw się z wygrywającą. Niedługo później natkniesz się na eldarskiego Władcę Upiorów, postąp z nim tak jak w pozostałych walkach. Zwykłe jednostki atakują z dystansu, elitarne w zwarciu. W tej potyczce z tyłu trzymaj też dretnota, ponieważ w innym przypadku Eldar pokroi go na plasterki.
Idź dalej w stronę działa i pomagaj kolejnym sojuszniczym jednostkom. Po drodze napotkasz Wazzmakę, który stworzy ze złomu prowizoryczne wieżyczki, wycofaj oddziały, aby nie doznawały obrażeń. Wieżyczki rozpadną się same po kilkunastu sekundach. Pewien kłopot będziesz mieć z dostaniem się do znacznika w zachodnim narożniku mapy.
Jest on niedostępny dla większości jednostek, ponieważ most łączący znajdującą się tam wysepkę z resztą planszy jest nieaktywny. Aby się tam dostać, przeskocz jednostką szturmowych marines i aktywuj nią most umożliwiając reszcie armii dołączenie do toczącego się tam starcia.
Po wygranej potyczce będziesz już naprawdę blisko działa, wyeliminuj kilka napotkanych po drodze Eldarów i rozpocznij szturm. Najpierw zabij jednostki wroga znajdujące się w pobliżu celu. Następnie, rozkaż maszynom kroczącym, większość elitarnych i wszystkim dystansowym jednostkom atakować działo. Gabriel Angelos niech broni resztę jednostek przed atakującymi orkami, możesz go co jakiś czas wspomóc siłami dystansowymi.
Kiedy obniżysz wytrzymałość działa poniżej 9 tysięcy, zacznie ono przez pewien czas bombardować zaznaczony obszar meteorytami. Koniecznie wycofaj z niego wszystkie jednostki. Gdy bombardowanie ustanie, kontynuuj niszczenie działa. Nie warto zbytnio skupiać się na nadbiegających siłach orków, gdyż będą ciągle napływały kolejne.
Kiedy zniszczysz działo, otrzymasz informację o zbliżającym się bombardowaniu twoich pozycji oraz rozkaz utrzymania pozycji do czasu ewakuacji. Musisz wytrzymać około 3 minuty, przy czym licznik pojawi się na ekranie podczas ostatniej minuty.
Ulecz część swoich jednostek korzystając ze znajdujących się po obu stronach pola bitwy apteczek. Następnie rozmieść jednostki strzelające przy krawędzi, osłaniając je wokoło jednostkami walczącymi wręcz, w tym dretnotami i elitami. Wykorzystuj specjalne zdolności jednostek, rozbijając liczne siły wroga skokami szturmowych marines, pięśćmi dretnota i umiejętnościami Gabriela Angelosa.
Spis treści: Dawn of War 3 - poradnik i najlepsze porady
Następnie: Dawn of War 3 - kampania: Przebudzenie Olbrzyma
W krytycznej sytuacji skorzystaj ze zdolności Jonaha Oriona Szaniec. Tworzy ona wirujący pierścień dookoła naszych jednostek, nie przepuszczający ani jednostek, ani pocisków. Jeżeli i to nie wystarcza, możesz poświęcić jedną jednostkę i spróbować zwrócić na nią uwagę orków, odciągając ich od głównych sił.
Jeżeli jakakolwiek jednostka przetrwa do zakończenia odliczania misja zostanie zakończona sukcesem.