Days Gone - Poradnik, Solucja
Opis przejścia, porady, misje, mechanika, sekrety i znajdźki.
Witamy w poradniku do Days Gone, gdzie znajdziecie wiele przydatnych informacji związanych z ważnymi aspektami gry. Produkcja firmy Bend Studio stanowi nową markę przeznaczoną jedynie na konsolę Sony, czyli PlayStation 4.
Days Gone jest trzecioosobową grą akcji zawierającą w sobie wiele różnych mechanik. Podczas rozgrywki należy mieć na oku wiele elementów - od eksploracji świata i jazdę na motorze, poprzez surwiwal, kończąc na walce z lokalną fauną, świrusami i ludźmi.
Poradnik i wskazówki do Days Gone
Poniżej znajdziesz wskazówki i porady, z którymi dobrze jest się zapoznać przed przystąpieniem do zabawy. Aby przejść do wybranej strony publikacji o Days Gone, wystarczy wybrać odnośnik z poniższego menu.
Podstawy i mechanika
- Interfejs, oznaczenia na ekranie (na dole strony)
- Sterowanie na piechotę i motocyklem (na dole strony)
- Days Gone - zapisywanie i wczytywanie gry, zapis automatyczny, manualny i szybki
- Days Gone - jak się leczyć: zdrowie i leczenie, apteczki, bandaże
- Days Gone - ekwipunek: apteczki, złom, lornetka, latarka i nóż
- Days Gone - koło przetrwania: wybór, naprawa i tworzenie przedmiotów
- Days Gone - umiejętności na start, przydatne zdolności
- Days Gone - cykl dobowy, dzień i noc, sen, zmiana czasu
- Days Gone - szybka podróż
- Days Gone - motocykl: tankowanie paliwa i naprawa uszkodzeń
- Days Gone - motocykl: kupowanie ulepszeń, zwiększanie wydajności
- Days Gone - zwiększenie statystyk, iniektory
- Days Gone - skradanie się, odwracanie uwagi i ciche zabójstwa
- Days Gone - przeciwnicy i wrogowie: świrusy, bandyci, snajperzy, żołnierze Nero, zwierzęta
- Days Gone - strefy lęgowe i gniazda świrusów
- Days Gone - obozy wypadowe łupieżców, bandyci, bunkry, mapy
- Days Gone - obozy wypadowe: wejścia do bunkrów, włazy
- Days Gone - walka wręcz, uniki, atak, broń biała
- Days Gone - walka strzelecka, osłony, broń i amunicja
- Days Gone - obozy sojuszników: handlarze, mechanik, trofea, kuchnia, zlecenia
- Days Gone - poziom zaufania w obozach sojuszników
- Days Gone - szafy na broń, przechowywanie broni palnej
- Days Gone - motocykl: jazda, odzyskiwanie i walka
- Days Gone - powiększanie ekwipunku, zwiększanie ilości wolnego miejsca
Opis przejścia
W tym miejscu znajdziecie odnośniki do misji głównych i pobocznych, na jakie można natknąć się w trakcie rozgrywki w Days Gone.
- Days Gone - Nie może być daleko, Załatwimy to szybko
- Days Gone - Ruszamy na północ, Parszywa śmierć
- Days Gone - Ty chyba chcesz umrzeć
- Days Gone - Włóczędzy na górze
- Days Gone - Spieprzali w podskokach
- Days Gone - Nie ma głodujących patriotów
- Days Gone - Słyszałem dźwięk motocykli, Dym na górze
- Days Gone - Ni stąd, ni zowąd
- Days Gone - Oni nie śpią
- Days Gone - Zapłacą za ciebie
- Days Gone - Oczyścić te gniazda
- Days Gone - Coś ty zrobił?
- Days Gone - Jakby czegoś szukali, Co taka fajna dziewczyna...?
- Days Gone - Spizgany jak delfin
- Days Gone - Tu nie jest bezpiecznie, Mnóstwo chorych ludzi
- Days Gone - To karabin, a nie gnat; Nawiązywanie kontaktu
- Days Gone - Nie pozwalają mi odejść; To moja wina
- Days Gone - Reszta naszych leków
- Days Gone - Przyniosłem ci coś; Wyrywałem już chwasty
- Days Gone - Musisz mi dać kilka dni
- Days Gone - Co oni ci zrobili
- Days Gone - Nikt nie był tego świadomy; Nikogo nie będę zabijać
- Days Gone - Nie miałem do kogo z tym pójść; Robiliśmy różne rzeczy
- Days Gone - W Sherman's Camp aż roi się od świrusów
- Days Gone - Potrzebuję twojej pomocy
- Days Gone - Szukając Lisy
- Days Gone - Przed chwilą był; Grać calutką noc (boss Łamacz)
- Days Gone - Narażasz życie innych; To ma jakiś cel
- Days Gone - Jakaś strefa wojny
- Days Gone - Płynęły niczym zasklepione rzeki; Widzisz, co zrobili
- Days Gone - W dzień urodzin Heroda
- Days Gone - Przydałaby się pomocna dłoń, Wiosenny zasiew
- Days Gone - Nie może być łatwo; Nie przepadają za gośćmi
- Days Gone - Przebłyski świadomości
- Days Gone - Droga pod kołami; Na ryby; Jedynym, jakiego ma
- Days Gone - Pieprzony ekspert od świrusów; Nieprzekroczone granice
- Days Gone - Chciałeś się zapić na śmierć
- Days Gone - Chodzi o łapę Boozera
- Days Gone - Wykręciłeś mi rękę; Mogłeś zrobić więcej
- Days Gone - I tak nie mam wyboru; Bez początku ani końca
- Days Gone - Lepiej zapalić jedną świeczkę; Jak sobie chcesz
- Days Gone - Próba pomocy obozowi; O ile nas nie przyłapią; Oni nie czują bólu
- Days Gone - To jedyny sposób
- Days Gone - Zachowałem swoje imię
- Days Gone - Można się było domyślić; Ludzie wysłani, by cię znaleźć
- Days Gone - Nigdy nie przestaną
- Days Gone - Po kryjomu; Całkiem niezły pomysł; To się nigdy nie skończy
- Days Gone - Czas na odwet; Byłam rozkojarzona
- Days Gone - Więc po co ja tutaj; Znów jak nomada
- Days Gone - Mayday Mayday; Nie jesteś stąd; Toczymy wojnę
- Days Gone - Będziesz musiał się wykazać; Na skraju wyginięcia
- Days Gone - Jeszcze mi nie rozkazujesz; Cel na ich plecach; Nie mam jej zdjęcia
- Days Gone - Wojna, którą możemy wygrać; Odbijemy ten świat; Nigdy nie trać nadziei
- Days Gone - Zbieranie pamiątek; Wiem, że ta cała sytuacja jest dziwna
- Days Gone - Zostaw ten szajs przy drzwiach (dodatkowe)
- Days Gone - Poznaję was; Boisz się odrobiny konkurencji; Miewałem lepsze dni
- Days Gone - Masz niewłaściwą osobę; Też próbowałem ją poderwać
- Days Gone - To tylko następny formularz; Mogę cię o coś zapytać; Było ich strasznie dużo
- Days Gone - Nie mogłaś się przestać trząść; Nikt cię nie zastąpi
- Days Gone - To utrzymało mnie przy życiu; Znałam tych ludzi; Spodziewaj się najgorszego
- Days Gone - Nie mogliśmy ryzykować; To moja wina; Nie chcę wisieć
- Days Gone - To może być to; Wejdź do arki ty i cały dom twój (horda z Chemult)
- Days Gone - Jak nisko upadliśmy; Mam plan; On jest średnio muzykalny
- Days Gone - Szpieg anarchistów; Co się robi by przeżyć
- Days Gone - Cień śmierci; Wyjście z podziemi
- Days Gone - Zapewnij im ochronę; To już koniec; Kolejny atak bojówki
- Days Gone - Obóz Coopelanda został zaatakowany; Nie wychylaj się to cię nakarmią
- Days Gone - Zabij wszystkich drani, co do jednego; Zostawię trochę dla ciebie
- Days Gone - Sam nie dasz rady; Jak na oprycha z motorem (zakończenie)
Punkty medyczne Nero
W tym miejscu znajdziecie informacje ogólne związane z punktami medycznymi, w których można znaleźć iniektory podnoszące statystyki bohatera, a także nagrania wchodzące w skład znajdziek. Są tu też szczegółowe informacje pozwalające dostać się do każdej tego typu placówki.
- Days Gone - punkty medyczne Nero
- Days Gone - Nero: misja Spieprzali w podskokach (punkt medyczny)
- Days Gone - Nero: punkt przy cmentarzu Old Pioneer (punkt medyczny)
- Days Gone - Nero: teren badań przy Horse Creek (punkt medyczny)
- Days Gone - Nero: punkt nad Horse Lake (punkt medyczny)
- Days Gone - Nero: punkt przy tunelu Marion Forks (punkt medyczny)
- Days Gone - Nero: teren badań przy wraku śmigłowca (punkt medyczny)
- Days Gone - Nero: punkt Nero przy tunelu Santiam (punkt medyczny)
- Days Gone - Nero: punkt na przełęczy Żelazny Stok (punkt medyczny)
- Days Gone - Nero: punkt w Starym Tartaku (punkt medyczny)
- Days Gone - Nero: punkt przy Volcanic Legacy Scenic Byway (punkt medyczny)
- Days Gone - Nero: punkt nad Spruce Lake (punkt medyczny)
- Days Gone - Nero: punkt nad Pillette Bridge (punkt medyczny)
- Days Gone - Nero: punkt w Chemult Community College (punkt medyczny)
- Days Gone - Nero: punkt przy tunelu Rogue (punkt medyczny)
Zlecenia
- Days Gone - Naprawdę krwawo (zlecenie)
- Days Gone - Wszyscy muszą pracować (zlecenie)
- Days Gone - Usłyszeć o obozie wieczystych (zlecenie)
- Days Gone - Nigdy nie wrócił (zlecenie)
- Days Gone - Rachunki do wyrównania (zlecenie)
- Days Gone - Trudno go nie zauważyć (zlecenie)
- Days Gone - Wypad do miasta (zlecenie)
- Days Gone - Włóczędzy przy Eden Hill (zlecenie)
- Days Gone - Podwajam stawkę (zlecenie)
- Days Gone - Poszło o karty (zlecenie)
- Days Gone - Wieczyści, idźcie do diabła (zlecenie)
- Days Gone - Już ja wam pokażę rozpierdol (zlecenie)
- Days Gone - Jak wiele trupów (zlecenie)
- Days Gone - To jeszcze dzieciak (zlecenie)
- Days Gone - Zostać częścią rodziny (zlecenie)
- Days Gone - W ich menu (zlecenie)
- Days Gone - Biorę, co moje (zlecenie)
- Days Gone - Nie chciałeś dołączyć (zlecenie)
- Days Gone - Wpierdalają go świrusy (zlecenie)
- Days Gone - Tylko wykonuję swoją pracę (zlecenie)
- Days Gone - Jak ich dorwać (zlecenie)
- Days Gone - Dzień jak co dzień (zlecenie)
- Days Gone - Durni jaskiniowcy (zlecenie)
Porady ogólne do Days Gone
- Przeszukuj dokładnie każde odwiedzane miejsce i zbieraj wszystko, co wpadnie w ręce bohatera. Tylko dzięki odpowiedniej ilości składników będziesz w stanie tworzyć nowe przedmioty, pozwalające na przeżycie.
- Podczas jazdy motocyklem stale kontroluj jego stan techniczny oraz poziom paliwa. Nie ma chyba nic gorszego niż zużycie całego paliwa w momencie, gdy bohatera goni horda świrusów.
- Pamiętaj o uzupełnianiu podstawowych zapasów. Chodzi tu przede wszystkim o bandaże i apteczki oraz amunicję.
- Korzystaj z różnych ukryć, jeśli nie chcesz zostać zauważony przez przeciwników. Bohatera znacznie trudniej wypatrzeć w nocy oraz kiedy chowa się na przykład w gęstych zaroślach. Taktyka ta pozwala łatwiej zakradać się do wrogów i eliminować ich po cichu.
- Podczas prowadzenia walki z wrogami korzystającymi z broni palnej koniecznie ukrywaj się za osłonami. Pozostawanie na otwartej przestrzeni sprawia, że bohater staje się bardzo łatwym celem dla wrogów.
- W przypadku walki bezpośredniej zwracaj uwagę na stan broni białej. Ta znajdowana w świecie gry ulega dość szybkiemu zużywaniu, dlatego należy ją naprawiać lub szukać innego oręża. Ostatecznie możesz też korzystać z niezniszczalnego noża, jednak zadaje on mniejsze obrażenia niż inne białe bronie.
Interfejs, oznaczenia na ekranie
Zanim zupełnie zagłębimy się w świat gry Days Gone, warto jest poznać oznaczenia znajdujące się na ekranie. Gra stopniowo odkrywa kolejne elementy, jednak pojawiające się opisy można łatwo zapomnieć, dlatego poniżej znajduje się mała ściąga dla szybkiego przypomnienia..
- Aktualna broń - widać, z jakiej broni korzystamy. Jeśli jest to broń palna, to zobaczymy tu również ilość posiadanych pocisków. W przypadku oręża do walki wręcz pokazany zostanie stopień jego zniszczenia.
- Wskaźniki kondycji i zdrowia - pierwszy jest zaznaczony na niebiesko, a drugi na zielono. Kondycja pozwala biegać sprintem oraz wykonywać uniki, co powoduje spadek jej poziomu. Aby wróciła do normy należy chwilę odpocząć. Poziom zdrowia spada, gdy bohater otrzymuje obrażenia, a żeby je zregenerować trzeba skorzystać z środków medycznych.
- Podstawowy ekwipunek - chodzi o posiadane środki medyczne (A), złom (B) służący m.in. do naprawy motocykla, lornetkę (C) i latarkę (D).
- Minimapa - możesz na niej szybko zorientować się w pobliskim terenie i ważnych miejscach. Narzędzie przydaje się też podczas tropienia, zaznacza trasę przejazdu do zaznaczonego punktu oraz pokazuje wrogów oznaczonych przy pomocy lornetki.
- Wskaźniki hałasu i widoczności - głośnik informuje o tym, jak głośno się zachowujemy (przekreślenie oznacza, że jesteśmy bardzo cisi), a oko wskazuje, jak bardzo jesteśmy widoczni dla wrogów (im cieńsza źrenica, tym trudniej nas dostrzec).
- Stan techniczny i poziom paliwa w baku - ikony te pokazują się tylko podczas jazdy motocyklem. Im ich poziom jest niższy, tym gorzej dla maszyny.
Sterowanie na piechotę i motocyklem
Liczba opcji związanych z rozgrywką w Days Gone jest dość spora i z początku można się w nich nieco pogubić. Dlatego w naszym poradniku możesz szybko sprawdzić do czego służą poszczególne klawisze.
Należy przy tym pamiętać, że mogą one odnosić się do różnych funkcji w zależności od tego czy przemieszczamy się pieszo czy też korzystamy z motocykla.
- Lewy analog - ruch, wciśnięcie umożliwia bieg sprintem (zużywana jest wtedy kondycja).
- Prawy analog - ustawianie kamery, wciśnięcie (R3) uruchamia surwiwalowe widzenie.
- Strzałka w lewo - przytrzymanie sprawi, że bohater skorzysta z posiadanego środka medycznego w celu leczenia (o ile takowy posiadamy).
- Strzałka w górę - uruchamia lornetkę, jeśli poruszamy się pieszo.
- Strzałka w prawo - umożliwia skorzystanie z detonatora, jeśli taki posiadamy.
- Strzałka w dół - uruchamia latarkę, gdy poruszamy się pieszo lub reflektor, jeśli jedziemy motocyklem.
- Kwadrat - przeładowanie broni lub wejście na motor (przytrzymanie sprawi, że z niego zejdziemy).
- Trójkąt - przełączanie między broniami (przytrzymanie powoduje wybranie broni specjalnej).
- Kółko - przykucnięcie bohatera lub wykonanie ślizgu, kiedy biegnie. W przypadku jazdy na motocyklu umożliwia wykonanie driftu i wejścia w zakręt z większą szybkością.
- X - wspinanie się lub zmiana ramienia, kiedy celujemy zza przeszkody. Podczas jazdy motocyklem przytrzymanie aktywuje nitro, jeśli maszyna jest w nie wyposażona.
- L1 - przytrzymanie na pieszo rozwija koło przetrwania, a wciśnięcie podczas jazdy motorem zmienia cele, w które możemy strzelać.
- L2 - celowanie z broni palnej. W przypadku jazdy motocyklem hamowanie lub cofanie.
- R1 - wykonanie przewrotu, przydatnego podczas walki wręcz (zużywa kondycję). Podczas jazdy strzelanie z broni palnej.
- R2 - oddanie strzału lub atak bronią białą. W trakcie jazdy przyspieszenie motocykla.
- Options - pauza i uruchomienie ekranu menu.
- Touch pad (lewo) - ekran ekwipunku (sprzęt, zaopatrzenie, materiały i tworzenie).
- Touch pad (góra) - wątki fabularne (aktywne misje, postęp w fabule, znajdźki i trofea).
- Touch pad (prawo) - mapa.
- Touch pad (dół) - ekran umiejętności (walka w zwarciu, dystansowa, surwiwal) i poziomu zahartowania (zdrowie, kondycja i skupienie).