DayZ na Xbox One? „Gra na pewno będzie tytułem multiplatformowym”
Dużo zależy od producentów konsol.
Popularny symulator przetrwania w świecie opanowanym przez zombie - DayZ - potwierdzono ostatnio dla PlayStation 4. Ale co z wersją Xbox One?
- DayZ na pewno będzie tytułem multiplatformowym, taka jest wizja ze strony Bohemia Interactive - wyjaśnia producent Dean Hall w rozmowie z Eurogamerem. - Ale inne platformy ogłosimy, gdy będziemy zbliżać się do tego punktu.
Deweloper nie ujawnił zbyt wielu szczegółów na temat wersji PlayStation 4 na targach Gamescom, ale mówił o tym, że producenci konsol otwierają się bardziej na pomysły podobne do modelu Early Access ze Steama, gdzie sprzedawane są niedokończone wersje gier.
- Nie podjęto decyzji o premierze DayZ [na PS4 - dop. red.] - mówi Hall. - To zależy od opcji oferowanych przez Sony. Wszyscy mówią, że firma rozważa projekt w stylu Early Access.
- Na PC takie podejście wiąże się z problemami, które na pewno są brane pod uwagę. Premiera DayZ będzie więc zależała w dużej mierze od tego, co zaoferuje Sony i jak będzie wyglądał ich Wczesny Dostęp. Jest też jeszcze kwestia samego DayZ, czy warto korzystać z takiego systemu?
Nie bez znaczenia jest także silnik graficzny - produkcja otrzyma nową technologię w wersji konsolowej. Po zakończeniu tych prac - na początku 2015 roku - zespół będzie mógł lepiej zaplanować dalsze kroki.
- Przyszły rok będzie zależał w dużej mierze od tego, co konsole zaoferują w kwestii strategii wydawniczych - dodaje Hall. - Zwykła premiera pudełkowa na pewno nie odbędzie się w tym roku, ponieważ zostało zbyt dużo pracy. Byłoby bardzo dziwne, gdyby wersja 1.0 ukazała się na konsolach wcześniej niż na PC.
Twórcy będą musieli wprowadzić szersze, bardziej fundamentalne zmiany w mechanice, by dostosować grę do konsol.
- Zapewne do tego dojdzie. Ale celem będzie wykorzystanie silnych stron tych urządzeń - mówi producent, jako przykład podając Skyrim, gdzie wersja PC cierpiała przez koncentrację deweloperów na pozostałych platformach.
- PC na tym straciło, ponieważ interfejs musiał zostać uproszczony. To bardzo dobry przykład na to, czego absolutnie nie chcemy.