DayZ - plany na przyszłość
Nowe studio Bohemii oraz wyniki sprzedaży symulatora zombie.
Dean Hall, twórca popularnego DayZ poinformował, że sprzedano już ponad 3,7 mln kopii tego tytułu - 2 mln jako modyfikacja do Arma 2 oraz 1,7 mln w samodzielnej wersji.
Producent przemawiał na organizowanej przez Eurogamer imprezie Rezzed, gdzie ujawnił, że do prac nad DayZ przejęto całe studio - dwudziestopięcioosobowe Cauldron ze Słowacji, znane teraz jako Bohemia Interactive Slovakia.
Główną część wystąpienia Hall poświęcił na przedstawienie dokładnych planów na 2014 rok dla gry. Następna aktualizacja pojawi do końca kwietnia, a możliwe, że już w najbliższych dwóch tygodniach. Twórcy chcą w tym patchu wprowadzić prototypowe rozwiązanie, umożliwiające ponowne spawnowanie przedmiotów w ramach serwerów, a także ogniska do gotowania jedzenie oraz kuszę.
Obiekty będą ponownie pojawiały się w określonych punktach mapy, by gracze dołączający do rozgrywki mieli szansę znaleźć wyposażenie. Resetowały będą się również drzwi.
Po stronie serwerów twórcy wprowadzą między innymi możliwość szybszego publikowania przyszłych aktualizacji. Administratorzy będą mogli przyśpieszyć upływ czasu, nawet 64-krotnie.
W planach jest także dostosowanie gry do możliwości 64-bitowych systemów i procesorów, co pozwoli produkcji korzystać z większych zasobów pamięci, co z kolei pomoże w integracji nowego silnika fizycznego (także dla pojazdów) i sztucznej inteligencji zombiaków.
W drodze są także prototypowe modele zwierząt do polowania - łącznie sześć typów. Pojawią się też zaawansowane efekty pogodowe, takie jak śnieg czy mgła oraz nowe pojemniki - lodówki, piekarniki czy szafki kuchenne.
Patrząc dalej, na III kwartał tego roku, Hall mówił o wprowadzeniu karabinków AK i większej liczbie zwierząt, w tym psich towarzyszy oraz koni.
Na liście znalazły się także barykady i małe pojazdy: samochody, motocykle, rowery czy quady. Gracze będę mogli dostosować ich wygląd, a nawet dodać bronie.
Deweloper ma również nadzieję na przygotowanie wsparcia dla osiągnięć oraz modyfikacji graczy w ramach Steam Workshop. Wcześniej może pojawić się za to system sadzenia własnych roślin i zbierania upraw.
Na koniec roku „i dalej” wymieniono dużych rozmiarów samochody, ciężarówki, samoloty, helikoptery i łodzie, ale te elementy zarezerwowano już na sam koniec procesu deweloperskiego, a zbieranie części może wymagać przeczesywania wielu serwerów.