Dead by Daylight - najlepsi zabójcy i potwory: kogo warto wybrać
Którym zabójcą najlepiej grać.
Zabójcy w Dead by Daylight różnią się diametralnie pomiędzy sobą. Korzystają z innych mechanik i mają dostęp do unikalnych dla nich zdolności specjalnych. W grze możesz wybierać z ponad 20 tego typu postaci - która jest jednak najlepsza? Na to pytanie odpowiadamy na niniejszej stronie.
Uwaga - pamiętaj że po awansowaniu do 30, 35 i 40 poziomu danego zabójcy, jego zdolności zostaną odblokowane i będziesz mógł na nie trafić w krwistej sieci. To z kolei pozwoli ci je wykorzystać podczas rozgrywki zabójcą, który normalnie z nich nie korzysta. Nie dotyczy to jednak unikalnych mechanik - jak Świat snów Koszmaru - których nie da się przenieść na inną postać.
Miejsce 5. - Łowczyni
Łowczyni trafia na tę listę z bardzo prostego powodu - jest łatwa do opanowania. Cała rozgrywka tym zabójcą skupia się na wykorzystaniu toporów do rzucania. Może ona przenosić ich maksymalnie 5 (potem trzeba je uzupełniać w szafkach, w których normalnie chowają się ocalali) i ciskać na olbrzymie dystanse. Przy odrobinie wprawy będziesz w stanie trafiać wrogów oddalonych o dziesiątki metrów.
Ma ona dostęp do następujących zdolności:
- Drapieżna bestia - po osiągnięciu 1 poziomu żądzy krwi (gdy długo ścigasz jednego ocalałego) zyskasz efekt Niewykrywalny. Ocalali nie będą słyszeć bicia serca związanego z zasięgiem terroru, a także widzieć czerwonej poświaty wskazującej twój wzrok;
- Zwierzę terytorialne - gdy znajdujesz się przynajmniej 32 metry od piwnicy, zobaczysz aury wchodzących do niej ocalałych przez 3 sekundy. Efekt uruchomić może się raz na 35/30/25 sekund (w zależności od rangi umiejętności);
- Klątwa: Kołysanka Łowczyni - jest to klątwa powiązana z totemem klątwy. Sprawia, że nieudane test umiejętności ocalałych w trakcie naprawy generatora cofają postęp o 2/4/6%. Dodatkowo, za każdego powieszonego na haku ocalałego otrzymasz żeton - posiadając jeden skrócisz czas pomiędzy pojawieniem się dźwiękowego ostrzeżenia o nadchodzącym teście umiejętności, przy pięciu żetonach ostrzeżenie zniknie całkowicie.
Miejsce 4. - Pielęgniarka
Pielęgniarka to aktualnie najmocniejszy w grze zabójca, jednak wymaga olbrzymiej wprawy by skutecznie z niej korzystać. Jej unikalna moc, Ostatni Oddech Spencera, pozwala jej teleportować się na krótki dystans, również przez obiekty i ściany. Dzięki temu możesz zaskakiwać ocalałych i atakować ich z kierunku, z którego nie spodziewają się ciosu - potrzeba jednak sporo treningu, by skutecznie przeprowadzać tego typu ataki.
Zabójca ten ma dostęp do następujących zdolności:
- Jęki - sprawia, że oddech ocalałych w stanie krytycznym jest o 25/50/50% głośniejszy, a w stanie normalnym o 0/0/25% głośniejszy. Dzięki temu możesz usłyszeć swoje ofiary ze znacznie większej odległości;
- Tanatofobia - za każdego ocalałego w stanie krytycznym, w stanie agonii bądź powieszonego na haku wszyscy ocalali otrzymują karę 3/3,5/4% do prędkości wykonywanych akcji. Kara może wynieść maksymalnie 12/14/16%;
- Wezwanie pielęgniarki - jesteś w stanie dostrzec aurę ocalałych którzy leczą się 20/24/28 metrów od twojej pozycji.
Miejsce 3. - Doktor
Doktor jest jednym z zabójców, którego możemy polecić początkującym graczom. Korzysta on z mocy zwanej Iskra Cartera, dzięki której może razić pobliskich ocalałych prądem - nie zadaje im to obrażeń, jednak pozwala mu na namierzanie pozycji swoich ofiar. Co więcej, zdolność ta działa także w pionie - możesz stać nad ocalałym, który skrywa się w piwnicy a i tak go trafisz. Sprawia to, że jest on świetny w namierzaniu pozycji ofiar i w pościgach.
W jego repertuarze znajdziesz następujące zdolności:
- Przytłaczająca obecność - ocalali znajdujący się w twoim zasięgu terroru zużywają ładunki przedmiotów o 80/90/100% szybciej;
- Bestialska obserwacja - zwiększa twój zasięg terroru o 8 metrów. Gdy nie prowadzisz pościgu zasięg terroru zmniejsza się o 16 metrów, a twoje pole widzenia zwiększa się o 3/5/10 stopni;
- Przeciążenie - uszkadzając generator nałożysz na niego pułapkę. Ocalały który wejdzie z nim w interakcję będzie musiał wykonać test umiejętności o średnim/dużym/ogromnym poziomie trudności. Jeśli mu się to nie uda, cofnie to postępy naprawy o 3/4/5%. Zaliczenie testu nie wpływa w żaden sposób na pasek postępu.
Miejsce 2. - Oni
Oni to kolejny zabójca, który jest stosunkowo nieskomplikowany - co jest jednak jego największą zaletą. Jego moc, Gniew Yamaoki, pozwala mu wchłaniać krwawe kule pozostawione przez rannych ocalałych. Te z kolei napełniają pasek mocy - gdy w pełni się naładuje, będziesz mógł aktywować Krwawą Furię.
Gdy ta jest aktywna, Oni zyska dostęp do Demonicznego pędu i Ciosu demona. Pierwsza zdolność pozwala mu bardzo szybko przemieszczać się po mapie, druga z kolei wyprowadzić potężny cios, który natychmiast powali ocalałego i wprowadzi go w stan agonii.
Oni ma dostęp do następujących umiejętności:
- Taktyka Zanshin - widzisz aury wszystkich palet i miejsc przeskoku w promieniu 24 metrów. Zdolność wyłącza się na 40/35/30 sekund gdy któryś z ocalałych odniesie obrażenia;
- Krwawe Echo - po powieszeniu gracza na haku, wszyscy pozostali ranni ocalali otrzymują efekt Głęboka rana. Utrzymuje się on do wyleczenia - gdy to nie nastąpi, ocalały zostanie wprowadzony w stan agonii;
- Nemezis - za każdym razem gdy ocalały zostanie twoją obsesją, będziesz widział jego aurę przez 4 sekundy. Dodatkowo, otrzyma on także efekt Wyczerpany na 40/50/60 sekund - w tym czasie nie będzie słyszał bicia serca związanego z zasięgiem terroru, nie będą też działać zdolności opierające się o tę mechanikę.
Miejsce 1. - Freddy Krueger czyli Koszmar
Koszmar jest naszym zdaniem najlepszym aktualnie zabójcą. Nie jest on tak skuteczny jak Pielęgniarka, jednak posiada zdolności, których opanowanie nie wymaga długiego treningu, a które są morderczo skuteczne szczególnie przeciwko niedoświadczonym ocalałym.
Z jego osobą powiązana jest mechanika Świata snu - co 60 sekund wszyscy ocalali będą wprowadzani w sen, przez co doświadczać będą halucynacji. Mogą oni wybudzić się na kilka sposobów, jednak po upływie określonego czasu na nowo trafią do tego stanu.
Jako Koszmar możesz rozstawiać Senne sidła, specjalne pułapki występujące wyłącznie w Świecie snu. Po wpadnięciu w nie ocalały zostanie spowolniony na czas przebywania w zasięgu. Możesz też wykorzystać Projekcję snów by teleportować się do dowolnego generatora w polu widzenia. Dzięki temu Koszmar ma świetną kontrolę nad mapą i może nieustannie nękać innych graczy. Pomaga w tym fakt, że jesteś widoczny dla obudzonych ocalałych wyłącznie z odległości do 32 metrów - powyżej tej wartości będą oni wyłącznie słyszeć bicie serca.
Zabójca ten posiada następujące zdolności specjalne:
- Paląca potrzeba - zwiększy twoją szybkość uszkadzania generatorów, niszczenia palet czy przeskakiwania przez okna za każdy kolejny posiadany żeton. Żeton zyskasz wtedy, gdy ocalały naprawi generator. Za 2 żetony otrzymasz premię 6/8/10%, za 3 jest to 8/10/12%, a za 4 odpowiednio 10/12/14% przyspieszenia;
- Zapamiętaj mnie - za każdym razem, gdy uderzysz ocalałego oznaczonego jako twoja obsesja, wydłużysz czas otwarcia bram o 4 sekundy. Wartość ta może wzrosnąć maksymalnie do 8/12/16 sekund;
- Krwawy strażnik - gdy tylko jedna z bram zostanie otwarta, umiejętność aktywuje się i aury ocalałych będą dla ciebie widoczne gdy będą oni przebywać w obrębie wyjścia. Dodatkowo, gdy w trakcie działania tego efektu powiesisz ocalałego na haku, Byt zablokuje wyjścia na 30/45/60 sekund, uniemożliwiając ucieczkę.
Spis treści: Dead by Daylight - poradnik i najlepsze porady
Poprzednio: Dead by Daylight - gra zabójcą: jak łapac ocalałych i wygrać