Skip to main content

Dead Cells - mutacje, lista mutacji

Modyfikatory dostępne w grze.

Mutacje to mechanika w Dead Cells, która pozwala nam w czasie próby wybrać jednocześnie do trzech perków, modyfikujących w znacznym stopniu rozgrywkę.

Mutacje dzielą się na kolory odpowiadające statystykom (Brutalność, Taktyka i Przetrwanie). Początkowo mamy dostęp do jedenastu modyfikatorów, jednak z czasem odblokujemy ich w grze znacznie więcej. Poniżej zamieszczamy listę wszystkich mutacji.


Na tej stronie:


Czerwone mutacje (Brutalność)

    Czerwone mutacje w większości przypadków odpowiadają za umiejętność walki wręcz.

  • Killer Instinct – redukuje czas odnowienia zdolności po każdym zabójstwie wręcz;
  • Combo – po zabiciu wroga przez 8 sekund zadajemy zwiększone obrażenia;
  • Vengeance – po otrzymaniu trafienia przez 8 sekund zadajemy większe obrażenia i przez trzy sekundy jesteśmy bardziej odporni na ciosy;
  • Melee – ataki wręcz spowalniają wrogów;
  • Open Wounds – ataki wręcz powodują krwawienie wrogów;
  • Tained Flash – wypicie mikstury leczącej zwiększa zadawane obrażenia na 12 sekund. Jeśli zużyliśmy wszystkie, to dostaniemy dodatkową po zabiciu elitarnego wroga;
  • Adrenaline – ataki wręcz odnawiają nieco HP, jeśli zaatakujemy wroga w ciągu pięciu sekund od wykonania idealnego uniku;
  • Frenzy – ataki wręcz odnawiają nieco HP tak długo, jak biegamy sprintem;
  • Scheme – następny atak wręcz po użyciu umiejętności zadaje dodatkowe obrażenia;
  • Initiative – pierwsze uderzenie w przeciwnika zadaje większe obrażenia;
  • Predator – zabójstwo w walce wręcz czyni gracza niewidzialnym na kilka sekund;
  • Porcupack – przeturlanie się przez wroga zada im 75 proc. obrażeń od broni w naszym plecaku.

Fioletowe mutacje (Taktyka)

Mutacje fioletowe spodobają się graczom, którzy preferują walkę dystansową i rozstawianie pułapek.

  • Support – zadajemy większe obrażenia, jeśli znajdujemy się blisko efektu działania umiejętności;
  • Parting Gift – kiedy zabijesz wroga bronią dystansową, to przy jego ciele pojawi się bomba;
  • Tranquility – zadajesz większe obrażenia, gdy nie stoi obok ciebie wróg;
  • Ripper – uderzenia w walce wręcz sprawiają, że powrócą do ciebie strzały, które utkwiły w ciele wroga;
  • Ranger’s Gear – następny atak dystansowy po użyciu umiejętności zada większe obrażenia;
  • Barbed Tips – strzały, które utkwiły w przeciwniku, zadają ciągłe obrażenia;
  • Point Blank – ataki dystansowe z niewielkiej odległości zadają większe obrażenia;
  • Networking – wrogowie, w których utkwiły strzały, otrzymują połączone obrażenia;
  • Crow’s Foot – turlanie się pozostawia na ziemi pułapki, które zadają obrażenia i spowalniają wrogów;
  • Tactical Retreat – wykonanie idealnego uniku spowalnia pobliskich wrogów;
  • Hunter’s Instinct – zmniejsza czas odnowienia umiejętności za każdego zabitego wroga.
  • Acrobatipack – jeśli mamy w plecaku drugą broń dystansową, to po przeturlaniu się, następny atak główną bronią dystansową dodatkowo wystrzeli pocisk z broni niesionej w plecaku.

Zielone mutacje (Przetrwanie)

Zielone mutacje pozwalają pasywnie regenerować zdrowie, zwiększyć zadawane obrażenia lub zmniejszyć czas odnowienia umiejętności.

  • Soldier’s Resistance – zwiększa maksymalną pulę punktów zdrowia;
  • Berserker – zabójstwo wręcz zmniejsza otrzymywane obrażenia na pięć sekund;
  • Blind Faith – zmniejsza czas odnowienia umiejętności po udanym parowaniu ciosu wroga;
  • Counterattack – następny atak po udanym parowaniu ciosu zadaje większe obrażenia;
  • What Doesn’t Kill Me – odnawia część punktów zdrowia po udanym sparowaniu ciosu wręcz;
  • Necromancy – odnawia część punktów zdrowia po zabiciu wroga, do maksymalnego poziomu 50 proc. HP;
  • Extended Healing – mikstura lecząca odnawia 85 proc zdrowia, działa przez 10 sekund a w czasie jej działania zadajemy większe obrażenia;
  • Gastronomy – jedzenie odnawia więcej zdrowia. Jeśli przetworzymy jedzenie, to przez 300 sekund zadajemy zwiększone obrażenia;
  • Spite – sparowane ciosy i odbite strzały zadają wrogom obrażenia;
  • Frostbite – wrogowie otrzymują ciągłe obrażenia, kiedy są spowolnieni;
  • Heart of Ice – zaatakowanie zamrożonego, ogłuszonego albo uziemionego wroga skraca czas odnawiania umiejętności;
  • Kill Rhythm – używanie naprzemiennie obu posiadanych broni zwiększa ogólną szybkość ataku;
  • Armadillopack – jeśli mamy w plecaku tarczę, to turlanie się paruje ciosy i odbija pociski.

Mutacje bez koloru (ogólne)

General mutations nie pasują do żadnego koloru i mogą znacznie szerzej wpływać na rozgrywkę.

  • Ydgar Orus Li Ox – może być podniesiona tylko jako pierwsza mutacja w danej próbie. Uchroni gracza od śmierci jeden raz, ale po zużyciu nie może zostać wymieniona na inną;
  • Recovery – zwiększa czas dostępny na odnowienie zdrowia po otrzymaniu trafienia;
  • Emergency Triage – mikstury leczące odnawiają tylko 35 proc. zdrowia, ale ich użycie jest dużo szybsze, a do tego całkowicie chroni postać przed ciosami na półtora sekundy;
  • Velocity – bonus biegania sprintem jest zwiększony trzykrotnie;
  • Dead Inside – zdrowie zostaje zwiększone o 50 proc., ale wszystkie źródła leczenia działają o połowę słabiej;
  • Alienation – pozbycie się klątwy odnawia 5 proc. HP, ale liczba zabójstw niezbędnych do zdjęcia klątwy jest zwiększona o połowę;
  • Acceptacne – liczba zabójstw potrzebnych do zdjęcia klątwy jest zmniejszona o połowę, ale spożywanie jedzenia nakłada na nas kolejne przekleństwo;
  • Masochist – wpadnięcie na pułapkę zawsze zabiera 10 proc. zdrowia, ale za to każdy taki wypadek zwiększa naszą prędkość poruszania się.
  • Disengagement – jeśli twoje zdrowie spadnie poniżej 15 proc., to pojawia się pole siłowe, chroniące nas przed obrażeniami na 5 sekund. Może zostać użyte tylko raz na 120 sekund;
  • No Mercy – pozwala wykańczać przeciwników, którzy mają poniżej 15 proc. zdrowia. Działa o połowę słabiej na bossach;
  • Instinct of the Master of Arms – każdy cios krytyczny zmniejsza czas odnowienia umiejętności;
  • Ammo – amunicja do każdej broni dystansowej zostaje podwojona;
  • Get Rich Quick - jeśli sprintujemy, to za każdego zabitego przeciwnika dostajemy bonusowe pieniądze. Bonus jest dodawany do zakwy, gdy się zatrzymamy;
  • Midas’ Blood – dostajemy trzy sztuki złota za każdy utracony punkt zdrowia.

Następnie: Dead Cells - najlepsze bronie i przedmioty

Spis treści: Dead Cells – poradnik i najlepsze porady

Poprzednio: Dead Cells – początek gry: Concierge, pierwszy boss

Zobacz także