Dead Cells - mutacje, lista mutacji
Modyfikatory dostępne w grze.
Mutacje to mechanika w Dead Cells, która pozwala nam w czasie próby wybrać jednocześnie do trzech perków, modyfikujących w znacznym stopniu rozgrywkę.
Mutacje dzielą się na kolory odpowiadające statystykom (Brutalność, Taktyka i Przetrwanie). Początkowo mamy dostęp do jedenastu modyfikatorów, jednak z czasem odblokujemy ich w grze znacznie więcej. Poniżej zamieszczamy listę wszystkich mutacji.
Na tej stronie:
- Czerwone mutacje (Brutalność)
- Fioletowe mutacje (Taktyka)
- Zielone mutacje (Przetrwanie)
- Mutacje bez koloru (ogólne)
Czerwone mutacje (Brutalność)
- Killer Instinct – redukuje czas odnowienia zdolności po każdym zabójstwie wręcz;
- Combo – po zabiciu wroga przez 8 sekund zadajemy zwiększone obrażenia;
- Vengeance – po otrzymaniu trafienia przez 8 sekund zadajemy większe obrażenia i przez trzy sekundy jesteśmy bardziej odporni na ciosy;
- Melee – ataki wręcz spowalniają wrogów;
- Open Wounds – ataki wręcz powodują krwawienie wrogów;
- Tained Flash – wypicie mikstury leczącej zwiększa zadawane obrażenia na 12 sekund. Jeśli zużyliśmy wszystkie, to dostaniemy dodatkową po zabiciu elitarnego wroga;
- Adrenaline – ataki wręcz odnawiają nieco HP, jeśli zaatakujemy wroga w ciągu pięciu sekund od wykonania idealnego uniku;
- Frenzy – ataki wręcz odnawiają nieco HP tak długo, jak biegamy sprintem;
- Scheme – następny atak wręcz po użyciu umiejętności zadaje dodatkowe obrażenia;
- Initiative – pierwsze uderzenie w przeciwnika zadaje większe obrażenia;
- Predator – zabójstwo w walce wręcz czyni gracza niewidzialnym na kilka sekund;
- Porcupack – przeturlanie się przez wroga zada im 75 proc. obrażeń od broni w naszym plecaku.
Czerwone mutacje w większości przypadków odpowiadają za umiejętność walki wręcz.
Fioletowe mutacje (Taktyka)
Mutacje fioletowe spodobają się graczom, którzy preferują walkę dystansową i rozstawianie pułapek.
- Support – zadajemy większe obrażenia, jeśli znajdujemy się blisko efektu działania umiejętności;
- Parting Gift – kiedy zabijesz wroga bronią dystansową, to przy jego ciele pojawi się bomba;
- Tranquility – zadajesz większe obrażenia, gdy nie stoi obok ciebie wróg;
- Ripper – uderzenia w walce wręcz sprawiają, że powrócą do ciebie strzały, które utkwiły w ciele wroga;
- Ranger’s Gear – następny atak dystansowy po użyciu umiejętności zada większe obrażenia;
- Barbed Tips – strzały, które utkwiły w przeciwniku, zadają ciągłe obrażenia;
- Point Blank – ataki dystansowe z niewielkiej odległości zadają większe obrażenia;
- Networking – wrogowie, w których utkwiły strzały, otrzymują połączone obrażenia;
- Crow’s Foot – turlanie się pozostawia na ziemi pułapki, które zadają obrażenia i spowalniają wrogów;
- Tactical Retreat – wykonanie idealnego uniku spowalnia pobliskich wrogów;
- Hunter’s Instinct – zmniejsza czas odnowienia umiejętności za każdego zabitego wroga.
- Acrobatipack – jeśli mamy w plecaku drugą broń dystansową, to po przeturlaniu się, następny atak główną bronią dystansową dodatkowo wystrzeli pocisk z broni niesionej w plecaku.
Zielone mutacje (Przetrwanie)
Zielone mutacje pozwalają pasywnie regenerować zdrowie, zwiększyć zadawane obrażenia lub zmniejszyć czas odnowienia umiejętności.
- Soldier’s Resistance – zwiększa maksymalną pulę punktów zdrowia;
- Berserker – zabójstwo wręcz zmniejsza otrzymywane obrażenia na pięć sekund;
- Blind Faith – zmniejsza czas odnowienia umiejętności po udanym parowaniu ciosu wroga;
- Counterattack – następny atak po udanym parowaniu ciosu zadaje większe obrażenia;
- What Doesn’t Kill Me – odnawia część punktów zdrowia po udanym sparowaniu ciosu wręcz;
- Necromancy – odnawia część punktów zdrowia po zabiciu wroga, do maksymalnego poziomu 50 proc. HP;
- Extended Healing – mikstura lecząca odnawia 85 proc zdrowia, działa przez 10 sekund a w czasie jej działania zadajemy większe obrażenia;
- Gastronomy – jedzenie odnawia więcej zdrowia. Jeśli przetworzymy jedzenie, to przez 300 sekund zadajemy zwiększone obrażenia;
- Spite – sparowane ciosy i odbite strzały zadają wrogom obrażenia;
- Frostbite – wrogowie otrzymują ciągłe obrażenia, kiedy są spowolnieni;
- Heart of Ice – zaatakowanie zamrożonego, ogłuszonego albo uziemionego wroga skraca czas odnawiania umiejętności;
- Kill Rhythm – używanie naprzemiennie obu posiadanych broni zwiększa ogólną szybkość ataku;
- Armadillopack – jeśli mamy w plecaku tarczę, to turlanie się paruje ciosy i odbija pociski.
Mutacje bez koloru (ogólne)
General mutations nie pasują do żadnego koloru i mogą znacznie szerzej wpływać na rozgrywkę.
- Ydgar Orus Li Ox – może być podniesiona tylko jako pierwsza mutacja w danej próbie. Uchroni gracza od śmierci jeden raz, ale po zużyciu nie może zostać wymieniona na inną;
- Recovery – zwiększa czas dostępny na odnowienie zdrowia po otrzymaniu trafienia;
- Emergency Triage – mikstury leczące odnawiają tylko 35 proc. zdrowia, ale ich użycie jest dużo szybsze, a do tego całkowicie chroni postać przed ciosami na półtora sekundy;
- Velocity – bonus biegania sprintem jest zwiększony trzykrotnie;
- Dead Inside – zdrowie zostaje zwiększone o 50 proc., ale wszystkie źródła leczenia działają o połowę słabiej;
- Alienation – pozbycie się klątwy odnawia 5 proc. HP, ale liczba zabójstw niezbędnych do zdjęcia klątwy jest zwiększona o połowę;
- Acceptacne – liczba zabójstw potrzebnych do zdjęcia klątwy jest zmniejszona o połowę, ale spożywanie jedzenia nakłada na nas kolejne przekleństwo;
- Masochist – wpadnięcie na pułapkę zawsze zabiera 10 proc. zdrowia, ale za to każdy taki wypadek zwiększa naszą prędkość poruszania się.
- Disengagement – jeśli twoje zdrowie spadnie poniżej 15 proc., to pojawia się pole siłowe, chroniące nas przed obrażeniami na 5 sekund. Może zostać użyte tylko raz na 120 sekund;
- No Mercy – pozwala wykańczać przeciwników, którzy mają poniżej 15 proc. zdrowia. Działa o połowę słabiej na bossach;
- Instinct of the Master of Arms – każdy cios krytyczny zmniejsza czas odnowienia umiejętności;
- Ammo – amunicja do każdej broni dystansowej zostaje podwojona;
- Get Rich Quick - jeśli sprintujemy, to za każdego zabitego przeciwnika dostajemy bonusowe pieniądze. Bonus jest dodawany do zakwy, gdy się zatrzymamy;
- Midas’ Blood – dostajemy trzy sztuki złota za każdy utracony punkt zdrowia.
Następnie: Dead Cells - najlepsze bronie i przedmioty
Spis treści: Dead Cells – poradnik i najlepsze porady
Poprzednio: Dead Cells – początek gry: Concierge, pierwszy boss