Skip to main content

Dead Island 2 - premiera, kompendium fana i ciekawostki

Postacie, fabuła, system obrażeń, edycje i ceny.

Dead Island 2 to nadchodząca kooperacyjna gra akcji z widokiem z oczu bohatera, w której zmierzymy się z hordami zombie na ulicach słonecznego Los Angeles. Jest to trzecia duża odsłona serii zapoczątkowanej przez polski Techland, jednak produkcją zajmuje się brytyjski zespół Dambuster Studio.

Gra mierzyła się z wieloma trudnościami podczas produkcji, a premiera była wielokrotnie przekładana. Wszystko wskazuje jednak, że deweloperzy ostatecznie uporali się z przeszkodami, a ich dzieło jest na jak najlepszej drodze do wyczekiwanego debiutu.

  • Premiera: 21 kwietnia 2023
  • Platforma: PC, PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X/S
  • Gatunek: Akcja, FPP, kooperacyjna
  • Wersja językowa: Polska (napisy)
  • Producent: Dambuster Studios
  • Wydawca: Deep Silver

Na tej stronie:


Data premiery

Dead Island 2 zadebiutuje 21 kwietnia 2023 roku. Wcześniej planowano wydać grę w lutym, co ogłoszono podczas nocy otwarcia targów Gamescom 2022, jednak twórcy potrzebowali więcej czasu na dopracowanie produkcji. Obecnie brak przesłanek o kolejnych opóźnieniach, a gra powinna wyjść w terminie.

Zagramy na konsolach PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One i Xbox Series X/S oraz na PC (czasowa wyłączność dla Epic Games Store). Można już składać zamówienia przedpremierowe.


Fabuła

Akcja Dead Island 2 rozgrywa się kilka miesięcy po wydarzeniach pierwszej części serii w objętym kwarantanną Los Angeles, gdzie rozprzestrzenia się jeszcze groźniejszy wariant śmiertelnego wirusa, który zdziesiątkował mieszkańców Banoi. Wojsko wycofało się z miasta, więc w walce o przetrwanie każdy może liczyć tylko na siebie.

Bohater kierowany przez gracza został ugryziony i zainfekowany, jednak okazuje się, że wykazuje odporność na działanie wirusa i nie ulega przemianie. Wraz z garstką kilku osób, które również odporne są na patogen, trzymamy w rękach losy Los Angeles i jego mieszkańców. Poznamy także prawdę na temat epidemii i tego, kim są bohaterowie.

Początek gry kręci się wokół próby wydostania się ostatniego lotu z LA, co nie idzie zgodnie z planem. Gracz musi znaleźć inne wyjście. Także wspomniana infekcja ma odzwierciedlenie w rozgrywce, oferując graczom moc „furii”, pojawiają się też motywy syntezy leku z krwi odpornych na zarazę.


Postacie

Do tej pory potwierdzono czwórkę postaci do wyboru w grze:

Jacob - antybohater przypominający gwiazdę rocka (i trochę Lenny'ego Kravitza), którego urok idzie w parze z lekkomyślnością i lekceważącym podejściem. Po śmierci ukochanej matki, ten makler z Londynu postanowił rzucić wszystko i wyjechać do Los Angeles, by spełnić marzenia o zostaniu kaskaderem w hollywoodzkich filmach. Zabijanie nieumarłych sprawia mu ogromną radość. Często rzuca dowcipy i cytuje Szekspira. Wrodzona umiejętność Zdziczały zwiększa obrażenia ataków Jacoba zadawane w krótkich odstępach czasu, a Krytyczne zyski zwiększają zabawne obrażenia krytyczne oraz odnawiają wytrzymałość przy niskim poziomie zdrowia.

Amy - bystra paraolimpijka, która znalazła coś lepszego od biegania: zabijanie zombie. Ryzyko i sukces utrzymują ją w napięciu, a każdą walkę traktuje jak zagadkę do rozwiązania lub jak tor przeszkód. Jest wyluzowana, ale skupiona i opanowana. Jej wrodzone umiejętności to Dzban reliefowy, który pozwala Amy odzyskiwać wytrzymałość, gdy rzuca bronią we wroga, oraz Dziel i rządź pozwalające zadawać wyższe obrażenia nieumarłym oddzielonym od grupy.

Ryan - tancerz egzotyczny, który na wszystkie strony rzuca pesymistycznym sarkazmem i suchymi żartami. Najbardziej na świecie pragnie odnaleźć swojego młodszego brata, którego po raz ostatni widział przed wybuchem epidemii. Nic - żywego lub martwego - nie powstrzyma go przed powrotem do domu. Jego wrodzone umiejętności to Odwet, który wzmacnia siłę Ryana, gdy ten blokuje lub unika ciosów, oraz Huśtawka pozwalająca odzyskiwać zdrowie po powaleniu zombiaka.

Dani najprawdopodobniej jest czwartą postacią, ale o niej obecnie wiemy najmniej. Na razie widzieliśmy ją tylko na grafikach koncepcyjnych, a twórcy nadal nie udostępnili jej szczegółowego opisu. Wiemy, że Dani była punkiem i uwielbia jazdę na rolkach. Jej specjalna zdolność ma pozwalać na wykonywanie potężnych, wybuchowych ataków.


Rozgrywka

Dead Island 2 to brutalna gra akcji z widokiem z oczu bohatera (FPP). Walka opiera się głównie na broni białej i starciach wręcz, choć nie brak też broni palnej. W trakcie rozgrywki będziemy szlachtować zombie szerokim wachlarzem broni od wioseł i gazrurek po samurajskie miecze oraz improwizowane gadżety - gra oferuje system rzemiosła (craftingu), pozwalający tworzyć i ulepszać własne bronie. Możemy spodziewać się, że broni palnej będzie stosunkowo niewiele, a amunicja będzie rzadkością.

Akcja osadzona jest w otwartym świecie, co oznacza swobodę eksploracji i sporą dowolność w podchodzeniu do zadań. Przemierzając opanowane przez nieumarłych Los Angeles, napotkamy postacie niezależne, które zlecą nam zadania poboczne. Twórcy nie wspominają na razie o pojazdach, nie widać ich też w materiałach promocyjnych, możemy więc założyć, że po mapie będziemy przemieszczać się głównie na piechotę.

W grze zastosowano nowy system rozczłonkowywania wrogów o nazwie W Pełni Lokalizacyjny System Patroszenia Humanoidów (Fully Locational Evisceration System for Humanoids, w skrócie - F.L.E.S.H.). Obrażenia są proceduralnie generowane w dowolnych miejscach na ciałach zombie. Całość opiera się na anatomii, więc zombie posiadają warstwy skóry i mięśni, które można rozciąć oraz narządy wewnętrzne, które mogą wypłynąć na wierzch - przynajmniej zdaniem dyrektora kreatywnego Jamesa Worralla.


Kooperacja

W Dead Island 2 pojawi się tryb współpracy dla maksymalnie 4 graczy. Wspólnie można będzie eksplorować świat, walczyć z nieumarłymi i wykonywać zadania. Co więcej, możliwa będzie kooperacja pomiędzy graczami na różnych generacjach sprzętu, a zatem zagrają ze sobą gracze na PS4 i PS5 oraz na Xbox One i Xbox Series X/S.


Cena i edycje

Dead Island 2 kupimy w wersjach cyfrowej oraz fizycznej. Gra dostępna będzie na PC oraz konsolach PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One i Xbox Series X/S. Do wyboru są 4 edycje różniące się cenami oraz zawartością. Twórcy przewidzieli też bonus za złożenie zamówienia przedpremierowego.

Podane ceny edycji standardowej, Deluxe oraz Gold dotyczą wersji cyfrowych, cena edycji HELL-A dotyczy wydania fizycznego. Wyższe ceny w Microsoft Store są najprawdopodobniej wynikiem błędu na stronie.

Dead Island 2 Edycja Standardowa zawiera wyłącznie podstawową wersję gry.

  • PC - 249 zł
  • PS4 - 299 zł
  • PS5 - 299 zł
  • Xbox One - 349,99 zł
  • Xbox Series X/S - 349,99 zł

Dead Island 2 Deluxe Edition zawiera podstawową wersję gry, zestaw złotych skórek na broń, oraz 2 pakiety alternatywnych skórek dla postaci i dodatkową broń.

  • PC (Epic Game Store) - 269 zł
  • PS4 - 319 zł
  • PS5 - 319 zł
  • Xbox One - 375 zł
  • Xbox Series X/S - 375 zł

Dead Island 2 Gold Edition - zawiera wszystkie elementy Digital Deluxe Edition, a także dwie dodatkowe bronie w ramach pakietu Pulp Weapons Pack i przepustkę sezonową.

  • PC (Epic Game Store) - 330 zł
  • PS4 - 389 zł
  • PS5 - 389 zł
  • Xbox One - 459 zł
  • Xbox Series X/S - 459 zł

Dead Island 2 Edyca HELL-A - edycja kolekcjonerska zawiera grę, steelbook, przepustkę sezonową, 6 kart tarota, mapę turystyczna Venice Beach, 2 przypinki i plakietkę, a także pakiet złotych broni.

  • PC - 369,90 zł
  • PS4 - 399 zł
  • PS5 - 399 zł
  • Xbox One - 399 zł
  • Xbox Series X/S - 399 zł

Ciekawostki

Pierwotnie nad grą pracowali twórcy poprzednich odsłon, czyli polski Techland. Ostatecznie firma postanowiła jednak skupić się na rozwoju Dying Light.

Grę zaprezentowano po raz pierwszy na briefingu prasowym Sony podczas E3 w 2014 roku i miała ukazać się w połowie 2015. Tak się nie stało.

Produkcją zajmowało się kilka zespołów - najpierw był to Techland, następnie niemiecki Yager Productions GmbH oraz brytyjskie Sumo Digital. Ostatecznie w 2019 roku gra przeszła w ręce Dambuster Studio.

Grę da się kontrolować przy pomocy głośnika Alexa.

W zwiastunie Goat SiImulator 3 wykorzystano elementy wczesnego trailera Dead Island 2. Zrobiono to w formie żartu, by po chwili pokazać na ekranie kozę.


Zwiastuny i gameplaye

Zobacz także