Dead Island 2 sporym sukcesem. Wydawca chwali się wynikami
Rekord w serii.
Wydawca Dead Island 2 pochwalił się, że produkcja sprzedała się w nakładzie przekraczającym 2 miliony egzemplarzy od czasu premiery - 21 kwietnia.
Mowa o wszystkich platformach sprzętowych: PC, PlayStation 4, PS5, Xbox One oraz Xbox Series X/S. Jak podano w raporcie firmy Plaoin, to najlepszy wynik w historii serii w okresie siedmiu dni po debiucie, zarówno pod względem liczby, jak i wygenerowanych przychodów.
Dwójka w tytule sugeruje, że mamy do czynienia dopiero z drugą częścią, lecz to już czwarta (lub szósta, w zależności od opinii) odsłona. Techland przygotował bowiem nie tylko „jedynkę”, ale także samodzielne rozszerzenie Riptide, a później było także fatalnie nudne Escape Dead Island.
Było też Dead Island: Epidemic, czyli... gra typu MOBA w uniwersum serii, przygotowana przez Stunlock Studios i wyłączona po niecałych dwóch latach na rynku. Do zestawienia dodać można także odświeżone Dead Island: Definitive Edition oraz mobilne Dead Island Survivors, które także wytrwało zaledwie dwa lata.
„Cieszy fakt, że opłaciła się decyzja o daniu twórcom czasu na dopracowanie gry” - czytamy we wspomnianym raporcie. Zdanie można zapewne postrzegać jako spory eufemizm, jeśli weźmiemy pod uwagę fakt, że Dead Island 2 powstawało przez niemal dekadę.
Gdy Techland nie podjął się prac nad sequelem, właściciele licencji oddali obowiązki niemieckiemu Yager, które było wtedy na ustach wielu graczy za sprawą świetnego Spec Ops: The Line. „Dwójkę” zapowiedziano ostatecznie na targach E3 w 2014 roku.
Później tytuł przeszedł jeszcze z rąk Sumo Digital do Dambuster Studios, wewnętrznego oddziału Deep Silver. Grę pokazano publicznie dopiero w 2022 roku, ustalając datę premiery na 3 lutego obecnego roku. Ostatecznie udało się wydać produkcję nieco później, właśnie 21 kwietnia.