Dead Island 2 - Uzasadnione zombiobójstwo
Zdobywamy pierwszą broń palną.
Ta misja w Dead Island 2 rozpocznie się bezpośrednio po zakończeniu poprzedniej - Michael Anders i Święty Graal. Udało nam się uratować asystenta Emmy osaczonego w studiu filmowym. Zaraz potem skontaktuje się z nami Sam B, który wpadł na trop składu broni. W tej misji uzyskamy naszą pierwszą broń palną - misja główna Uzasadnione zombiobójstwo.
Na tej stronie:
- Ukradnij broń z Samem B
- Namierz klucz Phila, Wyrównaj ciśnienie, żeby zwolnić blokadę
- Pomścij Ronniego - boss Nikki Gutte
- Pójdź na górę i wyceluj broń
Ukradnij broń z Samem B
- Zaczynamy na planie filmowym, gdzie przed chwilą pokonaliśmy ostatniego bossa. Przechodzimy za nawigacją przez scenografię restauracji i wychodzimy na zapleczu greenscreenu. Po dotarciu do bezpiecznej strefy usłyszymy wołanie przez radio. Reagujemy na wezwanie podnosząc słuchawkę.
- W tym momencie aktywujemy zadanie poboczne Rav i przygoda z Caustic-X. Nie musimy go wykonywać od razu i równie dobrze można się nim zająć później. Na ten moment kontynuujmy zadanie główne - podążamy za nawigacją do tylnej bramy studia. Okazuje się, że droga do Beverly Hills jest zablokowana, a my musimy odnaleźć klucz do bramy, który zabrał dozorca Phil.
- Czytamy notatkę zawieszoną na furtce i otwieramy ją. Pokonujemy zombie, po czym schodzimy do zerwanego tunelu technicznego (1), gdzie na końcu znajdziemy kołowrót. Wracamy z nim do zaworu (2), który przekręcamy, ograniczając wyciek chemikaliów. Na koniec otwieramy przepływ wody (3), aby zmyć żrące kałuże.
- Teraz potrzebujemy znaleźć bezpiecznik do skrzynki kontrolnej. Przechodzimy pomostem nad żrącymi kałużami i zeskakujemy na dół w niewielkim składziku. Po pokonaniu kręcących się tam wrogów niszczymy skrzynie blokujące drzwi i wyjmujemy bezpiecznik ze skrzynki. Wracamy z nim do wcześniejszego panelu, co otworzy pobliskie drzwi. Wchodzimy do środka.
Namierz klucz Phila, Wyrównaj ciśnienie, żeby zwolnić blokadę
- Wewnątrz od razu natkniemy się na spory pożar i zombie-strażaka, czyli odmianę przeciwnika odporną na działanie płomieni. Używamy pobliskich kanistrów z wodą do ugaszenia płomieni, po czym zabijamy przeciwnika. Odwracamy się i skręcamy w prawo, do drzwi na dole schodów.
- Mamy przed sobą dwa korytarze. Zaworem na środku zmieniamy, czy chemikalia mają wypływać z lewej czy prawej strony, natomiast zaworami na niebieskich rurach włączamy potem wodę, żeby wypłukać chemikalia z danego korytarza. Najpierw odblokowujemy drogę do korytarza po prawej.
- Czeka nas tutaj mała zagadka środowiskowa. Korzystając z liczników na ekranach i pokrętłach, musimy wyrównać ciśnienie w rurach. Zaczynamy od pokrętła na samym środku, aby ustabilizować pierwszy zbiornik. Obracamy się w prawo i niszczymy skrzynkę rozdzielczą, co wyłączy pułapkę elektryczną na podłodze. Teraz przechodzimy dziurą w siatce i przekręcamy drugi kołowrót, co ustabilizuje ciśnienie w drugim zbiorniku.
- Teraz wracamy do lewego korytarza i wchodzimy do drzwi na końcu. Znajdziemy tam kilka zombie i poszukiwanego Phila - jako łamacza. Pokonujemy wrogów i zabieramy ze zwłok Phila klucz, z którym wracamy do zamkniętej bramy studia. Wchodzimy do stróżówki i otwieramy bramę.
- Zbiegamy z wzgórza do rezydencji na dole. Rozmawiamy z Ronniem i Samem, którzy otworzą drogę do rezydencji. Oglądamy scenkę, po której czeka nas walka z bossem.
Pomścij Ronniego - boss Nikki Gutte
- Przed nami starcie z kolejnym bossem. Nikki reprezentuje archetyp Krzykacza i jest to bardzo irytujący przeciwnik. Zawsze warto w razie możliwości pokonywać go w pierwszej kolejności. Krzyk potwora ma kilka właściwości: powala nas na ziemię, spowalnia prędkość poruszania się, ogranicza wizję, przywołuje pomniejsze zombie i wzmacnia zombie w pobliżu.
- Atak krzykacza przerwiemy, jeśli strzelimy mu w głowę z broni palnej albo podejdziemy na tyle blisko, by oddać cios w głowę z broni białej. Możemy rozpoznać, że Krzykacz zaraz wyprowadzi atak, gdy zaczyna się kulić.
- Na szczęście Nikki nie ma przesadnie dużo zdrowia. Warto wykorzystać posiadane granaty (np. bomby rurowe i kwasowe), aby ogłuszyć przeciwnika, po czym wyprowadzić szereg szybkich ciosów. Możemy także wykorzystać stojące w ogrodzie pochodnie, które po uderzeniu wybuchną i spowodują niewielki pożar zadający obrażenia wszystkim wrogom.
Pójdź na górę i wyceluj broń
- Po walce pokonujemy resztę zombie i wchodzimy do budynku. Przechodzimy przez kuchnię i wchodzimy przez drzwi do salonu. Rozmawiamy z Samem, po czym zdejmujemy znad kominka karabinek sportowy.
- Rozmawiamy jeszcze raz z Samem i udajemy się za znacznikiem do pokoju na piętrze. Teraz musimy strzelać do pojawiających się na podwórku zombie. Obok siebie mamy skrzynkę z amunicją, więc nie musimy się na razie martwić o jej oszczędzanie. Możemy na spokojnie zapoznać się z nową bronią.
- Warto dodać, że najpewniej prędzej czy później jakieś zombie wedrą się do domu - warto co jakiś czas spoglądać za siebie, czy żaden wróg nie zachodzi nas od tyłu. Po wszystkim wracamy do pokoju, z którego wzięliśmy wcześniej karabin i rozmawiamy z Samem. Na tym zadanie zakończy się, a w jego miejsce rozpocznie się kolejne - Ruszamy do Santa Monica.
Następnie: Dead Island 2 - Ruszamy do Santa Monica
Spis treści: Dead Island 2 - Poradnik, Solucja
Poprzednio: Dead Island 2 - Michael Anders i Święty Graal