Dead Rising 3 ograniczone do 30 klatek na sekundę na PC
Problemem silnik gry.
Capcom potwierdził, że Dead Rising 3 w wersji PC zadziała domyślnie w maksymalnie 30 klatkach na sekundę, ze względu na ograniczenia silnika gry.
Producent Jon Airhart ujawnił informację podczas prezentacji na targach E3 (dzięki, NeoGAF). Deweloper przyznał, że zainteresowane osoby będą mogły zdjąć blokadę FPS za pomocą stosownej modyfikacji, ale rezultaty mogą być niespodziewane.
- Może zobaczymy jakieś dziwne rzeczy z fizyką czy z zombie. Ale jeśli ktoś chce się pobawić i zobaczyć, co z tego wyjdzie, na pewno na to pozwolimy - mówił.
- Nie uważam, że tracimy coś przy rozgrywce w 30 FPS. Można będzie zdjąć ograniczenie, ale będzie to szalona jazda.
Nieco więcej szczegółów ujawnił na forum NeoGAF użytkownik „quantumnerd”, pracujący w Capcomie.
„Główny problem naszego silnika jest taki, że technologia jest autorska i zbudowana przez nas, ale nie mamy zbyt wielu środków, a musieliśmy poradzić sobie także z przejściem na nową generację. W rezultacie możemy swobodnie projektować własne gry, ale pojawiają się ograniczenia techniczne.
- Dochodzi więc do takich problemów, jeśli 60 FPS nie jest uwzględnione z wyprzedzeniem. Zbyt trudno jest zmodyfikować silnik. Musielibyśmy przepisać obszerne fragmenty i przeprowadzić dodatkowe testy. Nie wydaje mi się, żeby zarząd uważał wersję PC za tak priorytetową, by usprawiedliwić związane z tym koszty.
Twórca zapewnia, że Dead Rising 3 na PC i tak zadziała lepiej niż wersja Xbox One, ze względu na stabilną liczbę klatek na sekundę i brak nagłych spadków, jakie towarzyszyły zabawie na nowej konsoli Microsoftu.
Dead Rising 3 ukaże się na Steamie latem tego roku, z ulepszoną oprawą wizualną i teksturami wyższej jakości.