Dead Space - koszykówka, Z-Ball: jak grać
Mnożniki punktów, nagrody.
Dead Space to nie tylko walka z potworami i poczucie zagrożenia. W grze znajdziemy też odrobinę humorystycznych akcentów, a nawet zabawną minigrę. Na tej stronie dowiesz się, czym jest Z-Ball, gdzie i jak w niego zagrać oraz jakie nagrody przewidziano za ukończenie wyzwania.
Na tej stronie:
Gdzie znaleźć boisko do koszykówki
Podczas zadania Znajdź klucz do pokładu mieszkalnego w 10. rozdziale gry będziesz przechodzić przez pomieszczenie ze świeczkami i ciałami wiernych. Jest tu też Stacja Zapisu, a obok niej - drzwi do Siłowni ćwiczeń w stanie nieważkości.
- Zaraz za drzwiami udaj się na wprost do pomieszczenia Szatnie i prysznice i idź dalej przed siebie.
- W następnym pomieszczeniu znajdziesz niedziałającą windę i miejsce na akumulator. Przejdź przez okrągłe drzwi na prawo od miejsca na akumulator, a znajdziesz się na boisku do koszykówki. Zabierz akumulator i pozbądź się wrogów. Możesz teraz zagrać w Z-Ball. Grę uruchomisz, korzystając z konsoli niedaleko wejścia.
Zasady gry w Z-Ball
Po uruchomieniu rozgrywki rozpocznie się odliczanie do końca rundy - upłynięcie wyznaczonego czasu kończy grę. Twoim zadaniem jest zdobyc jak najwięcej punktów za celne trafienia piłką w dowolny z 4 otworów oznaczonych kolorami: niebieskim, żółtym, zielonym i czerwonym.
- Po każdym celnym trafieniu, piłka zostanie wyrzucona z jednej z 3 rur w górnej części pomieszczenia. Użyj kinezy, aby złapać piłkę, a następnie naciśnij przycisk strzału, aby wystrzelić piłkę w kierunku otworu.
- Nie ma znaczenia, w jaki otwór trafisz. Każde celne trafienie to 5 punktów.
- Czasami niektóre otwory zaczynają się świecić - trafienie w świecący otwór da aż 10 punktów.
- Na wyższych poziomach uruchomia się metalowe zaślepki, które będą chwilowo blokować niektóre otwory. Należy wtedy celować w odsłonięte otwory.
Jak grać, żeby wygrać
Najważniejsze to wiedzieć, że nie musisz stać przy konsoli. Najlepiej przejść do stanu nieważkości zaraz po uruchomieniu gry. Podleć bliżej otworów i ustaw się w górnej części pomieszczenia tak, aby mieć blisko zarówno do celu, jak i rur, z których wypada piłka.
- Czas jest kluczowy. Im szybciej będziesz w stanie chwytać i rzucać piłką, tym więcej punktów zdobędziesz.
- Zawsze staraj się trafiać w podświetlone otwory, aby zdobyć punkty bonusowe.
- Minigra jest przede wszystkim testem refleksu i celności, ale po kilku minutach praktyki nawet wyższe poziomy nie powinny stanowić wielkiego wyzwania.
Nagrody za ukończenie
Po pierwszym ukończeniu danego poziomu, w szatni odblokuje się jedna z 6 szafek. Ukończenie wszystkich poziomów minigry otworzy wszystkie szafki. Oto, ile łącznie punktów należy zdobyć i jakie nagrody czekają:
- Poziom 1 - wymagane 15 punktów. Dostaniesz 1 magazynek pocisków pulsacyjnych.
- Poziom 2 - wymagane 40 punktów. Dostaniesz 1 magazynek mocy stykowej.
- Poziom 3 - wymagane 70 punktów. Dostaniesz 1 magazynek energii siłowej.
- Poziom 4 - wymagane 110 punktów. Dostaniesz 1200 kredytów.
- Poziom 5 - wymagane 160 punktów. Dostaniesz 1 rubinowy półprzewodnik.
- Poziom 6 - wymagane 220 punktów. Dostaniesz 1 węzeł mocy.
Następnie: Dead Space - paski na plecach: co oznaczają wskaźniki na kombinezonie
Spis treści: Dead Space - Poradnik, Solucja
Poprzednio: Dead Space - leczenie: jak uzupełniać zdrowie