Death Stranding - Poradnik, Solucja
Porady ogólne, mechanika, opis przejścia, zlecenia.
Oto nasza solucja i poradnik do Death Stranding. Skupiamy się tu przede wszystkim na wytłumaczeniu zawiłych zagadnień związanych z mechaniką gry, jej działaniem i pomagamy zrozumieć przedstawiony świat.
Oprócz tego przeprowadzimy cię przez główny wątek fabularny - znajdziesz tu zatem opis przejścia polegający na realizacji głównych zleceń.
Najnowsze dzieło Hideo Kojimy to produkcja złożona, której zrozumienie przychodzi z czasem. Dlatego tym mocniej zachęcamy do lektury naszej pomocy do Death Stranding.
Poradnik i wskazówki do Death Stranding
W tym miejscu znajdziesz opis działania gry, a więc kwestie związane między innymi z tworzeniem przedmiotów, tworzeniem obiektów, eksploracją, pojazdami, walką i wiele innych.
- Interfejs i oznaczenia (na dole tej strony)
- Sterowanie (na dole tej strony)
- Death Stranding - animacje i przerywniki filmowe: jak pominąć
- Death Stranding - szybka podróż: kiedy się odblokowuje, jak używać - skok z Fragile
- Death Stranding - rozłożenie i układanie ładunku, udźwig
- Death Stranding - utrzymywanie i łapanie równowagi, jak nie upaść: wiatr i zbocza
- Death Stranding - tworzenie przedmiotów, sprzętu i ekwipunek: zarządzanie
- Death Stranding - drabina: jak używać, wspinanie się, pomosty
- Death Stranding - zaczep wspinaczkowy, lina: używanie w górach
- Death Stranding - rzeki i strumienie: przeprawa i pływanie, jak przejść
- Death Stranding - skaner (odradek) terenu i ładunku, radar i kompas
- Death Stranding - zasoby: metale, ceramika, kryształy chiralne, żywice - jak pozyskiwać
- Death Stranding - planowanie trasy, umieszczanie znaczników
- Death Stranding - deszcz: opad temporalny, niszczenie przedmiotów, spray naprawczy
- Death Stranding - asembler: skrzynka pocztowa - dostawy, ładunki, szafka
- Death Stranding - strażnica: skanowanie okolicy, ważne miejsca i obiekty
- Death Stranding - ŁD (Łącznikowe Dziecko, ełdek): uspokajanie, sprawdzanie stanu
- Death Stranding - walka wręcz: ciosy, uniki, podstawy
- Death Stranding - kondycja i krew: zużywanie i przywracanie, regeneracja
- Death Stranding - lajki: jak zdobywać i dawać, poziom więzi, czy warto się o nie starać
- Death Stranding - wynurzeni: jak omijać, skradanie i wstrzymywanie oddechu
- Death Stranding - generator: jak naładować motocykl (trajka), inne pojazdy i kombinezon
- Death Stranding - samochód w pionie po dachowaniu, stawianie na koła
- Death Stranding - układarka: odbudowa dróg, autostrady
- Death Stranding - buty: zużycie, zapasowa para, chodzenie boso
- Death Stranding - aerobagażnik: jak używać, funkcja jazdy (deskorolka)
- Death Stranding - plecak: ulepszanie, dostosowywanie, superakumulator, kieszeń na granaty
- Death Stranding - długość gry, ile godzin do przejścia
- Death Stranding - Trofea i Osiągnięcia
- Death Stranding - sterowanie na PC
Opis przejścia - zlecenia główne
Poniżej znajdziesz opisy głównych zleceń (dostaw). Możesz zauważyć pewną niekonsekwencję związaną z numeracją misji głównych i kolejnością ich opisywania. Jest to związane ze specyficzną konstrukcją gry.
Prolog: Kurier
Rozdział 1: Bridget
- Death Stranding - repatriacja, zlecenie 2: dostawa morfiny - oddział izolacyjny
- Death Stranding - zlecenie 3: kremacja - ciało prezydent
Rozdział 2: Amelie
- Death Stranding - kwatera, zlecenie 4: środki nootropowe, stacja na zachód od Węzła Stołecznego
- Death Stranding - zlecenie 5 i 6: dostawa rzadkich metali; budowa skrzynki pocztowej
- Death Stranding - zlecenie 7 i 8: interfejs drukarki chiralnej; kryształy chiralne
- Death Stranding - zlecenie 9 i 10: farma wiatrowa; budowa mostu
- Death Stranding - zlecenie 11: dostawa żywic
- Death Stranding - zlecenie 12 i 13: tajne dokumenty; dostawa kryptobiotów
- Death Stranding - zlecenie 14: dostawa paczki z pomocą; hermatogranat, worek z krwią
- Death Stranding - zlecenie 16: eliminacja - wynurzony (walka z bossem - pożeracz)
Rozdział 3: Fragile
- Death Stranding - zlecenie 18: dostawa paczek, Węzeł Jeziorny
- Death Stranding - zlecenie 19: dostawa modułu ewo, inżynier i egzoszkielet
- Death Stranding - zlecenie 20: dostawa leków na receptę, Nestor
- Death Stranding - zlecenie 21: broń i części do walki z wynurzonymi, Rzemieślnik
- Death Stranding - zlecenie 22: skrzynka na narzędzia dla Rzemieślnika, wyrzutnia bolasów
- Death Stranding - zlecenie 23: serwer systemowy z obozu MUŁów, odwrócona trajka
- Death Stranding - zlecenie 24, 25, 26: odbudowa drogi (układarka), pizza, prototyp bota
- Death Stranding - zlecenie 27: chiralomierz - dostawa do Stacji meteo, specjalne stopy, aerobagażnik
- Death Stranding - zlecenie 28 i 29: budowa kryjówki, ziarna pszenicy
- Death Stranding - zlecenie 30 i 31: dostawa starych komponentów i tabletu
- Death Stranding - zlecenie 32: odzyskanie starych komponentów z terenu wynurzonych
- Death Stranding - zlecenie 33: klepsydra chiralistki, egzoszkielet szybkościowy, pistolet przeciwko wynurzonym
- Death Stranding - zlecenie 34: zaprowadzenie chiralistki
- Death Stranding - zlecenie 35: dostawa prototypu, ciężarówka
- Death Stranding - zlecenie 36: wyrzutnia spoiwa
- Death Stranding - zlecenie 37: zestaw do szycia, cosplayerka
- Death Stranding - zlecenie 38: pakiet pomocowy do Węzła Południowego, bomba atomowa
Rozdział 4: Unger
- Death Stranding - zlecenie 39: ucieczka z pola bitwy, I wojna światowa
- Death Stranding - zlecenie 40: pizza dla Englerta
Rozdział 5: Mama
- Death Stranding - zlecenie 41: materiały budowlane, tyrolka, nieśmiercionośny karabin
- Death Stranding - zlecenie 43: pilna dostawa krwi, tyrolka w praktyce
- Death Stranding - zlecenie 44 i 46: bomba z antymaterią, dostarczenie Mamy
Rozdział 6: Deadman
- Death Stranding - zlecenie 47 i 48: sprężyna (Robotyczka) i próbki medyczne (Lekarz), egzoszkielet terenowy
- Death Stranding - zlecenie 49: antybiotyki dla alpinisty
- Death Stranding - zlecenie 50: urządzenie medyczne (pilna dostawa), rękawice mocy
- Death Stranding - zlecenie 51 i 52: dostawa zdjęcia, odzyskanie aparatu
- Death Stranding - zlecenie 53: dostawa kamieni do spirytystyki
Rozdział 7: Deadman
- Death Stranding - zlecenie 54: pole bitwy i ucieczka, II wojna światowa
- Death Stranding - zlecenie 55 i 56: dostawa zwłok do Heartmana i zimowe ubrania
Rozdział 8: Heartman
- Death Stranding - zlecenie 58 i 59: leki przeciwchiralne i bomba, ocieplacz i maska tlenowa
- Death Stranding - zlecenie 60: amonity, odzyskanie i dostawa
- Death Stranding - zlecenie 61: dostawa amonitu, urządzenie do wydobycia smoły
- Death Stranding - zlecenie 62: naprawa przekaźnika chiralnego, smołowisko
Rozdział 9: Higgs
- Death Stranding - zlecenie 63: klucz aktywacyjny sieci chiralnej, Węzeł Graniczny
- Death Stranding - zlecenie 64: walka z bossem, eliminacja - wielki wynurzony
- Death Stranding - zlecenie 65: walka z Higgsem, pojedynek z bossem
Rozdział 10: Die-Hardman
Rozdział 11: Clifford Unger
Rozdział 12: Bridges
Rozdział 13: Sam Strand
Rozdział 14: Lou
Death Stranding - porady ogólne
- Każda podróż i zlecenie to przede wszystkim dobry plan przed wyruszeniem w drogę. Najważniejsze jest, aby nie przeciążać zbytnio bohatera. Nie bierz ładunku, którego nie potrzebujesz, a tylko wydaje ci się, że może się przydać. Na początku ocena tego nie będzie prosta, dlatego nie przejmuj się tym - wiedza przyjdzie z czasem.
- Walka w Death Stranding nie jest najważniejszą rzeczą. W zasadzie kiedy tylko się da, warto jej po prostu unikać. Wraz z postępami będzie jednak nieunikniona. Przeciwników warto obezwładniać, a nie zabijać.
- Przeciwnicy dzielą się na dwa główne rodzaje: ludzi (w postaci wrogo nastawionych kurierów, MUŁów) oraz wynurzonych, czyli tajemnicze istoty wykrywane przez ŁD - dziecko w kapsule przytwierdzone do bohatera. Nieprzyjaciół w postaci ludzi wykryjesz poprzez wysłanie sygnału skanerem - wciśnij przycisk R1 na padzie.
- Skanuj cały czas teren. Nie tylko ze względu na wykrywanie potencjalnego zagrożenia, ale także zasoby i porzucone przesyłki, które być może przydadzą się w twojej podróży.
- Jeśli w świecie gry umieszczasz obiekt, od mniejszych w postaci drabin i lin (o tych obiektach przeczytasz szerzej w naszym poradniku), po większe jak skrzynka pocztowa, most czy strażnica, pozostawiaj je za sobą i nie demontuj. Mogą przydać się innym graczom, a ty również możesz skorzystać z infrastruktury innych, o czym wspominamy w naszym poradniku. Nie zapomnij też o dawaniu lajków!
- Wykorzystuj znaki, które możesz wybrać po przytrzymaniu przycisku L1. W ten sposób możesz poinformować innych graczy o różnych zjawiskach i niebezpieczeństwach w danym miejscu świata gry, a także poprosić o pomoc w dostawie surowców.
Interfejs i oznaczenia na ekranie
Interfejs, a więc oznaczenia na głównym ekranie gry nie należą do zbyt skomplikowanych. Niektóre z jego elementów, gdy w danym momencie nie są przydatne, czasowo znikają.
- Menu kontekstowe - wciśnij krzyżak w danym kierunku, aby wywołać menu broni, obiektów lub regeneracji
- Wskaźniki wytrzymałości - obrazują stopień zużycia butów, naładowanie kombinezonu, stan ŁD (Łącznikowego Dziecka - ełdeka) i inne
- Waga ładunku i maksymalny udźwig - wskaźnik pojawia się przez chwilę, gdy podnosimy lub zrzucamy ładunek
- Kondycja i krew - najważniejsze wskaźniki bezpośrednio odpowiadające stanowi Sama
- Wskazówki i podpowiedzi - w tym miejscu pojawiają się przydatne informacje od twórców produkcji, można je wyłączyć w opcjach systemowych gry
Schemat sterowania
Na powyższej ilustracji przedstawiamy schemat podstaw sterowania. Gra w sprawny sposób uczy cię podstaw rozgrywki wraz z postępami fabularnymi, jednak z powyższymi podstawami warto zapoznać się jeszcze przed rozpoczęciem zabawy.