Skip to main content

Death Stranding - Poradnik, Solucja

Porady ogólne, mechanika, opis przejścia, zlecenia.

Oto nasza solucja i poradnik do Death Stranding. Skupiamy się tu przede wszystkim na wytłumaczeniu zawiłych zagadnień związanych z mechaniką gry, jej działaniem i pomagamy zrozumieć przedstawiony świat.

Oprócz tego przeprowadzimy cię przez główny wątek fabularny - znajdziesz tu zatem opis przejścia polegający na realizacji głównych zleceń.

Najnowsze dzieło Hideo Kojimy to produkcja złożona, której zrozumienie przychodzi z czasem. Dlatego tym mocniej zachęcamy do lektury naszej pomocy do Death Stranding.


Poradnik i wskazówki do Death Stranding

W tym miejscu znajdziesz opis działania gry, a więc kwestie związane między innymi z tworzeniem przedmiotów, tworzeniem obiektów, eksploracją, pojazdami, walką i wiele innych.


Opis przejścia - zlecenia główne

Poniżej znajdziesz opisy głównych zleceń (dostaw). Możesz zauważyć pewną niekonsekwencję związaną z numeracją misji głównych i kolejnością ich opisywania. Jest to związane ze specyficzną konstrukcją gry.

Prolog: Kurier

Rozdział 1: Bridget

Rozdział 2: Amelie

Rozdział 3: Fragile

Rozdział 4: Unger

Rozdział 5: Mama

Rozdział 6: Deadman

Rozdział 7: Deadman

Rozdział 8: Heartman

Rozdział 9: Higgs

Rozdział 10: Die-Hardman

Rozdział 11: Clifford Unger

Rozdział 12: Bridges

Rozdział 13: Sam Strand

Rozdział 14: Lou


Death Stranding - porady ogólne

- Każda podróż i zlecenie to przede wszystkim dobry plan przed wyruszeniem w drogę. Najważniejsze jest, aby nie przeciążać zbytnio bohatera. Nie bierz ładunku, którego nie potrzebujesz, a tylko wydaje ci się, że może się przydać. Na początku ocena tego nie będzie prosta, dlatego nie przejmuj się tym - wiedza przyjdzie z czasem.

- Walka w Death Stranding nie jest najważniejszą rzeczą. W zasadzie kiedy tylko się da, warto jej po prostu unikać. Wraz z postępami będzie jednak nieunikniona. Przeciwników warto obezwładniać, a nie zabijać.

- Przeciwnicy dzielą się na dwa główne rodzaje: ludzi (w postaci wrogo nastawionych kurierów, MUŁów) oraz wynurzonych, czyli tajemnicze istoty wykrywane przez ŁD - dziecko w kapsule przytwierdzone do bohatera. Nieprzyjaciół w postaci ludzi wykryjesz poprzez wysłanie sygnału skanerem - wciśnij przycisk R1 na padzie.

- Skanuj cały czas teren. Nie tylko ze względu na wykrywanie potencjalnego zagrożenia, ale także zasoby i porzucone przesyłki, które być może przydadzą się w twojej podróży.

- Jeśli w świecie gry umieszczasz obiekt, od mniejszych w postaci drabin i lin (o tych obiektach przeczytasz szerzej w naszym poradniku), po większe jak skrzynka pocztowa, most czy strażnica, pozostawiaj je za sobą i nie demontuj. Mogą przydać się innym graczom, a ty również możesz skorzystać z infrastruktury innych, o czym wspominamy w naszym poradniku. Nie zapomnij też o dawaniu lajków!

- Wykorzystuj znaki, które możesz wybrać po przytrzymaniu przycisku L1. W ten sposób możesz poinformować innych graczy o różnych zjawiskach i niebezpieczeństwach w danym miejscu świata gry, a także poprosić o pomoc w dostawie surowców.


Interfejs i oznaczenia na ekranie

Interfejs, a więc oznaczenia na głównym ekranie gry nie należą do zbyt skomplikowanych. Niektóre z jego elementów, gdy w danym momencie nie są przydatne, czasowo znikają.

  1. Menu kontekstowe - wciśnij krzyżak w danym kierunku, aby wywołać menu broni, obiektów lub regeneracji
  2. Wskaźniki wytrzymałości - obrazują stopień zużycia butów, naładowanie kombinezonu, stan ŁD (Łącznikowego Dziecka - ełdeka) i inne
  3. Waga ładunku i maksymalny udźwig - wskaźnik pojawia się przez chwilę, gdy podnosimy lub zrzucamy ładunek
  4. Kondycja i krew - najważniejsze wskaźniki bezpośrednio odpowiadające stanowi Sama
  5. Wskazówki i podpowiedzi - w tym miejscu pojawiają się przydatne informacje od twórców produkcji, można je wyłączyć w opcjach systemowych gry

Schemat sterowania

Na powyższej ilustracji przedstawiamy schemat podstaw sterowania. Gra w sprawny sposób uczy cię podstaw rozgrywki wraz z postępami fabularnymi, jednak z powyższymi podstawami warto zapoznać się jeszcze przed rozpoczęciem zabawy.

Zobacz także