Deathfire: Ruins of Nethermore anulowane
Brak funduszy i inne „zmiany”.
Zespół z G3 Studios poinformował na oficjalnej stronie, że w obliczu braku płynnego finansowania przerwano prace nad klasycznym RPG Deathfire: Ruins of Nethermore, a cały projekt został anulowany.
Na początku grudnia porażką zakończyła się kampania na Kickstarterze, gdzie starano się pozyskać 390 tys. dol. Zdecydowano akceptować dotacje na oficjalnej stronie, ale także i w tym przypadku wpłat było zbyt mało.
„Jak pokazują nasze dane, strumień gotówki jest po prostu zbyt słaby. Zanotowaliśmy całkiem dobry początek z kilkoma wysokimi wpłatami, przez co poziom szybko się podniósł, ale sprawdzaliśmy głównie, ile wspierających średniego szczebla uda nam się pozyskać, by utrzymać projekt w dłuższym terminie” - czytamy na oficjalnej stronie
.„To właśnie wpłaty tego rodzaju są bazą dla wszystkich projektów, ale dotacje średniego poziomu były nieliczne i niestabilne. Zdaliśmy sobie sprawę, że początkowe 50 tys. dol. szybko zostałoby wykorzystane, bez możliwości pozyskania kolejnych środków.”
„Dodatkowo, za kulisami doszło do kilku innych zmian, które wpłynęły na naszą zdolność ukończenia projektu w rozsądnym terminie - nawet w najlepszym przypadku bez stabilnego napływu gotówki nie ma szans na naprawę tej sytuacji” - dodają twórcy, obiecując rychły zwrot wpłaconych pieniędzy i dziękując za okazane wsparcie.
Deathfire: Ruins of Nethermore stawiało na klasyczne podejście do gatunku, oferując grafikę z perspektywy pierwszej osoby, walkę w turach oraz bogatą fabułę i rozwój bohaterów. Inicjatorem projektu był sam Guido Henkel, producent Planescape: Torment.