Deathloop - Koniec końców
Likwidujemy wszystkie cele w ciągu jednego dnia.
Koniec końców to ostatnie zadanie w Deathloop. Odblokujesz je dopiero, kiedy wykonasz wszystkie tropy wizjonerów.
Misja ma proste założenia: musisz w ciągu jednego dnia zabić wszystkich ośmiu wizjonerów. Jest to możliwe, dzięki tropom, jakie Colt odkrył podczas poprzednich pętli.
Zadanie nie zostanie zaliczone, jeśli:
- Colt zginie (wykorzysta wszystkie powtórki),
- nie zaliczysz wszystkich celów w ciągu jednego dnia (np. jeśli nie zabijesz Harriet o poranku, nie będziesz miał/a możliwości naprawienia tego w aktualnej pętli).
Najważniejsze informacje o zadaniu Koniec końców:
- Julianna w ciągu jednej pętli może cię zaatakować więcej niż jeden raz,
- skup się tylko na zadaniu głównym i omiń inne poboczne aktywności (tropy arsenału) - nie dopuść do utraty wszystkich powtórek i śmierci Colta,
- po zakończeniu misji Koniec końców automatycznie rozpocznie się finał historii i wybór zakończenia, po którym można dalej grać i wrócić do niewykonanych zadań, nie tracąc zdobytego wyposażenia.
Zadanie Koniec końców, nie licząc zakończenia, dzieli się na cztery części (pory dnia):
Ranek - Zatoka Karla
Rozpocznij dzień od wizyty w Zatoce Karla o poranku. Musisz wykonać dwa cele:
- zabić Harriet - wizjonerka przebywa w hangarze nr 2, jak ją zlikwidować, opisaliśmy na stronie: Teoria chaosu;
- sabotować fajerwerki Franka - ten cel możesz wykonać przed lub po zabójstwie Harriet. Co ważne, pomieszczenie, w którym znajduje się urządzenie do sabotowania fajerwerków (1), znajduje się przy hangarze nr 2, na wybrzeżu, więc bardzo blisko pierwszego celu. Kod do drzwi poznałeś, wykonując zadanie Ballada o Franku Gadule. Pamiętaj, aby użyć w walizce z wyrzutnią fajerwerków odpowiedniej frazy, czyli Zablokuj klapki przeciwdeszczowe. Frank zginie wieczorem, gdy będziesz w Updaam (stosowny komunikat pojaw się na ekranie.
Kiedy wykonasz te dwa cele, możesz opuścić Zatokę Karla.
Południe - Kompleks
O tej porze dnia musisz wykonać tylko jeden cel, czyli: zepsuć eksperyment Egora, co doprowadzi do tego, że ten wizjoner pojawi się na imprezie Aleksisa wieczorem, gdzie go zabijesz.
Pozbądź się wszystkich wrogów, którzy kręcą się wokół urządzenia Egora (2), a następnie zabierz niwelator polowy z bazy Egora (3) i ustaw go blisko urządzenia (2).
Za pomocą czterech pokręteł ustaw odpowiednio przyciski. Jeśli nie pamiętasz hasła, sprawdź, jaki symbol widnieje w informacji o zadaniu.
Kiedy wykonasz ten cel, możesz opuścić Kompleks.
Jeżeli coś jest dla ciebie niejasne, zerknij na stronę z opisem zadania: Utracone w transmisji, gdzie dokładnie wyjaśniliśmy, krok po kroku, co należy wykonać, aby zepsuć eksperyment Egora.
Popołudnie - Skała Fristad
Teraz twoim celem jest zabicie zakochaną parę, czyli Charliego i Fię, którzy przebywają w swojej kryjówce. Zalecamy wyposażyć się w moc splotu (koniecznie z ulepszeniem: Wpływ), a także zabrać ze sobą karabin snajperski, choć można w tym zadaniu użyć także innej broni palnej.
Dostań się do kryjówki kochanków. Jeśli nie wiesz, jak tam trafić, zerknij na stronę z opisem misji Kosmiczny najeźdźca, gdzie wskazujemy dokładnie to miejsce.
Kiedy zejdziesz na najniższy poziom, użyj mocy splotu na Fii (4), a następnie zabij ją jednym, celnym strzałem w głowę. Wówczas jednocześnie zabijesz i Fię, i Charliego. Właśnie dlatego w tym zadaniu przyda się snajperka.
Możesz też uruchomić na górze dźwignię, która zaleje pomieszczenie i w ten sposób także doprowadzisz do śmierci kochanków. Pamiętaj jednak, aby wcześniej odnaleźć drogę do wyjścia ze stacji pomp i szybko uciec z tego miejsca, gdy woda będzie się wlewała do środka, bo również i ty zginiesz.
Powyższa metoda jest trudniejsza do wykonania, gdyż wizjonerzy mogą cię zauważyć, gdy będziesz się wspinał do pomieszczenia, w którym znajduje się dźwignia, co oczywiście sprawi, że cię zaatakują.
Kiedy zabijesz kochanków, opuść kryjówkę, wspinając się na górę, i wróć do tuneli.
Wieczór - Updaam
Wieczorem w Updaam twoim zadaniem jest wbić się na imprezę, gdzie musisz zabić trzy cele:
- Wenjie,
- Egora,
- Charliego.
To najtrudniejsze zadanie ze wszystkich, które wykonasz tego dnia. Warto wyposażyć się w moc splotu (koniecznie z ulepszeniem: Wpływ), a także eter lub przeskok, w zależności, która zdolność bardziej ci odpowiada.
Jeśli Julianna zaatakuje cię w posiadłości Charliego, zalecamy ucieczkę z tego miejsca, po to by walczyć z nią w mieście, z dala od imprezy. Otwarta walka w zamku bowiem skończy się zapewne na tym, że zaalarmujesz eternalistów, co bardzo przeszkodzi ci w załatwieniu wizjonerów.
Na stronie z opisem misji Pożeracz owiec wyjaśniliśmy, jak przedostać się na imprezę Charliego i jak go zlikwidować. Póki co jednak przedostań się do posiadłości Charliego i wejdź na ostatnie piętro. Zajmij się najpierw Wenjie i Egorem, a Charliego zostaw sobie na koniec.
Wenjie
Z ostatniego piętra przejdź na dach i podążaj za czerwonym znacznikiem wskazującym miejsce przebywania Wenjie (5). Na tarasie, oprócz wizjonerki, znajduje się wielu eternalistów. Użyj mocy splotu na wszystkich wrogach, których widzisz przed sobą, i strzel w głowę jednemu z nich (najlepiej niech to będzie ten, który stoi najbliżej, bo najłatwiej będzie ci trafić go w głowę).
Możliwe, że w tym miejscu będzie przebywał także Egor, więc istnieje szansa, że również i jego zlikwidujesz. Jeśli nie wyposażyłeś się w moc splotu, to skup się na Wenjie, obserwuj ją i zabij ją, kiedy będzie najlepsza okazja, i wróć na ostatnie piętro.
Egor
Jeśli nie zabiłeś Egora na tarasie, zejdź z ostatniego piętra bocznymi schodami o jeden poziom niżej. Egor (6) siedzi na kanapie. Ponownie użyj mocy splotu, aby zabić wizjonera i przeciwników, którzy znajdują się obok.
Aleksis
Ostatnim twoim celem jest Aleksis. Aby zlikwidować, musisz go najpierw zdemaskować. W tym celu użyj syntezatorów na ostatnim i przedostatnim piętrze, aby wygrały odpowiednią melodię, co z kolei sprawi, że ostatni wizjoner ujawni się.
Na stronie z opisem misji Pożeracz owiec wskazaliśmy, gdzie znajdują się syntezatory i co należy zrobić, aby Aleksis się ujawnił.
Kiedy ustawisz odpowiednio przyciski na obu syntezatorach, zejdź na schody, z których zabiłeś Egora. Aleksis (7) pojawi się w saloniku. Łatwo go rozpoznać również po tym, że ma zawsze przy sobie złoty pistolet maszynowy. Ponownie użyj mocy splotu, by zabić jednym strzałem wizjonera i pozostałych wrogów.
Kiedy zlikwidowałeś Aleksisa, Wenjie i Egora, opuść posiadłość i podążaj za wskaźnikiem misji, który doprowadzi cię do budynku RAK, gdzie znajduje się rakietoplan. Otwierając kolejne drzwi, Colt automatycznie wypowie hasła, które poznałeś w misji Cisza radiowa. Wsiądź do rakietoplanu, a Colt przeniesie się do miejsca, gdzie dojdzie do zakończenia historii.
Następnie: Deathloop - wszystkie zakończenia
Spis treści: Deathloop - Poradnik, Solucja
Poprzednio: Deathloop - Cisza radiowa