Deathloop - pętla, restart cyklu: co tracimy, a co zachowujemy
Upływ czasu w grze.
Jak sama nazwa wskazuje, rozgrywka w Deathloop podzielona jest na pętle, czyli dobowe cykle. Śmierć zaś nie oznacza końca zabawy, a jest jej integralną częścią.
System jest dość skomplikowany, ale poniżej tłumaczymy wszystkie jego szczegóły i zależności: włącznie z kwestią tego, co zachowujemy i tracimy po restarcie cyklu.
Na tej stronie:
Cykl, pętla i upływ czasu
Pętlą - lub cyklem - nazywa się w Deathloop pełną dobę. Podczas każdej pętli na wyspie rozgrywają się te same wydarzenia - od nowa.
Doba jest w grze podzielona na następujące okresy:
- ranek
- południe
- popołudnie
- wieczór
- noc
Każdej nocy (w momencie jej rozpoczęcia, a więc zakończenia wieczoru) następuje reset cyklu i Colt zaczyna kolejną dobę, budząc się na plaży. W nocy nie kierujemy Coltem. Gramy więc w czterech porach, a nie pięciu.
Najważniejsze informacje o upływie czasu:
- O tym, która jest aktualnie pora, informuje cię wskaźnik (1) na głównym ekranie. Jak widzisz, pasek jest podzielony na 3 segmenty, które wyznaczają 4 punkty: ranek (2), południe (3), popołudnie (4) i wieczór (5). Po zakończeniu wieczoru, a więc rozpoczęciu nocy, następuje reset cyklu
- Czas nie płynie, kiedy jesteśmy już podczas misji. Wchodząc do świata gry, wybierasz, o której porze się tam znajdziesz, przy czym możliwe jest też przesuwanie czasu w menu. Właśnie ta pora będzie obowiązywać aż do momentu, w którym nie wyjdziesz z mapy, a więc wrócisz do „bazy” między misjami
- Po powrocie do „bazy” następuje zmiana na kolejną porę doby
- Niektóre wydarzenia czy misje można rozegrać tylko o konkretnej porze dnia - ikona pory (5) przy misji wskazuje, kiedy musisz udać się do lokacji
Musisz także pamiętać, że po śmierci również następuje restart cyklu - może się to więc zdarzyć nawet rankiem.
Konsekwencje restartu pętli
Jak już wspomnieliśmy, po rozpoczęciu nowego dnia, wszyscy mieszkańcy wyspy rozpoczynają swoje życie na nowo - za każdym razem uczestnicząc w tych samych wydarzeniach.
Po ukończeniu pętli Colt traci ale i zachowuje pewne elementy zdobyte podczas gry. Poniżej szczegóły.
Co tracimy?
- przedmioty, których nie nasyciliśmy za pomocą Rezyduum: bronie, Tabliczki (moce) medaliony postaci i broni, ulepszenia Tabliczek amunicję
- nieużyte Rezyduum
Co zachowujemy?
- całą zdobytą wiedzę: cele zadań, dokumenty, wskazówki, tropy
- przedmioty, które nasyciliśmy za pomocą Rezyduum
- Maczetę
- Granat
- Mechanizm powtórki
Jak widzisz, nasycanie jest kluczowe do zdobywania przewagi nad wrogami poprzez regularny wzrost mocy Colta.
Następnie: Deathloop - śmierć i powtórka
Spis treści: Deathloop - Poradnik, Solucja
Poprzednio: Deathloop - jak zmienić broń