Deathloop - początek: jak zacząć, co robić najpierw
Czym zając się na początku gry.
Deathloop jest grą nietypową. Z jednej strony mamy bardzo dużą swobodę działań, ale z drugiej - jesteśmy ograniczeni do podejmowania czynności w ramach jednego cyklu pętli. Jeśli czujesz się zagubiony i nie wiesz, co robić - spokojnie, wszystko wyjaśnimy na tej stronie.
Na tej stronie:
Cel gry Deathloop
Głównym bohaterem gry jest Colt Vahn, który uwięziony jest w pętli czasowej, co oczywiście niesie za sobą konsekwencje. Podobnie jak filmie Dzień świstaka, nasza postać, kiedy się obudzi, na nowo przeżywa ten sam dzień. Chce za wszelką cenę wyrwać się z tej niedorzecznej sytuacji, ale jest na to tylko jeden sposób.
Celem gry jest zabicie ośmiu osób - w grze nazywanych wizjonerami. To sprawi, że Colt przerwie pętle i będzie mógł zacząć na nowo żyć. Jest tylko jeden problem - musi to zrobić w ciągu jednego dnia.
W grze dzień podzielony jest na cztery pory: ranek, południe, popołudnie i wieczór, a świat gry składa się z czterech lokacji. Każda mapa wygląda inaczej o innej części dnia. Różni się rozmieszczeniem przeciwników i pułapek, a także wydarzeniami, które mogą zajść lub nie zajdą o danej porze dnia.
Realizowanie kolejnych tropów wizjonerów, czyli zadań głównych, sprawi, że główne cele do zlikwidowania pojawią się w danym miejscu o danej porze dnia, po to by Colt mógł wyeliminować wszystkich wizjonerów w ciągu jednego cyklu i osiągnąć swój zamierzony cel, czyli przerwać pętlę, w której jest uwięziony.
Początek gry - od czego zacząć
Po ukończeniu dosyć długiego prologu, czyli zadań: Najdłuższy dzień i Wszechobecność, świat gry stanie przed nami otworem. Pojawią się tropy wizjonerów, które należy wykonać, aby popchnąć do przodu główny wątek fabularny.
Prolog zawiera podstawowe informacje o mechanikach gry oraz o zasadach panujących na Blackreef. Jednakże po jego ukończeniu dostajemy informacje o kilku tropach, a dalej trzeba radzić sobie samemu.
W menu gry, oprócz tropów wizjonerów, pojawią się także tropy arsenału - i nimi radzimy zająć się najpierw. Co prawda, ich wykonanie nie wpływa bezpośrednio na główny wątek fabularny, ale otrzymujemy potężne moce i bronie, które wykorzystamy w dalszej części gry.
Przede wszystkim radzimy zainteresować się mocami, czyli tabliczkami. To unikalne umiejętności, które należy zdobyć jak najszybciej, aby uprzyjemnić i ułatwić sobie rozgrywkę.
Nie trzeba zdobyć wszystkich tabliczek, ale warto je dopasować do swojego stylu rozgrywki. Jeśli chcemy po cichu eliminować swoje cele, warto zainteresować się eterem, który sprawi, że Colt na chwile zniknie, a także splotem, który pozwala łączyć przeciwników więzami i za pomocą jednego, celnego strzału możemy ich zabić jednocześnie.
Jeśli natomiast wolimy rozwiązywać sprawy siłowo i nie chcemy unikać otwartych starć, wówczas warto zainteresować się przede wszystkim amokiem, dzięki któremu chwilowo zwiększymy zadawane obrażenia przeciwnikom i zwiększymy także naszą obronę. Ciekawą umiejętnością jest również karnekineza, dzięki której możemy wyrzucać wrogów w powietrze.
Niezależnie od stylu rozgrywki bardzo przydatną zdolnością jest przeskok, czyli teleportacja umożliwiająca na szybkie przemieszczanie się na niewielkie odległości, a także przedostawanie się trudno dostępne miejsca.
Co ważne, misje, których celem jest zdobycie tabliczki, często pokrywają się z zadaniami głównymi.
Kiedy zdobędziemy odpowiednie moce, należy oczywiście zająć się tropami wizjonerów. Aby ukończyć grę, należy wykonać wszystkie zadania główne, ale na początku zalecamy zająć tymi łatwiejszymi, czyli:
Na koniec warto dodać, że w losowych momentach gry dochodzi do inwazji Julianny, która nawiedza twoją linię czasową. Czasami w Juliannę może wcielić się prawdziwy gracz, który może okazać się dla ciebie za trudny do pokonania. Można w pewien sposób ułatwić sobie rozgrywkę, przechodząc w tryb offline.
Inną ważną kwestią wartą wspomnienia jest także zachowanie broni, medalionów, ulepszeń tabliczek i innych przedmiotów na kolejne cykle, a na posiadaniu których nam bardzo zależy.
Spis treści: Deathloop - Poradnik, Solucja