Skip to main content

Dema Unreal Engine 4 prezentują ray tracing i zaawansowany system zniszczeń

Możliwości silnika.

Na tegorocznym GDC studio Epic Games zaprezentowało dwa nowe dema technologiczne Unreal Engine 4, przedstawiające możliwości kolejnej wersji popularnego wśród deweloperów silnika.

Pierwsze wideo - zatytułowane Troll - skupia się na ray tracingu, czyli technice śledzenia promieni w czasie rzeczywistym. Aby zaprezentować rozwiązanie, w materiale wyeksponowano przede wszystkim elementy świetlne.

Demo uruchomiono na komputerze wyposażonym w pojedynczą kartę graficzną GeForce RTX 2080 Ti. Co ciekawe, twarzy bohaterce nagrania użyczyła Alicia Vikander, która znana jest miedzy innymi z roli Lary w filmie „Tomb Raider”.

Zobacz na YouTube

Natomiast drugi materiał przedstawia zaawansowany system zniszczeń otoczenia w czasie rzeczywistym. W wideo dwójka walczących ze sobą robotów sieje chaos, obracając w proch pobliskie budynki.

Z ray tracingu zaprezentowanego w demie technologicznym deweloperzy mogą skorzystać w wersji Unreal Engine, oznaczonej numerem 4.22, która zostanie wydana w ciągu najbliższych dwóch tygodni. Destrukcja pojawi się zaś w kolejnej odsłonie silnika - 4.23.

Zobacz na YouTube

Na bazie technologii rozwijanej przez Epic Games powstało szereg zróżnicowanych produkcji - do najbardziej znanych należą gry z serii Gears of War, Batman: Arkham, Mortal Kombat oraz BioShock.

Zobacz także