Demo Resident Evil 7 z perspektywy trzeciej osoby
Projekt fana.
Resident Evil 7 w znaczącym stopniu odchodzi od założeń poprzednich odsłon serii, zamieniając perspektywę TPP na widok z oczu bohatera. Jak jednak wyglądałaby gra bez tej kluczowej modyfikacji?
Sprawę sprawdził twórca modyfikacji Tom Humble, zmieniając pliki wykonawcze wersji demo na PC tak, by kąt widzenia pozostawał nad plecami głównego bohatera.
Jest jednak pewien istotny problem: nasza postać - Ethan - nie ma głowy. Usuwanie tej jakże kluczowej części ciała w celu oszczędzenia mocy obliczeniowych to standardowy zabieg w produkcjach FPP, wychodzący na jaw właśnie po zmianie perspektywy.
Jeśli potrafimy zignorować ten „detal”, efekty pracy Toma są całkiem interesujące, choć oczywiście dalekie od tego, co przygotowaliby sami deweloperzy. Szwankują nieco animacje, przeglądanie przedmiotów czy fakt, że kamera zawieszona jest bardzo blisko nad plecami bohatera.
Zwolennicy kamery z oczu bohatera mogą za to sprawdzić, jak wyglądałby pierwszy Resident Evil z perspektywą FPP, dzięki pracy użytkownika Rod Lima z serwisu YouTube.
Pełna wersja Resident Evil 7: Biohazard zadebiutuje już 24 stycznia na PC, PS4 i Xbox One. Skąd pomysł na zmianę perspektywy? Zapewne ze względu na szykowane wsparcie dla zestawu rzeczywistości wirtualnej PS VR.