Demon's Souls - Bramy Boletarii (1-1): smoki, most, główna brama
Uciekamy przed ziejącym ogniem smokiem i otwieramy główną bramę.
Kontynuujemy podróż w Demon's Souls po Boletarskim Pałacu, a dokładniej po Bramach Boletarii. Cały czas jesteśmy w pierwszej lokacji tego regionu (1-1).
Od kiedy odblokowałeś skrót prowadzący przez wieżę na mury szybciej przedostaniesz się w głąb lokacji z klińca: Bramy Boletarii.
Lokacja: Bolateriański Pałac - Bramy Bolatarii (Region 1-1)
Opis przejścia tego fragmentu Demon's Solus zaczniemy od szczytu murów i przejścia we mgle (1). Przejdź przez nie.
Schodząc po schodach, zauważysz w oddali przedmiot - jest to Pierścień złodzieja (2), bardzo dobry pierścień, który sprawia, że wrogowie nie będą cię zauważali z daleka. Warto go zdobyć, gdyż bardzo pomaga w rozgrywce.
Aby dotrzeć do Pierścienia złodzieja, zacznij z zbiegać ze schodów, wykonaj przewrót tak, aby dostać się na balustradę (3), po której przejdziesz do miejsca, gdzie leży ten przedmiot.
Zalecamy na tym etapie nie zajmować się tym pierścieniem, a iść dalej i eksplorować lokację. Wróć do tego miejsca, gdy dotrzesz do jej dolnej części i „wyczyścisz” z niej wrogów.
Idź drogą prowadzącą wzdłuż schodów. Uważaj na przeciwnika miotającego ognistymi pociskami (4). Jeśli podejdziesz za blisko, wróg sprawi, że beczki przed nim wybuchną, najpewniej pozbawiając cię życia. Ostrożnie więc zbliżaj się w jego kierunku i poczekaj na rzut, a wówczas wycofaj się. Kiedy zniszczy beczki, zaatakuj go.
Idź dalej korytarzem, w którym zmierzysz się z dwoma wojownikami (jeden z nich ukrywa się na małym balkonie). Naprzeciwko tego balkonu znajduje się przejście, które jest zabarykadowane deskami (5). Zniszczysz je za pomocą standardowego ataku lub przetoczenia. Za barykada odnajdziesz handlarza - Mętniaka - który ma w ofercie kilka ciekawych towarów.
Wróć do głównego korytarza i idź w stronę nieodkrytej części lokacji. Kiedy wyjdziesz na zewnątrz, z dachu (6) zeskoczy dwóch wojowników, a do walki dołączy się trzeci. Wycofaj się do korytarza i tam się z nimi rozpraw pojedynczo.
Idź dalej, a dotrzesz do rozwidlenia dróg. Ścieżka w prawo (7) prowadzi do miejsca, gdzie między innymi możesz pomóc rycerzowi Ostavie. Nie musisz tam jednak iść teraz, możesz wrócić tutaj później, nie jest to bowiem miejsce związane bezpośrednio z głównym zadaniem.
Kontynuuj podróż, idąc po drewnianej kładce (8) w górę. Uważaj na przeciwników, którzy będą do ciebie strzelać z kuszy. Na szczycie zmierzysz się niebieskookim rycerzem. Pokonaj go, gdyż w innym przypadku będziesz ci przeszkadzał w dalszej eksploracji tego miejsca.
Przekrocz mgłę (9). Główna ścieżka prowadzi do grupy przeciwników (10), których możesz pozbyć się jednym, łatwym ruchem. Uderz bowiem w drewnianą konstrukcję (11), z której wylecą kamienie. Siła rozpędu powali wszystkich wrogów. Bądź ostrożny, gdy uderzysz w drewnianą klatkę, aby głazy nie powaliły i ciebie. Wyprowadź atak z bezpiecznego miejsca.
Idź dalej. Wejdź po kamiennych schodach na most. Droga w lewo prowadzi na wzgórze, gdzie odpoczywają smoki. Póki co nie zawracaj sobie nimi głowy. Możesz wrócić tutaj później, by je pokonać i zebrać skarby. Na tym etapie gry lepiej skupić się na unikaniu ich.
Kiedy wejdziesz na most, nadleci czerwony smok, który za wszelką cenę będzie chciał zmusić cię do odwrotu. Musisz go przechytrzyć. Sprowokuj go, wchodząc na początek mostu. Uważaj jednak na bełty kuszników i wrogów, którzy cię zaatakują. Tarcza pomoże ci uchronić się przed strzałami.
Gdy nadleci smok, zacznie ziać ogniem na prawie całej długości mostu, zabijając przy tym przeciwników, którzy na nim stoją. Wówczas wycofaj się. Pamiętaj, aby nie wchodzić za daleko na most, tak abyś miał możliwość szybkiego powrotu w bezpieczne miejsce. Chodzi tylko o to by zmusić smoka, by zaczął ziać ogniem.
Kiedy większość przeciwników na moście zostanie powalona smoczym ogniem, odejdź od mostu kilkadziesiąt metrów. Smok wówczas odleci na wzgórze (usłyszysz, że odlatuje i podąża w tamtą stronę). Wtedy ponownie wróć na most i szybko przebiegnij przez niego, omijając niedobitków.
Jeśli sprawnie przebiegniesz przez most, smok, co prawda, wróci, by znowu ziać ogniem, ale ty ze spokojem zdążysz przebiec na drugą stronę. Wejdź do pomieszczenia i pociągnij za dźwignię. Otworzy się główna brama (14), znajdująca się naprzeciwko klińca: Bramy Boletarii.
Wejdź do korytarza, a potem skręć w prawo, a dotrzesz do budynku, wnętrza wieży. Zejdź na sam jej dół, po drodze zabijając kilku przeciwników. Natrafisz na nowy rodzaj wroga - brązową galaretę z wielką tarczą. Aby go pokonać, zajdź go od tyłu (omiń go). Atak frontalny nie ma sensu, bo trudno przebić się przez jego obronę.
Na dole wieży znajduje się dźwignia (12). Użyj jej, by otworzyć kratę (13).
W ten sposób dotarłeś przed główną bramę (14), którą przed chwilą otworzyłeś. Za nią kryje się mgłą. Jeśli ją przekroczysz, rozpocznie się walka z bossem - Falangą.
Wróć teraz do Spójni, aby spożytkować dusze. Póki co nie możesz jeszcze ich wykorzystać do podniesienia poziomu, ale możesz u kowala zakupić lekarstwa albo naprawić broń, jeśli tego wymaga.
Wróć do głównej bramy, jeśli będziesz gotowy zmierzyć się z bossem.
Spis treści: Demon's Souls - Poradnik, Solucja
Poprzednio: Demon's Souls - Bramy Bolatarii (1-1): wejście na mury, skrót w wieży