Skip to main content

Demon's Souls - Górna Latria (3-2): zerwane łańcuchów, windy na bagna

Niszczymy więzy wielkiej istoty.

Górna Latria to lokacja w Demon's Souls, która znajduje się w Wieży Latrii. Dostęp do niej uzyskach, gdy pokonasz bossa: Bożek Głupca.

Lokacja: Wieża Latrii - Górna Latria (Region 3-2)

Zejść po schodach, które znajdują od razu za klińcem. Idź przed siebie długim korytarzem. Zaatakują cię gargulce. Choć groźnie wyglądają, wcale nie są takie trudne do pokonania.

Kieruj się w stronę wejścia do wysokiego budynku (1). Kiedy do niego wejdziesz, zobaczysz przed sobą wielką istotę, której musisz się pozbyć, by dotrzeć do bossa. Póki co, wejdź po schodach na górę. Korytarz na prawo na razie sobie odpuść (wrócisz tu później).

Kiedy wejdziesz na górę, skręć w lewo w korytarz (2). Póki nie zniszczysz wielkiej istoty, przejście obok niej jest niemożliwe, więc nie ma sensu teraz zaprzątać sobie głowy tą częścią lokacji.

Idąc prosto korytarzem (2), dotrzesz do mgły, którą przekrocz. Następnie dojdziesz do wieży. Wejdź po schodach na górę.

Kiedy dojdziesz do przerwy w posadzce (3), poczekaj, aż winda zjedzie i wejdź na nią, by wjechać na górę. Zanim jednak wjedziesz poziom wyżej, przejdź po windzie na koniec korytarza (4), by zdobyć Kamień efemerycznych oczu.

Na górze zabij wszystkie - cztery - postacie, które utrzymują więź łańcuchem. Gdy to zrobisz, wielka istota straci część więzów. Musisz odnaleźć teraz drugie takie miejsce jak te, aby ostatecznie zerwać łańcuchy.

Następnie wejdź jeszcze wyżej. To, czy widzisz przed sobą kładkę (5) umożliwiającą przejście na drugą stronę, zależy od tendencji świata. Jeśli tendencja określona jest jako „czysta biel”, to deski będę rozłożone, i będziesz mógł przejść. Ale tylko w tym jednym wypadku. Wróć tu, jeżeli nie możesz dotrzeć na drugą stronę, gdy tendencja zmieni się na „czystą biel”.

Po drugiej stronie bowiem odnajdziesz klucz, którym otworzysz celę niebieskiego fantoma (ducha) w Więzieniu Nadziei.

Obok łańcucha, przy którym cztery postacie odprawiały rytuał, znajdują się schody prowadzące do dalszej części lokacji. Wejdź do jednej z klatek (6), która służy do transportowania ludzi. Zjedziesz nią na bagna.

Jeśli skręcisz w prawo (7) i zeskoczysz na dolny korytarz (8), dotrzesz do miejsca, gdzie możesz uwolnić Yurta, z którym związane jest zadanie poboczne .

Kiedy dotrzesz na bagna, warto zwiedzić dokładnie ten poziom. Znajdziesz tutaj kilka cennych przedmiotów, między innymi Wonny pierścień (9), który przyda się zwłaszcza magowi - regeneruje bowiem stopniowo punkty many. Pierścień leży na podmokłym terenie, przy skale, niedaleko znajduje się kulisty przeciwnik z mieczami.

Pomostami dojdziesz do ścieżki przy skałach (10), która doprowadzi cię do kolejnych pomostów. Wejdź po schodach na górę i przekrocz mgłę.

Ścieżką dotrzesz do kamiennych schodów, na których czeka cię walka z czerwonym duchem, magiem, który posiada silne czarny. Poczekaj, aż się obróci i pójdzie w pod górę, i wtedy go zaatakuj.

Kiedy dotrzesz na górę, skręć w prawo, w korytarz (11), którym dojdziesz do wieży. Windą wjedziesz na jej szczyt, gdzie rozpraw się z czterema postaciami, które odprawiają rytuał. Gdy ich zabijesz, drugi łańcuch zerwie się, a wielka istota rozpadnie się. Od tego momentu w Górnej Latrii pojawią się nowi wrogowi, których wcześniej spotykałeś tylko na bagnach.

Z tego poziomu wydostaniesz się, korzystając ze skrótu. Przejdź na koniec korytarza (12) i zeskocz niższej, a znajdziesz się na początku lokacji.

Możesz teraz zwiedzieć pozostałą część lokacji albo iść do bossa.

Przejdź do wysokiego budynku (1) i skręć w prawo. Na końcu korytarza odnajdź przejście po prawej stronie (13), a następnie zejdź na dół, trzymając się drogi okalającej budynek. Potem wejdź do środka budowli. W tym miejscu wcześniej żyła wielka istota, a teraz możesz swobodnie poruszać się po tym pomieszczeniu i zebrać wszystkie skarby (między innymi: Pierścień chciwości, który zwiększa liczbę zdobywanych dusz).

Wysokimi schodami (14) dotrzesz do areny walki z bossem: Ludojadem. Po drodze uważaj na czerwonego ducha, maga, z którym trudno walczy się na schodach. Poczekaj, aż się obróci, i dopiero wówczas go zaatakuj. Kiedy dotrzesz na szczyt, przejdź przez mgłę, a rozpocznie się walka z bossem.

Następnie: Demon's Souls - Ścieżka rytualna (4-2): duchy, żniwiarze

Spis treści: Demon's Souls - Poradnik, Solucja

Poprzednio: Demon's Souls - Podziemna świątynia (2-3), boss: Smoczy bóg

Zobacz także