Denuvo usunięte z Humankind jeszcze przed premierą. Twórcy podjęli trudną decyzję
W obawie przed pogorszeniem działania gry.
- Twórcy Humankind zrezygnowali z zabezpieczeń pirackich
- Denuvo najpewniej negatywnie wpływało na wydajność gry
- To odważna decyzja, wiążąca się z ogromnymi starami finansowymi
Nadchodząca strategia Humankind miała zadebiutować z zabezpieczeniami antypirackimi Denuvo, jednak po przeprowadzeniu testów beta, Amplitude Studios zadecydowało się zrezygnować z usługi - płynne działanie gry jest dla deweloperów ważniejsze niż potencjalnie błyskawiczne scrackowanie produkcji.
Ostatnimi laty szerokim echem odbijają się kolejne informacje o negatywnym wpływie DRM na działanie różnych gier. Daleko nie szukając, ostatnim przykładem jest Resident Evil Village, które jeszcze do niedawna miało lepszą wydajność w pirackiej wersji. Capcom naprawił już problem, ale wielu nabywców tytułu nie zdawało sobie sprawy, że korzysta z „gorszej” wersji.
Zobacz także: Humankind - poradnik i najlepsze porady - kompletny przewodnik dla zaczynających zabawę
Wygląda na to, że podobnych problemów natury technicznej doświadczało Humankind. „Po analizie danych pochodzących z zamkniętych testów, zdecydowaliśmy się nie korzystać z Denuvo na premierę” - napisali twórcy na oficjalnym forum.
Amplitude Studios oczywiście zdaje sobie sprawę, że rezygnacja z DRM oznacza duże straty finansowe w początkowej fazie wejścia na rynek. Denuvo chroni gry przynajmniej przez kilka dni, ale zazwyczaj znacznie dłużej - w okresie, w którym sprzedaż jest największa. Mimo wszystko, pozytywne doświadczenia użytkowników są dla deweloperów ważniejsze.
„Humankind to jedna z najpopularniejszych gier na listach życzeń użytkowników Steama w tym roku, więc wiemy, że staniemy się celem piratów (...). Mimo wszystko, naszym priorytetem zawsze są najlepsze wrażenia graczy, którzy kupują nasze produkty i wspierają nas. Denuvo nigdy nie powinno wpływać negatywnie na wydajność i nie chcemy odbierać wam jakości zabawy” - czytamy we wpisie.
Omawiana strategia zadebiutuje 17 sierpnia. To pierwsza od lat poważna konkurencja dla serii Sid Meier's Civilization.