Destiny 2 - Czarownik (Warlock): podklasy i dostępne umiejętności
Wszystko, co musisz wiedzieć o klasie Czarownika.
Czarownicy to jedna z trzech klas postaci dostępnych w Destiny 2. Na tej stronie zamieszczamy krótką charakterystykę klasy oraz spis dostępnych podklas oraz wszystkich umiejętności.
Spełniają w grze rolę klasycznego archetypu klasy wsparcia - mogą leczyć sojuszników albo wzmacniać ich siłę. Czarownicy są również najbardziej polecani osobom grającym samotnie, ze względu na zadowalającą samowystarczalność na polu bitwy.
Czarownicy posiadają trzy oparte na żywiołach podklasy, różniące się zestawem dostępnych zdolności. Poniżej zamieszczamy ich charakterystykę.
Na tej stronie:
Kroczący przez próżnię
Gracze wybierający tę podklasę mogą w znacznym stopniu spersonalizować umiejętności postaci, dzięki systemowi Aspektów i Fragmentów. Jest to podklasa zalecana dla graczy, którzy wolą nie walczyć w pierwszej linii.
Umiejętność specjalna:
- Wir - rzucasz wybuchowy pocisk, który zabija wszystko w zasięgu eksplozji;
- Kataklizm - rzucasz powolny pocisk, który leci powoli i wyszukuje cele. Po trafieniu rozpada się na mniejsze pociski śledzące;
- Międzywymiarowy rozbłysk - pozwala teleportować się na krótkie dystanse i wywoływać śmiercionośne erupcje próżniowe.
Zdolności klasowe:
- Uzdrawiająca wyrwa - umieszcza studnię mocy, która leczy gracza i sojuszników;
- Wzmacniająca wyrwa - umieszcza studnię mocy, która zwiększa zadawane obrażenia gracza i sojuszników.
Zdolności ruchu:
- Impuls szybowania - podskok w powietrzu umożliwia szybowanie, nadając postaci dużą prędkość początkową;
- Szybowanie boczne - powolne opadanie, dające dużą kontrolę nad kierunkiem lotu;
- Zrównoważone szybowanie - przyspiesza postać w powietrzu, jednocześnie dając niewielką kontrolę nad torem lotu;
- Doskok - podskoczenie w powietrzu teleportuje gracza na niewielką odległość.
Ataki wręcz:
- Kieszonkowa osobliwość - wystrzeliwuje kulę energii, która odpycha wroga i czyni go bardziej podatnym na ataki
Granaty:
- Kolec próżni - przyczepia się do powierzchni i emituje zadający obrażenia promień Światła;
- Próżniowa ściana - tworzy zaporę z płomieni;
- Granat tłumiący - uniemożliwia wrogom korzystanie ze zdolności na krótki czas;
- Granat wirowy - tworzy wir, który przyciąga cele i zadaje obrażenia;
- Granat kasetowy - po eksplozji dzieli się na mniejsze odłamki, zadające obrażenia od wybuchu;
- Granat magnetyczny - przyczepia się do celów i wybucha dwukrotnie;
- Pocisk aksjonowy - po wybuchu dzieli się na mniejsze pociski wyszukujące cele.
Aspekty i fragmenty:
Kroczący przez próżnię ma dostęp do szeregu dodatkowych zdolności zwanych Aspektami, które znacznie modyfikują jego styl gry. Aspekty można ponadto rozbudować działającymi podobnie Fragmentami. Aspekty i Fragmenty zakupimy od Ikory w Wieży.
Siewca burz
Siewca burz włada mocą elektryczności. Za pomocą piorunów i błyskawic może atakować wielu przeciwników jednocześnie. Jako podklasa tradycyjnego typu, Siewca burz może wybrać między jednym z trzech zestawów cech (Dostrojeń)
Umiejętność specjalna:
- Burzowy trans: atakujesz wroga błyskawicami i promieniami światła, które stopniowo zyskują na sile.
Zdolności klasowe:
- Uzdrawiająca wyrwa - umieszcza studnię mocy, która leczy gracza i sojuszników;
- Wzmacniająca wyrwa - umieszcza studnię mocy, która zwiększa zadawane obrażenia gracza i sojuszników.
Zdolności ruchu:
- Impuls szybowania - podskok w powietrzu umożliwia szybowanie, nadając postaci dużą prędkość początkową;
- Szybowanie boczne - powolne opadanie, dające dużą kontrolę nad kierunkiem lotu;
- Zrównoważone szybowanie - przyspiesza postać w powietrzu, jednocześnie dając niewielką kontrolę nad torem lotu.
Granaty:
- Granat burzowy - sprowadza burzę z piorunami na niewielkim obszarze;
- Granat impulsowy - co jakiś czas zadaje obrażenia wrogom w pobliżu;
- Granat ładunkowy - uderza seriami błyskawic w pobliskich wrogów.
Zestawy cech: Dostrojenie do przewodnictwa
- Przeskok błyskawicy - elektryczny atak wręcz, który przeskakuje na pobliskich wrogów;
- Transcendencja - użycie Burzowego transu z pełną energią ataku wręcz i granatu wydłuży jego działanie i przywróci pełnię zdrowia;
- Sieć elektryczna - uderzeni granatem wrogowie wytworzą błyskawicę, która przeskoczy na pobliskich wrogów. Każdy przeskok odnawia energię granatu;
- Jonowy doskok - podczas burzowego transu możesz się teleportować.
Zestawy cech: Dostrojenie do kontroli
- Ręka chaosu - pozwala wypuścić zabójczy promień skupionej energii;
- Piorun kulisty - wystrzeliwuje pocisk, który leci naprzód i wypuszcza błyskawice;
- Ślad jonowy - zabijanie wrogów generuje Ślady jonowe, których zebranie przyspiesza odnawianie umiejętności;
- Fala pulsowa - otrzymanie krytycznych obrażeń zwiększa prędkość poruszania się gracza i sojuszników.
Zestawy cech: Dostrojenie do żywiołów
- Nadchodząca burza - elektryczny atak wręcz, odnawiający zdolności;
- Naziemne wyładowanie - po aktywacji zdolności specjalnej wytwarzasz falę uderzeniową;
- Elektrostatyczny przypływ - zdolności klasowe utrzymują się dłużej, odnawiają się szybciej, a obecność sojuszników zwiększa prędkość poruszania się;
- Dusza elektryczna - użycie zdolności klasowej przywołuje wspierającą w walce istotę.
Ostrze świtu
Ostrze świtu to podklasa Czarownika, skupiona na nadawaniu wrogom utrudniających walkę statusów (głównie podpaleń), ale także ulepszenie własnych zdolności leczniczych i wzmacniających. Podobnie jak Siewca burz, Ostrze świtu pogromca może wybierać między jednym z trzech zestawów cech (Dostrojeń).
Umiejętność specjalna:
- Brzask - przywołuje ognisty miecz, który razi i podpala wrogów.
Zdolności klasowe:
- Uzdrawiająca wyrwa - umieszcza studnię mocy, która leczy gracza i sojuszników;
- Wzmacniająca wyrwa - umieszcza studnię mocy, która zwiększa zadawane obrażenia gracza i sojuszników.
Zdolności ruchu:
- Impuls szybowania - podskok w powietrzu umożliwia szybowanie, nadając postaci dużą prędkość początkową;
- Szybowanie boczne - powolne opadanie, dające dużą kontrolę nad kierunkiem lotu;
- Zrównoważone szybowanie - przyspiesza postać w powietrzu, jednocześnie dając niewielką kontrolę nad torem lotu.
Granaty:
- Granat słoneczny - tworzy wir światła słonecznego i zadaje ciągłe obrażenia uwięzionym wewnątrz wrogom;
- Granat ognisty - razi przeciwników promieniami Światła;
- Granat fuzyjny - przyczepia się do wroga i wybucha.
Zestawy cech: Dostrojenie do nieba
- Niebiański ogień - atak wręcz wysyła spiralę trzech wybuchowych pocisków;
- Skrzydlate słońce - pozwala na ataki i używanie granatów podczas szybowania;
- Robi się gorąco - umożliwia zużycie energii granatu, by wydłużyć czas szybowania i poprawić celność w powietrzu;
- Upadek Ikara - umożliwia wykonywanie uników w powietrzu.
Zestawy cech: Dostrojenie do łaski
- Studnia blasku - wbijasz Brzask w ziemię, co wytwarza aurę, która leczy, wzmacnia i chroni gracza oraz sojuszników;
- Płomień przewodzący - atak wręcz podpala wroga i wzmacnia gracza oraz sojuszników;
- Boska ochrona - zamienia granat na błogosławieństwo, które leczy i tworzy osłony;
- Dobroczynny świt - uzdrawianie lub wzmacnianie sojuszników regeneruje umiejętności.
Zestawy cech: Dostrojenie do płomieni
- Podpalający dotyk - atak wręcz podpala przeciwnika. Podpaleni wrogowie wybuchają.
- Przeznaczony płomieniom - pociski Brzasku wyszukują cele, a przy trafieniu wybuchają.
- Nieskończony ogień - zabicie wroga Brzaskiem wydłuża jego działanie.
- Nurkowanie Feniksa - będąc w powietrzu możesz szybko opaść, co odnowi zdrowie, zdolności i zada obrażenia pobliskim wrogom.
Spis treści: Destiny 2 - Poradnik i najlepsze porady
Poprzednio: Destiny 2 - Łowca (Hunter): podklasy i dostępne umiejętności