Destiny 2 - gry z przewodnikiem, Guided Games
Najazd i Nocny Szturm bez znajomych.
Destiny 2 oferuje aktywności grupowe, w których nie poradzimy sobie sami. Już od 26 września w grze pojawi się funkcja Gier z przewodnikiem (Guided Games), która pozwoli jednak samotnym wilkom zagrać w Nocne Szturmy, a nawet wybrać się na Najazd (Raid).
Gry z przewodnikiem rozpoczniemy tradycyjnie, jak inne aktywności, z poziomu nawigatora.
Ideą tego systemu jest umożliwieniu grupie kilku osób z jednego klanu wzięcie pod swoją opiekę na czas danej aktywności jednego użytkownika, który nie ma akurat pod ręką kompanów do wspólnej gry. Nie jest to typu matchmaking - szóstka graczy na raid nie zostanie po prostu dobrana losowo.
Najważniejsze zasady gier z przewodnikiem:
- Gracz poszukujący drużyny będzie musiał spełniać określone wymogi - posiadać 20 poziom doświadczenia i 240 lub 260 punktów Mocy (dla Nocnych Szturmów lub Najazdu).
- Gracz poszukujący może należeć do klanu, a mimo to korzystać z funkcji gry z przewodnikiem.
- Każde wyszukanie i dołączenie do gry z przewodnikiem zużyje jeden bilet. Bilety będziemy otrzymywać z początkiem każdego sezonu (czas trwania jednego sezonu zostanie ujawniony 26 września).
- Przewodnikami mogą zostać gracze z jednego Składu (Fireteam).
- Część przewodników musi należeć do tego samego klanu (co najmniej 2 na drużynę 4-osobową i co najmniej 3 na Skład z 6 osób).
Przed rozpoczęciem rozgrywki, wszyscy będą musieli zaakceptować specjalną Przysięgę Strażnika - zgodzić się na wzajemną pomoc, uwagę, przyjazne nastawienie, wolę nauki i nauczania. Członkowie klanu będą otrzymywali specjalne punkty za właściwe i zgodne z Przysięgą spełnianie roli przewodników.
System kar
By zapobiec bezkarnemu opuszczaniu aktywności w systemie Gier z przewodnikiem, a także zwalczać toksyczne zachowania, Bungie przygotowało system karania niezbyt życzliwych graczy, a także tych, którzy będą lekceważyć zasady.
Gracz poszukujący będzie mógł opuścić aktywność przed końcem, ale może zostać ukarany, jeżeli nie skonsultował się z przewodnikami i nie uzyskał zgody od Składu.
Po przedwczesnym opuszczeniu aktywności otrzymujemy specjalny efekt czasowy, który nie pozwala ponownie zapisać się na dowolną Grę z przewodnikiem. Jeżeli jeden gracz otrzyma karę za opuszczenie gry w niewłaściwy sposób, pozostali nie otrzymają debuffa uniemożliwiającego kolejne Guided Games.
Sposobem na opuszczenie gry bez kar jest głosowanie. Wystarczy aktywować ducha i wybrać opcję głosowania. Jeżeli przeważą głosy za zrezygnowaniem z kontynuowania aktywności, wszyscy opuszczą ją bez żadnych konsekwencji.
Ponadto, wszystkich graczy będzie można raportować za różnego rodzaju niepożądane zachowania - na przykład przeklinanie na czacie głosowym, obrażanie towarzyszy i tak dalej. Zespół z Bungie będzie rozpatrywał każde zgłoszenie.
Następnie: Destiny 2 - nawigator, panel postaci: jak poruszać się po menu
Spis treści: Destiny 2 - Poradnik i najlepsze porady
Poprzednio: Destiny 2 - skrót historii oraz najważniejsze postacie i frakcje