Destiny 2: Klątwa Ozyrysa - gracze krytykują nowości z dodatku
Nowa broń zaburza balans PvP.
Wczoraj premierę miała Klątwa Ozyrysa, pierwsze większe rozszerzenie do Destiny 2. Jednocześnie opublikowano sporą łatkę balansu rozgrywki. Wydaje się jednak - wnioskując po opiniach fanów - że przed twórcami z Bungie jeszcze sporo pracy, by odzyskać zaufanie fanów, nadwątlone ostatnimi kontrowersjami.
Kluczową nowością w dodatku jest wprowadzenie lokacji, która oferuje atrakcje po części generowane proceduralnie - Nieskończony Las. Tutaj rozgrywa się także większość kampanii fabularnej. Jak wynika z pierwszych wrażeń, nowa miejscówka jest przepiękna, ale raczej nudna.
Wśród narzekań mowa między innymi o tym, że w ramach specjalnych Przygód gracze muszą wracać wielokrotnie w te same miejsca - które różnią się tylko wyglądem platform - i walcząć z tymi samymi przeciwnikami, a jedyną okazją na zatrzymanie się na dłużej jest konieczność odblokowania drzwi.
Dalej jest już podobno nieco lepiej, ponieważ potyczki stają się ciekawsze, a pokonanie ostatniego bossa obejmuje interesującą mechanikę. Fani serii powinni też znaleźć coś dla siebie, jeśli mowa o rozwoju uniwersum i postaci.
Gracze nie mogą za to zrozumieć, dlaczego Nieskończony Las - kluczowa i najbardziej interesująca lokacja dodatku - nie jest dostępna do swobodnej eksploracji, a jedynie podczas misji czy Przygody.
Zobacz: Destiny 2 - Poradnik, Solucja
Sporą krytykę zbiera także znaczne rozbudowanie oferty sklepu Eververse, w którym można kupować Engramy z losową zawartością także za prawdziwe pieniądze. Fani zapewniają, że woleliby otrzymywać egzotyczne modele statków czy ornamenty pancerza jako nagrody za zabawę, nie za żmudne „nabijanie” punktów doświadczenia - lub płacenie.
„Klątwa Ozyrysa nie oznacza gruntownych zmian. Jeśli się wahasz, zrezygnuj” - oznajmia jeden z fanów. „Fabuła jest bardzo krótka. Co więcej, Merkury to najmniejsza planeta. Większość egzotyków przeniesiono z Destiny 1. Wszystkie fajne emotki, pojazdy i inne rzeczy są w Eververse.”
„To powiedziawszy, jest jednak miejsce na dobra zabawę. Drugi sezon wprowadza fajne bronie, tak samo jak DLC, więc sieciowa rywalizacji jest ponownie świeża.”
Wspomniana łatka modyfikująca balans zabawy podnosi obrażenia zadawane bossom przez umiejętności Super, czy też redukuje moc granatu pulsacyjnego, podnosząc jednocześnie efektywność wielu innych.
Pewne kontrowersje wywołuje za to karabin Prometheus Lens, który jest według graczy zdecydowanie zbyt potężny i rujnuje równowagę w sieciowej rywalizacji, co dokumentuje materiał wideo.
Nie można też zapomnieć o najważniejszym problemie gry, czyli mieczu o nazwie „Obosieczna Odpowiedź”, który w rzeczywistości wcale nie jest obusieczny.