Skip to main content

Destiny 2 - Nessus, misja: Zapętlony

Jak odnaleźć Cayde'a-6.

Naszym zadaniem tym razem jest odnalezienie innego Łowcy, Cayde'a-6. Po tym, jak udał się do niebezpiecznego świata, nikt nie miał z nim kontaktu. Naturalnie prowadzi to nas na nową planetę, Nessus. Odblokowanie jej ma miejsce wraz z postępami fabularnymi gry, a więc po ukończeniu głównej misji o tytule Utopia. Jej opis znajdziesz tutaj - Destiny 2 - Tytan, misja: Utopia.


Dostępne od:

  • poziom: b. d.
  • moc: 80

Zobacz też: Destiny 2 - jak szybko zdobywać doświadczenie, poziomy i Moc

Gdzie zacząć:

Tytan: Skraj Artefaktu, Dolina Arkadyjska.

Po wybraniu Nessusa w Nawigatorze zostaniemy przeniesieni automatycznie do opisywanej misji. Po animacji wprowadzającej korzystamy z teleportu tuż obok lub zeskakujemy niżej, w ostatniej chwili wykonując skok. Zaraz po rozpoczęciu natkniemy się na sygnał Cayde'a. Podążamy więc za znacznikami misji, docierając tym samym do wraku statku nieopodal. Wykonaj tam interakcję, aby zeskanować sygnał.

Z przekazu okazuje się, że Cayde utknął w pętli teleportacyjnej, czyli - mówiąc w skrócie - jest w sporych kłopotach. Tym samym otrzymujemy nowe współrzędne, więc zmierzamy za kolejnymi znacznikami. W pewnym momencie dotrzesz do wielkiego, kamiennego kręgu w ziemi, do którego wskocz, ale nie zmierzaj na samo dno. Zejdź schodami do biało-czerwonego urządzenia, jakim jest punkt dostępu. Wykonaj tam interakcję i dopiero wtedy zeskocz na najniższy poziom.

Jeśli początek misji był podejrzanie spokojny, tutaj zmieni się to na dobre.

Znajdziesz tam - a przynajmniej tymczasowo - Cayde'a. Na niewielkiej arenie pojawią się także przeciwnicy, w tym Gobliny, które wraz z odniesionymi obrażeniami zrzucają pancerz i biegną szturmem w kierunku gracza. Wykorzystuj wszelkie osłony wokół niewielkiej areny, gdyż wymiana ognia może zająć dłuższą chwilę. Gdy nagle przeciwnicy zaczną cię otaczać, biegnij wokół areny w innym kierunku, gdzie jest nieco spokojniej.

W drugim etapie walki pojawią się także dość niebezpieczne, choć powolne Minotaury, które generują wokół siebie energetyczną tarczę. Dobrze jest wykorzystywać na nich wszelkie granaty. Po oczyszczeniu terenu zmierzamy do kolejnego znacznika, docierając tym samym do Zatopionej jaskini. Przeskakujemy pomiędzy kolejnymi platformami, trafiając tym samym na kolejną arenę, gdzie rządzić będzie Hobgoblin umieszczony na podwyższeniu.

W lewym górnym rogu obrazka możesz zobaczyć, jak wygląda Hobgoblin.

Jest to przeciwnik dość wytrzymały, ale nieprzesadnie. Nie można jednak go ignorować, gdyż dysponuje naprawdę niebezpiecznym i precyzyjnym oraz szybkim atakiem z dystansu. Warto więc zajmować się nim zawsze w pierwszej kolejności, przy okazji mając w sąsiedztwie jakąś osłonę, za którą będziemy mogli w każdej chwili się schować.

W tym momencie naprzykrzać ci się będzie także Minotaur w mocniejszej wersji, zatem dobrze wykorzystuj granaty oraz superzdolność. Po oczyszczeniu terenu znacznik misji zaktualizuje się i będziesz musiał zeskoczyć na dużo niższy poziom, skąd wejdziesz przez trójkątne wrota, a następnie - nieco niżej - przez jasnoniebieski portal.

Podążaj jaskiniami, przeskakując pomiędzy kolejnymi półkami skalnymi. Za następnymi trójkątnymi wrotami wskocz w tunel teleportacyjny, który zabierze cię znacznie niżej. Jest to Studnia gigantów, w której czeka cię ostateczne starcie w tym zadaniu fabularnym.


Walka z bossem - Hapax, Zbieżny Umysł

Znajdziesz się na kamiennej arenie na bazie okręgu, ale tym razem poza jej krawędziami znajduje się przepaść, do której łatwo wpaść w ferworze walki. Metoda na to, jak zabić Hapaxa, jest czysto teoretycznie prosta, ale wymaga dużo czasu i skupienia oraz nie zatrzymywania się w miejscu. Przede wszystkim cały czas staraj się znajdować za kamiennymi blokami na arenie.

Obracająca się wokół Hapaxa energetyczna tarcza to największe utrudnienie w walce.

Będziesz unikał tym samym bardzo niebezpiecznych ataków bossa, jednak nie przytulaj się zanadto do osłon - od każdej z nich odchodź o około metr-dwa, gdyż strzały ze strony Hapaxa mają całkiem duży promień rażenia, więc sama osłona nie będzie tutaj zbyt pomocna. Trudnością w tej walce jest fakt, że nie zawsze po wyjściu zza osłony trafimy w taki czas, gdy część bossa będzie odsłonięta. Gdy jednak tak będzie, błyskawicznie i celnie rzuć w jego kierunku granat. To znacznie go osłabi.

Gdy przeciwnik zwróci się w twoim kierunku, szybko wykonaj kilka celnych strzałów w jego czerwone oko, po czym błyskawicznie schowaj się za najbliższą osłoną.

Używaj także najcięższych broni, jakie posiadasz w zanadrzu. Bardzo ważne jest oddawanie celnych strzałów wprost w czerwone oko Hapaxa - to jego najsłabszy punkt. Miej jednak na uwadze fakt, że wraz z obracaniem się w twoim kierunku, boss będzie szykował się do błyskawicznego i bardzo niebezpiecznego ataku. Strzelanie w jego oko nie może więc trwać zbyt długo.



O ile samo zniszczenie wielkiej hydry nie jest tak trudne, jak mogłoby się wydawać, to zadanie będzie utrudnione w momencie, gdy przeciwnikowi zostanie mniej niż połowa życia. Wówczas na arenie pojawią się dodatkowi przeciwnicy komplikujący sprawę. Wówczas błyskawicznie wyjdź na zewnętrzny krąg areny i oddal się od nich jak najmocniej.

W tym momencie bowiem boss znajdzie się na środku areny i to właśnie na nim powinieneś skupić swoją uwagę. Dobij go jak najszybciej, korzystając także z superzdolności, a dopiero później wykończ pozostałych nieprzyjaciół. Wraz z oczyszczeniem terenu misja dobiegnie końca oraz rozpocznie się kolejna, o krótkiej nazwie Sześć.

Zobacz także