Skip to main content

Destiny 2 - skrót historii oraz najważniejsze postacie i frakcje

Wszystko, co musisz wiedzieć o fabule gry.

Destiny 2 to gra MMORPG, a więc dostępny w produkcji świat i historia nieustannie ewoluują. Na poniższej stronie zamieszczamy streszczenie dotychczasowej historii oraz wypis najważniejszych postaci i frakcji.


Na tej stronie:


Fabuła

Przed akcją Destiny 2

W niedalekiej przyszłości ludzkość dokonała znacznego postępu technologicznego, za pomocą odkrycia tajemniczego kosmicznego bytu, znanego jako Wędrowiec. Z jego pomocą, w krótkim czasie ludzie rozwinęli do granic możliwości wszystkie gałęzie nauki i techniki. Rozpoczęła się era dobrobytu i eksploracji kosmosu, znana jako Złoty Wiek.

Ogromne ruiny wciąż skrywają sekrety Złotego Wieku

Złoty Wiek zakończył się wraz z nadejściem Ciemności - odwiecznego wroga Wędrowca - oraz jego armii, składającej się z przedstawicieli kilku agresywnych ras. W czasie inwazji Wędrowiec wykorzystał resztki swojej mocy, aby przełamać ofensywę wroga i powołać do życia Strażników. Po tych wydarzeniach zapadł w sen.

Wojna się jednak nie zakończyła. Strażnicy zmagali się jeszcze z wieloma zagrożeniami, w tym z wyprawami wojennymi boga Roju Oryxa oraz ambitnego przywódcy Upadłych Skolasa, czy epidemii pradawnego wirusa SIVA.

Destiny 2 - podstawowa kampania

Nowy władca rasy Kombinatu - ambitny Imperator Dominus Ghaul postanowił uwięzić Wędrowca i przejąć moc Światła tylko dla siebie. Napadł na Ziemię, jednocześnie umieszczając w pobliżu Słońca broń, zdolną wysadzić gwiazdę i zniszczyć cały Układ Słoneczny.

Początkowo ofensywa szła po myśli Kombinatu, jednak Straży Przedniej i Strażnikom udało się wyłączyć maszynę w pobliżu Słońca. Nie będąc w stanie kontrolować całej mocy Wędrowca, Ghaul został pokonany. Wędrowiec obudził się, pokazując Imperatorowi, że Światłodzierżcy mogą zostać jedynie wybrani, a nikt nie może zagarnąć mocy dla siebie.

Machina wojenna Kombinatu została zniszczona, a fala Światła rozeszła się po kosmosie. Zostało to jednak dostrzeżone przez Ciemność, która jest teraz świadoma przebudzenia Wędrowca.

Klątwa Ozyrysa

Na planecie Merkury wyznawcy Ozyrysa - dawnego członka Straży Przedniej - odnaleźli jego Ducha. Wygnany czarnoksiężnik badał technologię Weksów, zdolną do symulowania różnych wersji przyszłości. Okazuje się, że Weksowie odnaleźli oś czasu, w której osiągają dominację we wszechświecie - niszcząc po drodze Światło i Ciemność.

Głównym przeciwnikiem jest Panoptes - niezwykle silna maszyna Weksów. Strażnicy śledzą monstrum od dnia, kiedy został stworzony w przeszłości, odnajdują i niszczą.

StrategOS

Fala Światła Wędrowca obudziła Rój i Robaczego Boga na Marsie. Straż Przednia odnajduje tam również Anę Bray - zaginioną strażniczkę. Kobieta ukartowała swoją śmierć i poświęciła całe życie, by badać Rasputina - bojową sztuczną inteligencję.

Z pomocą Rasputina Rój i Robaczy Bóg zostali pokonani. Rasputin zadeklarował, że będzie bronił ludzkości, jednak na własnych warunkach.

Porzuceni

Splątany Brzeg to niebezpieczna rubież Układu Słonecznego, gdzie rządzi bezprawie. W tamtejszym więzieniu doszło do zamieszek. Straż Przednia została wysłana, by zaprowadzić pokój.

Podczas incydentu uciekło ośmiu najniebezpieczniejszych przestępców, zwanych Baronami. Dowodzi nimi Uldren Sov - zbuntowany brat królowej Przebudzonych Mary Sov. Podczas próby udaremnienia ucieczki zabity został członek Straży Przedniej oraz jego Duch.

Pomimo rozkazu odwrotu, Strażnicy kontynuują łapanie przestępców, dopadając Baronów jednego po drugim. Okazuje się, że Uldren nie uwolnił banitów bez powodu. Królowa zniknęła, a książę podążał za wizjami, aby ją odnaleźć. Po ostatecznym starciu brat władczyni zostaje pojmany, a wizje okazały się kłamstwem, zesłanym przez Ciemność.

Twierdza Cieni

Eris Morn - była Strażniczka, która utraciła swoje Światło i Ducha - zaginęła na wiele lat. Teraz niespodziewanie wysłała sygnał SOS z Księżyca. Na pomoc wyruszają Strażnicy. Okazuje się, że Eris odkryła i przypadkowo zbudziła Piramidę - ogromną twierdzę Ciemności.

Ciemność przez lata nie próżnowała. Pomagała odbudować armię Weksów oraz zawarła sojusz z Królową Roju Savathun. Chociaż Strażnicy bronili się dzielnie, to Ciemności udało się pochłonąć Marsa, Merkurego, Io oraz Tytana. Wędrowiec wyleczył się i wyemitował kolejną falę światła. Niestety, tym razem to nie pomogło.

Poza Światłem

W celu pokonania nowego zagrożenia Strażnicy zdecydowali się na ryzykowny krok, by zacząć używać mocy pochodzącej z Ciemności. Pokonanie nowej przywódczyni Upadłych pokazało, że niebezpieczna moc jest możliwa do kontroli.

Tymczasem Władcy Roju kontynuują swoją kampanię wojenną w Układzie Słonecznym. Niespodziewanie, nowa Cesarzowa Kombinatu proponuje Zavali włączenie ludzkości do imperium i wspólną walkę z Ciemnością. Zavali ta perspektywa się nie podoba, więc wymyśla sprytny plan walki z Kombinatem bez wywoływania otwartej wojny.

Czerwony Legion wybiera swoich dowódców w próbie siły, znanej jako Chrzest Ognia. Strażnicy również przyłączają się do zmagań, ale ich prawdziwym celem jest zabicie kandydatów. W międzyczasie grupa Psionów opracowuje plan zamachu na Zavalę. Spisek zostaje niespodziewanie udaremniony przez samą Cesarzową, która okazuje się honorową władczynią i postanawia uszanować decyzję Ziemian o odrzuceniu akcesji.

Po eliminacji zagrożenia ze strony Czerwonego Legionu, Strażnicy mogą skupić się na Roju. Okazuje się, że Ozyrys był cały czas kontrolowany przez boginię przebiegłości Savathun. Poluje na nią własna siostra, a jedynym sposobem na uwolnienie Savathun jest zabicie związanego z nią Robaczego Boga. Mara Sov przystaje na propozycję sojuszu, ale prawdziwe intencje bogini przebiegłości pozostają nieznane.


Strażnicy (ang. Guardians)

Strażnicy (w których wcielają się gracze) to wskrzeszeni przez Duchy ludzie oraz inteligentne droidy ze Złotego Wieku. Nie pamiętają swojej przeszłości i jest niepożądane, by poszukiwali jakichkolwiek informacji o sobie, gdyż powinni skupić się jedynie na nowym zadaniu.

Strażnicy mogą zostać wskrzeszeni wielokrotnie, a także umieją korzystać z potężnej energii Światła, co czyni ich idealnymi żołnierzami w trudnym dla ludzkości czasie. Ich głównym celem jest obrona Miasta - ostatniego bastionu ludzkości, chociaż są również regularnie wysyłani na inne teatry działań, by zawczasu powstrzymać nadchodzące zagrożenia.

Każdy Strażnik jest na zawsze związany z jednym Duchem. Razem tworzą idealny zespół, gotowy do działań w każdym środowisku. Jedynym sposobem, by permanentnie zabić Strażnika, jest zniszczenie jego Ducha.


Duchy (ang. Ghosts)

Niewielkie, obdarzone intelektem i unikalną osobowością drony, stworzone przez Wędrowca w celu odnalezienia Strażników i ochrony ludzkości. Każdy Duch jest związany z jednym, konkretnym Strażnikiem, którego musi odszukać i wskrzesić. Duchy instynktownie rozpoznają zwłoki „swojego” Strażnika i w końcu go znajdują, nawet po latach poszukiwań.

W najgorszym wypadku, jeśli zwłoki wybrańca zostały nieodwracalnie zniszczone na przestrzeni wieków, Duch będzie błąkał się w bezowocnych poszukiwaniach, nie mogąc wypełnić swojej misji. Duchy i Strażnicy stanowią „bratnie dusze”, o więzi silniejszej niż przyjaźń, miłość czy relacje rodzinne.

Duchy mogą wskrzeszać Strażników, zapewniają wsparcie taktyczno-wywiadowcze oraz umożliwiają komunikację. Potrafią również włamywać się do systemów komputerowych oraz rozszyfrowywać odnalezione dane. Nie posiadają imion, chociaż Strażnicy nierzadko im je nadają.


Wędrowiec (ang. The Traveler)

Tajemniczy kosmiczny byt o wielkości niewielkiej planety. Pojawił się niespodziewanie w układzie słonecznym (najpierw na Marsie). Początkowo Ziemianie wzięli go za zagrożenie, jednak roztoczył nad ludźmi opiekę, przekazując zaawansowaną technologię i możliwość kontroli magicznej mocy Światła.

Wprowadziło to ludzkość w erę dobrobytu, znaną jako Złoty Wiek. Złoty Wiek zakończył się wraz z inwazją Ciemności - odwiecznego wroga Wędrowca. Aby uchronić ludzkość przed zagładą, kosmiczny byt poświęcił się, przeważając szalę zwycięstwa na stronę ludzi. Swoją ostatnią wolą powołał Strażników, po czym zapadł w sen.

Wędrowiec porozumiewa się z ludźmi za pośrednictwem Mówcy. Nie wiadomo czym (lub kim) dokładnie jest Wędrowiec. Według jednych to ogromny statek kosmiczny lub świadomy dron. Inni postrzegają go, jako żywą istotę. Nie brakuje też osób wierzących, że jest to pewien rodzaj bóstwa.


Straż Przednia (ang. Vanguard)

Grupa skupiająca wysokich rangą Strażników, uważanych za najlepszych ze swoich klas. Przydzielają zadania szeregowym strażnikom, planują kolejne posunięcia w walce z wrogami ludzkości, zapewniają wsparcie logistyczne i wywiadowcze oraz częściowo odpowiadają za trening strażników.

Do Straży Przedniej należą między innymi Zavala, który dowodzi obroną Miasta oraz opiekuje się strażnikami klasy Tytana, oraz Ikora - przełożona Czarowników, zapewniająca duchowe wsparcie wszystkim potrzebującym


Rój (ang. Hive)

Starożytna rasa, przemierzająca kosmos, by zdobywać pożywienie dla swoich bogów. Tymi bogami są w istocie Czerwie - potężne, robakopodobne istoty. Żyją w symbiozie z Rojem, oferując magiczną moc w zamian za ochronę i jedzenie.

Pośrednikami pomiędzy Czerwiami i Rojem są Savathun, Xivu i Oryx - niezwykle potężni władcy, których Rój również traktuje jak bogów. Rój buduje dla nich olbrzymie, imponujące pałace na podbitych planetach.


Czerwony Legion (ang. The Red Legion)

Elitarna armia wojowniczej rasy Kombinatu. Legion przybył do Układu Słonecznego swoją flotą wojenną. Ich celem było ostatecznie zniszczenie ludzkości i zniewolenie Podróżnika.

Stanowią głównych przeciwników w bazowej kampanii Destiny 2. Po tych wydarzeniach zostali rozbici, jednak wciąż pozostają istotnym zagrożeniem.


Upadli (ang. Fallen)

Wysoce zaawansowana technologicznie, nomadyczna rasa, zwana „kosmicznymi piratami”. Nie wiedzą wiele o swojej przeszłości, oprócz tego, że dawniej czuwał nad nimi Wędrowiec. Z nieznanego powodu kosmiczny byt odwrócił się od podopiecznych, co poskutkowało ogromnym kataklizmem na rodzinnej planecie i skłoniło rasę do nieustannej wędrówki przez wszechświat.

Od tej pory podróżują armadą statków po całym układzie słonecznym, okresowo osiedlając się w dawnych ruinach i poszukując starożytnej technologii, którą mogą wykorzystać. Są niezwykle agresywni i gotowi zaatakować każdego, kto się do nich zbliży.


Weksowie (ang. Vex)

Pradawna rasa biomechanicznych wojowników, stara jak sam wszechświat. Weksowie nie są autonomicznymi bytami - zamiast tego, steruje nimi świadomość zbiorowa. Są niezrównanymi inżynierami, umiejącymi przebudować, a nawet odtwarzać zniszczone planety.

Weksowie nie rozumieją pojęcia wrogości, ponieważ w ich rodzinnym świecie wszystko stanowiło zagrożenie. To, co dla innych inteligentnych ras jest agresją ze strony armii Weksów, dla nich jest po prostu dążeniem do przekształcenia wszechświata na wzór, który ma dla nich sens.

Strona będzie rozwijana o fabuły kolejnych dodatków.

Następnie: Destiny 2 - gry z przewodnikiem, Guided Games

Spis treści: Destiny 2 - Poradnik i najlepsze porady

Poprzednio: Destiny 2 - wersja darmowa: co zawiera

Zobacz także