Skip to main content

Destiny 2 - tryb Kontrola: cele i wskazówki

Jak grać i spełnić warunki potrzebne do zwycięstwa.

Kontrola (Control w wersji angielskiej) to jeden z trybów PvP znany z pierwszego Destiny. Założenia są wyjątkowo proste i z pewnością znajome dla każdego, kto kiedykolwiek grał w tryb typu Dominacja z Call of Duty czy Battlefielda.

Jak w każdym trybie rywalizacji w Destiny 2, w starciach bierze udział w sumie ósemka graczy - po czterech na jedną drużynę.

Twórcy wprowadzili pewne zmiany w stosunku do trybu Kontrola z pierwszej części serii:

  • Mecze trwają 8 minut (wcześniej trwały 12 minut)
  • Liczba graczy na punkcie nie zmienia szybkości przejmowania danego punktu
  • Mecz zaczynamy automatycznie posiadając kontrolę nad jednym punktem

Warunki zwycięstwa

W trybie kontroli zwycięża drużyna, która jako pierwsza zdobędzie 100 punktów. Mecz trwa 8 minut. Jeżeli żadna drużyna nie zdąży zdobyć 100 punktów, wygrywa zespół, który po upływie czasu ma więcej punktów na swoim koncie.

Punkty naliczane są na konto zespołu w tempie zależnym od liczby kontrolowanych obszarów. Im więcej obszarów kontrolujemy, tym więcej punktów zarabia nasza drużyna. Ponadto, jeżeli kontrolujemy wszystkie trzy punkty (A, B i C), wtedy otrzymujemy więcej punktów za każdą eliminację oponenta.

Zabijanie wrogów zwiększa wynik drużyny, ale w mniejszym stopniu niż przejmowanie obszarów.


Wskazówki i porady

W trakcie meczu na ekranie obserwujemy wiele ważnych elementów interfejsu i ikon, na które trzeba zwracać uwagę, by móc wykorzystać różne szanse do zwiększenia przewagi.

Na górze ekranu (1) widać pozostały do końca meczu czas oraz licznik punktów każdej drużyny. Po lewej stronie, na niebiesko, przedstawiono punkty twojego zespołu, a na lewo od licznika znajdują się ikony reprezentujące graczy oraz ich specjalizacje klasowe. Kolor ikony specjalizacji odpowiada głównemu rodzajowi obrażeń zdolności danej specjalizacji (fioletowy to obrażenia Void, pomarańczowy to Solar, a niebieski to Arc).

Litera wpisana w czerwony kwadrat (2) oznacza, że dany punkt kontroluje drużyna przeciwna. Litera w niebieskim kwadracie (3), oznacza, że obszar kontroluje nasz zespół. Jeżeli dookoła ikony z niebieską literą pojawia się czerwona otoczka (3), oznacza to, że wrogowie aktualnie przejmują punkt.

Fioletowe ikony (4) to ważny element rozgrywki - wskazują położenie amunicji do broni ciężkiej (wyrzutnie, snajperki, strzelby). Na jej pojawienie się należy poczekać ponad minutę od rozpoczęcia meczu. Amunicję tę może pobrać tylko jedna osoba z zespołu, a później odliczanie rozpoczyna się od nowa.

Kiedy sami przejmujemy punkt, zauważymy oznaczenie (5), pokazujące wartość od 0 do 100, gdzie 100 to pełna kontrola nad punktem. Cały czas należy też zerkać w lewy dolny róg ekranu, gdzie dostrzeżemy ikony naszych umiejętności (6). Jeżeli ikona nie jest kolorowa, oznacza to, że musimy jeszcze poczekać na załadowanie się umiejętności.

Podczas meczu trzeba pamiętać o odpowiednim koordynowaniu akcji z towarzyszami. Nawet jeżeli nie używamy komunikacji głosowej, musimy ocenić, czy biec razem z drużyną, czy może lepiej udać się samotnie do punktu, którego akurat nie bronią wrogowie.



Wszystko zależy od sytuacji na polu bitwy. Jeżeli toczą się zażarte walki o jeden punkt, być może warto go okrążyć i udać się do kolejnego - w ten sposób odwracając uwagę przeciwnika od kluczowego obszaru. Wszystkie mapy są skonstruowane w taki sposób, że po drodze od jednego do drugiego punktu zawsze możemy ominąć trzeci.

Pamiętajmy też o ocenianiu swoich szans. Jeżeli biegniemy samotnie na trzech wrogów, lepiej zawrócić czy schować się za osłoną i próbować wycofać. Nawet starcie z dwójką wrogów może być ciężkie. Dużo zależy od tego, czy mamy aktywny granat i zdolności specjalne, które mogą znacznie pomóc w boju. Talentów należy jednak używać tylko wtedy, gdy jesteśmy pewni, że ich nie zmarnujemy.

Zobacz także