Detroit Become Human - Burzliwa noc: początek
Decydujemy, czy Kara ma zostać defektem.
Rozdział Burzliwa noc to jedna z tych misji, które mają wiele rozgałęzień i zakończeń. Opisaliśmy je dokładnie na tej stronie oraz na kolejnych. Już w początkowej scenie może dojść do finału, który uniemożliwi ci kontynuację niektórych wątków. Dlatego staraj się grać uważnie, a w razie niepewności sięgnij po nasz poradnik.
W domu Todda i Alice dojdzie do rodzinnego dramatu, którego Kara będzie świadkiem. To zdarzenie może wpłynąć ma „psychikę” androida. Szok emocjonalny tym wywołany może doprowadzić do tego, że Kara stanie się defektem, czyli maszyną, w której dojdzie do awarii oprogramowania. Usterka sprawi, że android stanie się samoświadomą istotą zdolną do podejmowania decyzji. Od ciebie zależy, czy tak się stanie.
Poradnik został zbudowany na podstawie schematu, do którego możesz zajrzeć w każdej chwili podczas rozgrywki, a który również zamieściliśmy poniżej. Oznaczenia liczbowe (1, 2, 3, itd.) odnoszą do kluczowych akcji, które pojawiają się na schemacie. W przypadkach, gdy było to konieczne, posłużono się również oznaczeniami literowymi (A, B, C, itd.), których szukaj na poniższych obrazkach.
Możesz też otworzyć schemat w drugim oknie lub pobrać na dysk.
Po obejrzeniu filmu rozpoczynającego rozdział, podczas którego Kara budzi Todda i woła na kolację, przejmiesz kontrolę nad androidem. Podejdź do blatu kuchennego, zabierz talerze i podaj posiłek do stołu (Obsłuż Todda i Alice - 1).
Następnie obróć się i włącz światło. Włącznik znajduje się przy futrynie (na obrazku poniżej oznaczono go strzałką). Teraz możesz nalać wody i podać serwetki Alice i Toddowi lub poczekać na rozwój wypadków, gdyż po chwili Todd się wścieknie (2).
Mężczyzna wpadnie w furię do tego stopnia, że uderzy córkę, a ta pobiegnie do swojego pokoju. Staniesz przed kluczową decyzją, która będzie rzutowała na dalszą część historii. Po tym, jak Todd się wścieknie (2) możesz podjąć dwie decyzje:
- Kara zostanie defektem (4) - związane jest to z awarią oprogramowania (3) wywołaną niesubordynacją w stosunku to Todda. Gdy Alice pobiegnie do góry, zobaczysz przed sobą barierę i napis: „Nie ruszaj się”. Łamiąc zakaz (porusz się postacią), będziesz mógł przełamać barierę i Kara - już jako defekt - będzie mogła podejmować samodzielne decyzje;
- Karze nie uda się zostać defektem (5) - gdy Alice pobiegnie na górę i zobaczysz napis: „Nie ruszaj się”, nie wykonuj żadnych ruchów i czekaj tak długo, aż Todd wejdzie na górę, aby skatować swoją córkę.
Jeśli zdecydujesz, że Kara zostanie defektem (4) - co wydaje się oczywiście najlepszym rozwiązaniem, z moralnego punktu widzenia - to rozdział będzie toczył się dalej (na kolejnej stronie opisaliśmy dalszy przebieg misji). W przeciwnym wypadku dojdzie do smutnego i negatywnego finału, który opisaliśmy poniżej.
Zakończenie: Todd zabija Alice (7)
Do tego zakończenia dotrzesz, jeśli:
- Karze nie uda się zostać defektem (3) (jak to wykonać, opisujemy powyżej). Wówczas dojdzie do tego, że Todd skatuje na śmieć Alice, podczas gdy Kara będzie czekała na parterze.
- Kara zostanie defektem (4), ale nie zdecydujesz się pójść na górę do Alice, a także nie spróbujesz przemówić do rozsądku Toddowi. Po złamaniu bariery najlepiej udać się do kuchni i czekać. Wówczas zostanie odblokowana akcja: Kara jest zbyt wolna (6).
- Spis treści: Detrot Become Human - Poradnik, Solucja
Zobacz też:
- Detroit Become Human - Burzowa noc: wszystkie zakończenia, cz. I
- Detroit Become Human - Burzowa noc: wszystkie zakończenia, cz. II
Dalszą część rozdziału Burzliwa noc opisaliśmy na kolejnej stronie: Detroit Become Human - Burzowa noc: dotrzyj do Alice przed lub po Toddzie.