Skip to main content

Detroit Become Human - Marsz wolności

Manifestacja androidów na ulicach Detroit.

Defekty z Jerycha dokonali wiele, by ich starania w walce o wolność zostały dostrzeżone przez opinię publiczną. Do tej pory działania Markusa były przeprowadzane w ukryciu. Teraz nadszedł czas, aby otwarcie zamanifestować swoje prawa i zakomunikować ludziom, że są jednostkami samodzielnymi i nie potrzebują już swoich właścicieli.

Dlatego Markus - wraz z innymi postaciami z Jerycha - wychodzą na ulice Detroit. Przemarsz ma im pozwolić osiągnąć cel.


Poradnik został zbudowany na podstawie schematu, do którego możesz zajrzeć w każdej chwili podczas rozgrywki, a który również zamieściliśmy poniżej. Oznaczenia liczbowe (1, 2, 3, itd.) odnoszą do kluczowych akcji, które pojawiają się na schemacie. W przypadkach, gdy było to konieczne, posłużono się również oznaczeniami literowymi (A, B, C, itd.), których szukaj na poniższych obrazkach.


Początek - Czas pomyśleć, Zrelaksuj się w samotności

Zanim pojawi się North (6), Markus będzie miał chwilę, by zrelaksować się i przemyśleć kolejne działania. W tym czasie wykonaj następujące czynności:

  • przeczytaj: „Androidy podpalacze” (1) i „Kosmiczny wyścig na wschodzie” (2) - magazyn leży na ziemi obok fotela
  • spójrz na lustro (3) - lustro leży na ziemi, przy ścianie, na prawo od pianina
  • graj na pianinie (4) - po jak zagrasz na pianinie, Markus wejdzie na belkę (5), co następnie uniemożliwi mu wykonanie działań 1-3, więc wykonaj tę czynność na końcu.

Kiedy Markus wejdzie na belkę (5), pojawi się North (6). Rozpocznie się rozmowa, podczas której możesz zawęzić relacje pomiędzy bohaterami.

Możesz też otworzyć schemat w drugim oknie lub pobrać na dysk.

Trzy pierwsze kwestie dialogowe nie wpłyną na przebieg rozmowy. Dopiero czwarta odpowiedź rzutuje na relację pomiędzy North i Markusem. Jeśli chcesz rozwijać wątek romansowy, dowiedzieć się więcej o North i tym samym poprawić relacje, wybierz następujące opcje dialogowe:

  • prawda - podzielisz się przeszłością (7)
  • przeszłość North - spytaj North o jej przeszłość (8)
  • zrozumienie
  • zaufanie - po tej odpowiedzi Markus będzie mógł się połączyć z North, a przez to podzieli się wspomnieniami (9).

Ponowne spotkanie w Jerychu (10)

Po tym jak North odejdzie, w Jerychu może pojawić się Simon. Dojdzie do tego, jeśli finał rozdziału Wieża Stratford był taki, że grupa uciekła, ale Simon został w tyle, oraz przeżył we „Wrogu publicznym (11)”. Wówczas dojdzie do ponownego spotkania (10), podczas którego Simon wybaczy Markusowi (12) .

Możesz też otworzyć schemat w drugim oknie lub pobrać na dysk.


W pasażu (13)

Akcja rozdziału przeniesie się do miasta. W pasażu handlowym twoim celem będzie nawracanie androidów wykonujących swoje codzienne obowiązki - w celu zebrania jak największej liczby defektów, którzy przemaszerują ulicami Detroit.

Podejdź do androidów i nawracaj ich poprzez dotyk.

  • nawróć androida sprzedawcę (14) - znajdziesz go w pasażu po prawej stronie; stoi przed sklepem z instrumentami muzycznymi
  • nawróć sprzątającego androida (15) - znajdziesz go w pasażu po lewej stronie; android myje podłogę
  • nawróć osobistego androida (16) - znajdziesz go na końcu pasażu po prawej stronie; stoi obok kobiety rozmawiającej przez telefon
  • nawróć androida ochrony (17) - znajdziesz go przy wyjściu z pasażu na ulicę
  • nawróć osobistego androida (18) - gdy wyjdziesz z pasażu, po lewej stronie, obok ciężarówki zobaczysz androida stojącego na chodniku obok mężczyzny. Jego właściciel będzie niepocieszony faktem, że android został defektem. Interweniując okażesz agresję (19), a przekonując, zachowasz spokój (20)
  • nawróć zaparkowane androidy (21) - po wyjściu z pasażu, po lewej i prawej stronie znajdują się parkingi dla androidów. Stoją tam maszyny, które możesz nawrócić.

Gdy nawrócisz wystarczającą liczbę androidów (wystarczy trzech), będziesz gotowy do przygotowania przemarszu (22). Nawróć androida dostawczego (23), aby zablokował drogę (24). Spotkasz go na chodniku, po lewej stronie, za ciężarówką.

Następnie otwórz właz (25), który znajduje się na środku ulicy. Z kanałów wyjdzie więcej androidów. W ten sposób rozpoczniesz przemarsz (26).


Rozpocznij przemarsz (26)

Przemarsz rozpocznij od nawrócenia:

  • AX400 (27) - wyglądem przypomina Karę. Znajdziesz go po lewej stronie ulicy, idzie wraz z rodziną
  • androida pracownika (28) - dwóch pracowników fizycznych stoi po prawej stronie ulicy.

Możesz też otworzyć schemat w drugim oknie lub pobrać na dysk.

Nie ma znaczenia, od którego androida rozpoczniesz nawracanie, gdyż - tak czy inaczej - rozpocznie marsz androidów. W trakcie trwania przemarszu nawracaj kolejnych androidów (29), a przychylność Jerycha zwiększy się. Idąc dalej będziesz mógł także:

  • hakować ekrany (29) - ekran znajdziesz po prawej strony ulicy, obok parkingu wielopoziomowego
  • zignorować lub podnieść ręce (31) - gdy policjant zablokuje drogę (30). Niezależnie od dokonanego wyboru przemarsz będzie kontynuowany
  • skanduj (32) - wybieraj kilkukrotnie jedną z czterech kwestii dialogowych, idź do przodu, a Markus wraz z androidami dotrą na plac (33).

Dotrzyj na plac (33)

Gdy tłum androidów dotrze do końca ulicy, Policja zablokuje przemarsz (34). Cokolwiek zrobisz, służby porządkowe nie ustąpią. Wybór zakończenia nie jest łatwy, gdyż nie obędzie się bez ofiar. Praktycznie już od samego początku dialogu z policją podejmiesz działania, które będą mieć wpływ na dalsze losy defektów.

Stojąc naprzeciw policji, będziesz mógł wybrać jedną z trzech ścieżek:

  • nieustępliwość (35) - która doprowadzi do tego, że policja otworzy ogień niesprowokowana (38)
  • odejdź (36) - policja otworzy ogień (39)
  • szarża (37) - decydując się na tę opcję, rozpocznie się walka pomiędzy policją a androidami.

Możesz też otworzyć schemat w drugim oknie lub pobrać na dysk.

Wybierając opcje: nieustępliwość (35) oraz odejdź (36), będziesz mógł jeszcze zmienić swoje decyzje, ponieważ do wyboru będziesz miał:

  • ucieczkę (40) - co doprowadzi do tego, że defekty ewakuują się z ulic Detroit (niektóre androidy uciekają - 43)
  • poświęcić się (41) - Markus będzie niewzruszony stał, ale policja będzie strzelać dalej (44)
  • szarża (42) - decydując się na tę opcję, rozpocznie się walka pomiędzy policją a androidami.

Zakończenia, w których Markus przeżył

Poniżej przedstawiamy zakończenia, które doprowadzą do tego, że Markus ocaleje, ale inne ważne postacie mogą zginąć:

  • Markus uciekł (52) - jeśli uciekniesz (40) służbom porządkowym - wraz z niektórymi androidami (43) - to odblokujesz to zakończenie
  • John oddał życie, by ocalić Markusa (54) - gdy Markus poświęci się (41), to policja będzie strzelała dalej (44). Jeśli John dołączył do grupy w rozdziale Części zamienne, to poświęci się (47) dla Markusa i ocali go
  • Simon oddał życie, by ocalić Markusa (54) - gdy Markus poświęci się (41), to policja będzie strzelała dalej (44). Jeśli John nie dołączył do grupy w rozdziale Części zamienne, a Simon przeżył w misji Wróg publiczny, to ten drugi poświęci się (48) dla Markusa i ocali go.
  • Markus pokonuje policję (57) - jeśli zaatakujesz policję (szarża - 37/42) i wygrasz walkę (46), to policja wycofa się (49).

Możesz też otworzyć schemat w drugim oknie lub pobrać na dysk.



Zakończenia, w których Markus zginął

Poniżej przedstawiamy zakończenia, w których Markus nie przeżył, a co za tym idzie - więcej nie pojawi się w grze. Zatem należy uznać je za negatywne.

  • Markus nie ustąpił i został zabity (53) - odblokujesz to zakończenie, jeśli poświęcisz się (41), a John nie dołączył do grupy w rozdziale Części zamienne oraz Simon nie przeżył w misji Wróg publiczny
  • Policja zastrzeliła Markusa (55) - odblokujesz to zakończenie, jeśli przegrasz walkę (45) i nic nie zrobisz (50), a John nie dołączył do grupy w rozdziale Części zamienne oraz Simon nie przeżył w misji Wróg publiczny
  • Markus popełnił samobójstwo (56) - odblokujesz to zakończenie, jeśli przegrasz walkę (45), a następnie zabijesz się (41) (strzelisz do siebie).

Zobacz także