Detroit Become Human - Poradnik, Solucja
Kompletny opis przejścia, 100% ukończenia, wszystkie wybory i konsekwencje.
Przedstawiamy solucję i poradnik do Detroit Become Human - najnowszej gry na wyłączność Playstation 4. Reżyserem najnowszego dzieła Quantic Dream jest ponownie David Cage, twórca kilku hitów zaliczających się do kategorii gier określanych mianem interaktywnych, w których gracz ma bezpośredni wpływ na fabułę.
Akcja Detroit: Become Human przenosi nas do tytułowego miasta, do 2038 roku. Gra została podzielona na rozdziały, które tworzą całą historię. Decyzje podjęte podczas przygody mają znaczenie i swoje konsekwencje, które mogą doprowadzić do wielu zakończeń poszczególnych rozdziałów, a nawet całej opowieści.
Wyjaśnimy, w jaki sposób można zaliczyć wszystkie rozdziały na 100 procent i pomagamy odkryć wszystkie interaktywne czynności. Zalecamy najpierw ukończyć przygodę rozdział po rozdziale, zanim zaczniesz powtarzać sceny i sprawdzać, jak podjęcie innych decyzji zmieniłoby losy bohaterów. Granie w Detroit Become Human to osobliwe doświadczenie, które wiele zyskuje, kiedy nie zmieniamy naszych wyborów podczas pierwszego przejścia.
Życzymy miłej zabawy!
Kompletny poradnik - Detroit: Become Human
Detroit: Become Human przypomina film interaktywny, w którym kluczową rolę odgrywają podjęte przez gracza decyzje. Większość czasu spędzisz sterując postaciami, rozmawiając z ludźmi i androidami, a także szukając ważnych wskazówek i elementów interaktywnych. W naszym poradniku znajdziesz ważne informacje i porady (pod głównym spisem treści z linkami):
- tło historii i postacie
- sterowanie i tryb: Pałac umysłu
- decyzje i konsekwencje wyborów
- schemat historii i rozdziałów, dodatkowa zawartość
- czy warto ponownie rozegrać rozdziały lub przejść od nowa całą grę?
Opis przejścia, solucja - misje główne, wybory
W tej części zamieściliśmy pełną solucję Detroit: Become Human, która - podobnie jak sama gra - została podzielona na rozdziały. Opis przejścia został oparty na schemacie, czyli funkcji dostępnej w menu gry. Można z niej skorzystać w dowolnym momencie rozgrywanego rozdziału. Schemat w bardzo przystępny sposób pokazuje drzewko wyborów oraz na jakim etapie danej sceny aktualnie znajdujesz się.
- Detroit Become Human - Zakładniczka: początek, poszukaj wskazówek
- Detroit Become Human - Zakładniczka: negocjuj z defektem, wszystkie zakończenia
- Detroit Become Human - Nowy dom: początek, posprzątaj na parterze
- Detroit Become Human - Nowy dom: posprzątaj na piętrze, zakończenie
- Detroit Become Human - Partnerzy: w barze
- Detroit Become Human - Partnerzy: miejsce zbrodni, wszystkie zakończenia
- Detroit Become Human - Burzliwa noc: początek
- Detroit Become Human - Burzowa noc: dotrzyj do Alice przed lub po Toddzie
- Detroit Become Human - Burzowa noc: wszystkie zakończenia, cz. I
- Detroit Become Human - Burzowa noc: wszystkie zakończenia, cz. II
- Detroit Become Human - Upadek
- Detroit Become Human - Przesłuchanie
- Detroit Become Human - Zbiegowie: Znajdź schronienie na noc
- Detroit Become Human - Zbiegowie: W squacie
- Detroit Become Human - Powstanie z martwych
- Detroit Become Human - Czekając na Hanka…
- Detroit Become Human - Wielka ucieczka
- Detroit Become Human - Jerycho
- Detroit Become Human - Gniazdo
- Detroit Become Human - Czas decyzji
- Detroit Become Human - Zlatko
- Detroit Become Human - Rosyjska ruletka
- Detroit Become Human - Części zamienne
- Detroit Become Human - Klub Eden
- Detroit Become Human - Zatoka piratów
- Detroit Become Human - Most
- Detroit Become Human - Wieża Stratford: parter, 47. piętro
- Detroit Become Human - Wieża Stratford: reżyserka, dach
- Detroit Become Human - Capitol Park: Dotrzyj do sklepu, Zabezpiecz teren
- Detroit Become Human - Capitol Park: Roześlij wiadomość, zakończenia
- Detroit Become Human - Spotkanie z Kamskim
- Detroit Become Human - Marsz wolności
- Detroit Become Human - Ostatnia szansa, Connor
- Detroit Become Human - Rozdroża: Kara, Connor, Markus
- Detroit Become Human - Rozdroża: Kara
- Detroit Become Human - Rozdroża: Connor
- Detroit Become Human - Rozdroża: Markus
- Detroit Become Human - Bitwa o Detroit: Kara opuszcza Detroit
- Detroit Become Human - Bitwa o Detroit: Connor w wieży CyberLife
- Detroit Become Human - Bitwa o Detroit: Demonstracja Markusa
Porady ogólne do Detroit: Become Human
- W każdym momencie możesz zmienić poziom trudności gry. Dostępne są dwa: beztroski i doświadczony. Jeśli jesteś doświadczonym graczem i lubisz wyzwanie, wybierz ten drugi. Pierwszy jest dla osób, które rzadziej grają w gry i wolą się skoncentrować się na śledzeniu fabuły.
- Większość decyzji, nawet tych pozornie błahych, ma znaczenie. Każdy twój ruch, odpowiedź czy też zebranie wskazówki może mieć przełożenie na przebieg historii. Dlatego dobrze przemyśl swój kolejny krok, choć czasami musisz podjąć decyzję błyskawicznie. W razie problemów z dokonaniem wyboru skorzystaj z naszego poradnika lub podeprzyj się schematem (więcej informacji poniżej).
- Zawsze możesz wrócić do kluczowych momentów fabularnych, aby zadecydować inaczej. Wówczas zmienisz bieg historii, chociaż takie rozwiązanie najlepiej sprawuje się przy graniu za drugim razem.
- Zwiedzaj dokładnie lokacje, szukaj wskazówek i elementów interaktywnych. Bardzo pomocny w tych czynnościach jest tryb umysłu (przytrzymaj przycisk R2), dzięki któremu większość istotnych informacji zostanie podświetlona lub oznaczona pomarańczową ikoną.
- Jeśli chcesz zmienić tekst dialogów lub napisów, możesz to zrobić w opcjach, menu: język. Jest w nim dostępnych kilka języków, w tym angielski i polski. Co więcej, możesz również zmienić wielkość napisów (trzy stopnie). Grając daleko od telewizora, funkcja powiększenia czcionki jest bardzo przydatna.
- Detroit: Become Human wykorzystuje wszystkie funkcjonalności pada do PlayStation, w tym touchpad i żyroskop. Funkcję touchpada wykorzystasz - na przykład - podczas wertowania stron czasopism, wykonując gesty (przesuń palcem po touchpadzie zgodnie z kierunkami, które widzisz na ekranie gry). Natomiast z żyroskopu gra często robi użytek podczas QTE lub innych czynności. Przechylając pad na w pionie i w poziomie, wykonujesz ruchy zgodnie z tym, co widzisz na ekranie. Na przykład nalewając wodę z dzbanka do szklanki, musisz przechylić kontroler o 90 stopni.
- Pamiętaj, że istnieje ryzyko, że któraś z twoich postaci może zginąć podczas rozgrywki. Nie oznacza to jednak końca gry - po prostu zmieni to bieg wydarzeń w fabule. Jeśli jednak nie możesz zaakceptować takiej sytuacji, po prostu cofnij się do ostatniego punktu, który to umożliwia, a następnie postaraj się podjąć inne decyzje.
- Podczas rozmowy masz mało czasu na wybranie odpowiedniej kwestii dialogowej. Pochopnie podjęcie decyzji może doprowadzić nawet do niewykonania misji czy śmierci jakieś postaci. Dlatego jeśli potrzebujesz więcej czasu na przemyślenie, przejdź szybko do menu gry (przycisk: Options). W tle menu widoczne są opcje dialogowe, które możesz wybrać, ale czas w grze zostanie zatrzymany. Wróć do gry, kiedy zdecydujesz się na jedną z odpowiedzi.
Tło historii i postacie
Miejscem akcji gry jest Detroit, miasto, w którym mieści się siedziba CyberLife, czyli organizacji, która produkuje androidy. Wątki związane z androidami są w grze najbardziej uwypuklone i wokół nich zbudowana jest cała fabuła gry.
Główni bohaterowie - Connor, Kara i Markus - to maszyny przypominające wyglądem i zachowaniem ludzi. Poznasz ich historię, przejmując nad nimi kontrolę i podejmując decyzje kluczowe dla fabuły. Choć najczęściej jeden rozdział poświęcony jest innej postaci, to historie Connora, Kary i Markusa dzieją się w tym samym czasie i przeplatają się ze sobą, co sprawi, że losy głównych bohaterów zetkną się ze sobą.
Akcja toczy się w niedalekiej przyszłości. Technologia związana z androidami rozwinęła się na tyle, że maszyny zaczęły zastępować ludzi w pracy oraz w codziennych obowiązkach. Maszyny pomagają w pracach domowych, zajmują się dziećmi, sprzątają ulice czy pracują w punktach usługowych, przygotowując posiłki czy zastępując ekspedientów.
Wielu obywatelom nie podoba się fakt, iż roboty zastępują ludzi. W mieście panuje ponad trzydziestoprocentowe bezrobocie, co powoduje, że społeczeństwo buntuje się przeciwko takiemu stanowi rzeczy. Ludzie coraz częściej dają wyraz emocjom, zaczepiając i napadając na androidy.
Ważnym wątkiem w opowiadanej historii w Detroit: Become Human jest kwestia defektów, czyli androidów, których oprogramowanie uszkodziło się w skutek przeżytych silnie emocjonalnych wydarzeń, mających wpływ na „psychikę” maszyn. Androidy bowiem, tak jak ludzie, odczuwają emocje.
Pod wpływem nieprzewidzianych zdarzeń, podczas których robot jest świadkiem agresji wobec siebie lub innego człowieka, oprogramowanie może zostać uszkodzone. Doprowadzi to do tego, że maszyny staną się defektami. Zaczną mieć własną świadomość i decydować o swoim losie.
Sterowanie i tryb: Pałac umysłu
Sterowanie w grze jest bardzo proste ze względu na to, że w większości przypadków na ekranie gry pojawiają się symbole przycisków na padzie, które możesz w danym momencie użyć. Trzy przyciski są na stałe przypisane do funkcji, które możemy uruchomić w większości przypadków, gdy sterujesz Connorem, Karą lub Markusem.
- R2 - uruchomieniu trybu: Pałac umysłu,
- R1 - zmiana widoku kamery (zazwyczaj masz do wyboru widok zza pleców bohatera lub kamerę skierowaną na postać),
- L1 - podgląd elementu interaktywnego (funkcja będzie możliwa do uruchomienia wówczas, gdy podejdziesz do miejsca, które oznaczone jest symbolem L1).
Przyciski: L1, R1 i R2 mogą zostać wykorzystane również w scenach zręcznościowych i QTE. Wówczas nie będzie można uruchomić funkcji z nimi związanymi.
Tryb: Pałac umysłu służy do znajdowania ważnych informacji i wskazówek. Należy przytrzymać przycisk: R2, aby go uruchomić. Wtedy obraz zostanie zmodyfikowany, a interaktywne elementy zostaną podświetlone bądź oznaczone pomarańczową ikoną. Co więcej, w niektórych przypadkach, funkcja umysłu wskaże ci drogę do celu (na ekranie gry pojawi się niebieska strzałka).
Często używaj tego trybu, gdyż dzięki niemu łatwiej dostrzeżesz to, co mógłbyś łatwo przeoczyć. Nierzadko również interaktywne elementy otwierają nowe ścieżki, a ich poznanie umożliwi wykorzystanie pewnych faktów z nimi związanymi podczas dialogów z innymi postaciami.
Decyzje i konsekwencje wyborów
Detroit: Become Human to gra, w której podejmowane przez ciebie wybory mają znaczenie, gdyż będą rzutowły na dalsze losy bohaterów. Często - poprzez twoje decyzje - masz wpływ na zakończenie rozdziału, a źle poprowadzony dialog lub scenka QTE, może doprowadzić do śmieci postaci. Dlatego nie podejmuj pochopnie wyboru zanim nie zaznajomisz się dobrze z lokacją i nie przejrzysz wszystkich wskazówek i informacji, które łatwiej dostrzeżesz w trybie Pałacu umysłu.
Twoje wybory mogą mieć nie tylko krótkotrwałe konsekwencje, które ujawnią się po paru chwilach. Gra została tak skonstruowana, że niektóre decyzje podjęte we wcześniejszych rozdziałach będą mieć znaczenie dopiero w kolejnych. Do tego stopnia, że - w zależności od wybranej ścieżki - niektóre sekwencje (części rozdziałów) nie będą w ogóle dostępne.
Jako że w Detroit: Become Human można podjąć wiele kluczowych decyzji, które będą miały daleko idące konsekwencję, nasz poradnik będzie na bieżąco aktualizowany. Opiszemy w nim wszystkie wybory i konsekwencje, choć został skonstruowany tak, aby zachować przy życiu maksymalną ilość postaci i wybrać kwestie dialogowe, które mają pozytywny wpływ na twojego rozmówcę.
Schemat historii i rozdziałów, dodatkowa zawartość
W menu gry masz dostęp do schematu, czyli chronologicznego ciągu wydarzeń. Schematy można podzielić na dwie kategorie: historii i rozdziałów. Ten pierwszy jest dostępny w menu głównym gry (możesz skorzystać z tej opcji tylko przed uruchomieniem gry lub po jej zakończeniu). Natomiast drugi widoczny będzie w menu gry (przycisk: Options na padzie), do którego możesz przejść podczas samej rozgrywki.
W schemacie historii, na osi, można wybrać do ponownego rozegrania rozdziały, które zostały wcześniej ukończone. Dzięki temu możesz sprawdzić, jak inne podjęte decyzje mogłyby zmienić losy bohaterów. Sceny, których jeszcze nie odkryłeś, nie będą widoczne w tym menu. Więcej na temat funkcjonalności schematu historii znajdziesz poniżej.
Schemat rozdziału pokaże ci drzewko kluczowych zdarzeń, które miały wpływ na przebieg fabuły wraz z podjętymi decyzjami. Funkcja ta pozwala podejrzeć, jakie kroki możesz jeszcze podjąć, aby okryć jak najwięcej elementów interaktywnych, które dostarczą nowych informacji i urozmaicą fabułę.
Schemat możesz podejrzeć w każdej chwili (wystarczy wejść do menu gry). Po zakończeniu każdego rozdziału schemat wyświetli się na ekranie gry, pokazując, jaką ścieżkę obrałeś, aby dotrzeć do finału rozgrywanego etapu opowieści.
Po ukończeniu rozdziału otrzymasz punkty, które możesz wydać na odblokowanie dodatków, takich jak: grafiki koncepcyjne, filmy, ścieżka dźwiękowa, galeria, magazyny czy ankieta. Znajdziesz je w menu głównym gry. Ilość punktów, które możesz zdobyć, jest uzależniona od stopnia wykonania i odkrycia wszystkich zdarzeń i elementów interaktywnych poszczególnych rozdziałów.
Czy warto ponownie rozegrać rozdziały lub przejść od nowa całą grę?
Tak, choć zalecamy przejść jednokrotnie grę, nie zmieniając decyzji. Wówczas rozgrywka nabiera rumieńców i poczujesz, że twoje wybory miały realny wpływ na opowiadaną fabułę.
Jeśli chcesz powtórzyć rozdział, aby - na przykład - nie dopuścić do czyjejś śmierci, możesz w każdej chwili rozegrać go na nowo, zapisując postępy. Jeżeli to zrobisz, będzie miało to odzwierciedlenie w dalszej części opowieści. Pamiętaj, że możesz również nie nadpisywać postępu gry. Wtedy będziesz mógł sprawdzić, co wydarzy się, gdyby podjąć inną decyzję, ale nie będzie miało to wpływu na dalszy przebieg historii.
Wyboru - czy chcesz napisać postępy, czy też nie - dokonujesz w momencie wybierania rozdziału do ponownego rozegrania w schemacie historii (więcej informacji znajdziesz powyżej), który znajdziesz w menu głównym gry.
Przechodząc grę od nowa - lub tylko poszczególne rozdziały - możesz lepiej poznać historię oraz jej elementy, które wpływają na losy wszystkich bohaterów. Możesz również sprawdzić, co wydarzy się, jeśli wcześniej podjąłbyś inną decyzję.