Skip to main content

Deus Ex: Rozłam Ludzkości - Misja 13: GARM

Zadanie główne, w którym musimy wydostać się z wrogiego ośrodka.

Zadanie aktywuje się po ukończeniu misji Twarzą w twarz z matką bomb lub Skok. Pod koniec obydwu zadań będziesz musiał udać się do Millera przebywającego na lądowisku na północny Pragi. Kiedy skończysz z nim rozmowę pilot zapyta cię czy jesteś gotowy udać się do GARM.

Zanim odpowiesz mu, że tak warto zawczasu przygotować ekwipunek oraz wypełnić wszystkie zadania poboczne, które po wyruszeniu zostaną anulowane. Dotyczy to zwłaszcza misji Poprawka, która pojawia się w dzienniku tuż przed spotkaniem z Millerem. Kiedy będziesz gotów powiedz o tym pilotowi, a ten po chwili dostarczy cię w pobliże ośrodka.

Po zakończeniu animacji znajdziesz się w pokrytym śniegiem kanonie. Rusz przed siebie i kontynuuj, aż do metalowych drzwi prowadzących do ośrodka. Podejdź do nich i włam się do terminala z prawej (1 poziom zabezpieczeń). Kiedy tylko to uczynisz Marczenko zaatakuje cię rozpoczynając scenkę, którą obejrzyj.

Po odzyskaniu przytomności musisz zdecydować czy chcesz wezwać na pomoc Vegę czy Millera. Warto w tym momencie dodać, że pierwsza opcja umożliwi ci ciche wydostanie się z ośrodka, natomiast wezwanie Millera spowoduje, że w trakcie przechodzenia misji nie będzie możliwości uniknięcia alarmu.

Uwaga - jeśli zależy ci na ukończeniu całej gry bez wszczynania alarmu, to musisz w tym przypadku wybrać pomoc Vegi.

Do ośrodka możesz dostać się korzystając z jednej z dwóch drabin (#1, #2) lub przechodząc przez szyb z wentylatorem (#3)

Aby rozpocząć ucieczkę musisz przejść przez ośrodek GARM. W celu dostania się do niego możesz skorzystać z jednej z dwóch dróg.

Opcja 1 - wentylator - jeśli zdecydowałeś się na ten wariant, to podejdź do kratki (#3 na obrazku powyżej), otwórz ją, po czym zatrzymaj wentylator korzystając ze Zdalnego hakowania lub z panelu za metalowym filarem z prawej.

Opcja 2 - skorzystanie z drabiny - drugi wariant zakłada dotarcie od razu na 3 piętro ośrodka. W tym celu użyj drabiny z prawej (#1 na obrazku powyżej), po czym przeskocz w stronę ośrodka po zaśnieżonych głazach z lewej albo użyj Zdalnego hakowania, żeby wysunąć drabinę (#2 na obrazku powyżej) z podwyższenia z lewej.

Korzystając z pierwszego rozwiązania dotrzesz do pomieszczenia z panelem do obsługi wiertła. W drugim przypadku, jeśli otworzysz podwójne drzwi i udasz się w prawo unikając kamery, to także trafisz do pokoju z panelem od wiertła.


Przejście przez tunel wydrążony wiertłem

Jest to alternatywna metoda przejścia z hangaru nr 1 do hangaru 2, która zakłada obejście nad poziomem ze strażnikami. Aby z niej skorzystać użyj na panelu z wiertłem biobaterii (jedną z nich możesz znaleźć w sąsiednich pomieszczeniach). W ten sposób aktywujesz konsolę.

Skorzystaj ze strzałek na konsoli, aby odpowiednio przesunąć wiertło

Podejdź do niej i wciśnij przycisk z lewej (#1 na obrazku powyżej). Odezwie się do ciebie strażnik - jeśli odpowiesz mu wybierając opcję Zrugaj, to zostawi cię w spokoju. W przeciwnym razie oczekuj kontroli lub wszczęcia alarmu. Po pierwszy przesunięciu wiertła wciśnij górny przycisk (#2 na obrazku powyżej) dwukrotnie, a potem raz przycisk z prawej (#3 na obrazku powyżej).

Po ustawieniu wiertła w odpowiednim miejscu skorzystaj ze Zdalnego hakowania, żeby zsunąć na dół drabinę, a następnie wyłącz lasery (niezbędne jest rozwinięcie Zdalnego hakowania o Kontrolę zabezpieczeń) i wejdź na górę. Przejdź w lewo i skieruj się na żółtą metalową belkę z prawej, po której dojdź do wiertła, a z niego przeskocz do wykopanego tunelu. W ten sposób błyskawicznie dotrzesz do hangaru nr 2.


Przejście przez hangar nr 1

Omiń pomieszczenie z kamerą i udaj się w lewo. Przejdź przez drzwi i obezwładnij pojedynczego strażnika stojącego z prawej strony. Następnie zejdź po schodach na sam dół i ukryj się za skrzyniami z lewej. Przypatrz się ruchom strażników z prawej, po czym wkradnij się do pokoju na podwyższeniu (#1 na obrazku poniżej).

Pokój (#1), do którego możesz zwabić kilku strażników

W środku znajdziesz komputer z 3 poziomem zabezpieczeń, ale są w nim tylko nic nieznaczące maile.

Możliwości dostania się do drzwi na wschodzie jest kilka. Jeśli już jednak znajdujesz się w pokoju, to podejdź do okna, przez które widać cały plac. Otwórz je i poczekaj, aż zobaczy cię któryś ze strażników z prawej (#1 na obrazku poniżej). Zaczaj się na niego przy drzwiach, po czym go obezwładnij. W ten sposób możesz wyeliminować paru wartowników, co ułatwi ci zadanie.

Wartownikom z prawej (#1) możesz pokazywać się przez otwarte okno, a potem po kolei eliminować. W ten sposób oczyścisz sobie drogę z prawej (#2), po której dotrzesz do celu (#3) - uważaj przy tym na strzelca (#4)

Opuść pomieszczenie tym samym wyjściem i skieruj się za obiekty z prawej (#2 na obrazku powyżej). Jeśli są tu jeszcze jacyś wartownicy, to przemieszczaj się tak, aby cię nie widzieli lub ogłuszaj ich. Po dotarciu do narożnika odwróć się w stronę północną, gdzie musisz dotrzeć do drzwi (#3 na obrazku powyżej). Po drodze natkniesz się na trzech następnych żołnierzy - dwóch z nich możesz eliminować po kolei, gdy na siebie nie patrzą. Tego przy drzwiach możesz z kolei wyminąć lub zwabić w ustronne miejsce i tam ogłuszyć.

Przy samych drzwiach znajduje się terminal na 1 poziomie zabezpieczeń, więc nie będziesz miał problemów z włamaniem się do niego. Uważaj jednak na strzelca stojącego na podwyższeniu (#4 na obrazku powyżej) - gdyby cię wypatrywał przy drzwiach, to możesz spróbować w niego strzelić z dogodnej pozycji.

Wyeliminuj strażnika (#1), po czym skorzystaj z szybu (#2), żeby przejść do końca tunelu (#3), skąd bez problemu dostaniesz się do przejścia (#4) do dalszej części bazy

Po przejściu przez drzwi dotrzesz do tunelu ze sporą liczbą przeciwników. Obezwładnij tego z lewej (#1 na obrazku powyżej), po czym zlokalizuj wejście do szybu na dole z prawej (#2 na obrazku powyżej). Jak widać znajduje się tutaj nisko położone przejście, jednak jest ono zablokowane laserami.

Uwaga - jeśli na początku misji wybrałeś pomoc Millera, to w trakcie przechodzenia pomiędzy hangarem 1 i 2 włączy się alarm, a przeciwnicy rozpoczną intensywne poszukiwania Adama. Będziesz więc musiał bardzo mocno się pilnować lub rozpocząć regularną wymianę ognia z wrogami.


Przejście przez hangar nr 2

Przejdź przez kratkę i zacznij iść szybem przed siebie. W ten sposób obejdziesz tunel i wyjdziesz w narożniku na jego końcu (#3 na obrazku powyżej). Teraz wystarczy wskoczyć na podwyższenie z lewej, w momencie, gdy nikt nie będzie patrzył, po czym skierować się do przejścia (#4 na obrazku powyżej), prowadzącego do drugiego hangaru.

Siłownia (#1) z ćwiczącym żołnierzem oraz pomieszczenie (#2) przez które przejdź

Trafisz do kolejnej rozległej lokacji. Udaj się w prawo i wejdź na górę po wysokiej drabinie. Jeśli zauważy cię jeden z wartowników, to ukryj się na górze, poczekaj, aż przyjdzie zbadać sprawę, po czym ogłusz go. Skieruj się w prawo i zejdź na dół po drabinie (możesz też otworzyć właz - pod sobą zobaczysz strzelnicę i sporo rywali). Zacznij kierować się do narożnika z siłownią (#1 na obrazku powyżej), gdzie trenuje jeden z wrogów. Kiedy strzelec od niego odejdzie ogłusz go i ukryj ciało.

Następnie wejdź po schodach do budynku (#2 na obrazku powyżej) przed tobą, przejdź przez niego i wyjdź drugą stroną. Kontynuuj trzymając się ściany z prawej, a przy drugim pomieszczeniu (#3 na obrazku powyżej) zaczaj się na kolejnego rywala - po jego obezwładnieniu odciągnij ciało na bok i wejdź do środka załatwiając rywala stojącego tyłem.

Ogłusz wartownika (#1), po czym uważając na kamerę (#2) dostań się na schody, po których wejdź na szczyt (#3)

Otwórz drzwi i poczekaj, aż pojawi się kolejny wartownik (#1 na obrazku powyżej), który może sprawdzać pojazd z prawej. Pokaż mu się, a kiedy wejdzie do pomieszczenia i ogłusz go. Uważając na kamerę (#2 na obrazku powyżej) oraz kolejnego przeciwnika z lewej skieruj się w stronę schodów, którymi wejdź na górę (#3 na obrazku powyżej).

Do schodów możesz się przekraść z lewej strony pojazdu stojącego przy ścianie (uważaj na kamerę i wartownika) lub wskakując na jego dach i przechodząc przez niego (omiń działko z prawej strony, żeby nie wejść w pole jego rażenia). Kiedy dotrzesz na schody wejdź na samą górę i przejdź do pomieszczenia z nowymi przeciwnikami.

Zwab do pomieszczenia z prawej pierwszego wartownika (#1), a potem po kolei zajmij się rywalem z lewej (#2) i ostatnim przy biurku (#3)

Z lewej strony jest trzech przeciwników oraz kamera. Skieruj się do pomieszczenia z prawej (wypełnionego ciałami ludzi z ARC) i przejdź w lewo, a potem jeszcze raz w lewo. W ten sposób obejdziesz pokój z wrogami. Z prawej strony jest wiadro - podnieś je i rzuć obok siebie, gdy najbliższy rywal (#1 na obrazku powyżej) będzie w pobliżu. Kiedy podejdzie obezwładnij go.

Poczekaj, aż przeciwnik z lewej (#2 na obrazku powyżej) podejdzie do komputerów przy ścianie, po czym pozbądź się również jego. Ostatni z rywali (#3 na obrazku powyżej) będzie zajęty pracą przy biurku, więc jego wyeliminowanie będzie banalne. Przy tym ostatnim znajdziesz też palmtopa z kodem (BaconChipsDonuts).

W pokoju z komputerami (#1) możesz włamać się do laptopa i wyłączyć kamerę (#2), dzięki czemu wejście do windy (#3) będzie prostsze

Możesz go użyć na komputerze, który znajdziesz w pomieszczeniu z lewej (#1 na obrazku powyżej). Niestety nie znajdziesz na nim nic ciekawego. Warto natomiast włamać się do drugiego laptopa (2 poziom zabezpieczeń) stojącego na biurku na środku. Dzięki niemu będziesz w stanie wyłączyć kamerę (#2 na obrazku powyżej) kontrolującą wejście do windy (#3 na obrazku powyżej).


Powrót do spisu treści: Deus Ex: Mankind Divided, Rozłam Ludzkości - Poradnik, Solucja

Następnie: Deus Ex: Rozłam Ludzkości - Misja 14: Polowanie na ostatnie wskazówki


Jeśli nie chcesz lub nie możesz włamać się do komputera, który zablokuje kamerę, to najlepiej skorzystać z niewidzialności (ulepszenie Szklana tarcza) albo unieruchomić ją pociskiem EMP. Następnie podejdź do windy, skorzystaj z przełącznika z prawej i wejdź do niej.

Po wjechaniu na górę wystarczy przejść przez korytarz, opuścić bazę i udać się jedyną możliwą drogą w kierunku lądowiska, na którym będzie czekał na ciebie pilot.

Zobacz także