Deus Ex: Rozłam Ludzkości - Misja 14: Polowanie na ostatnie wskazówki
Odwiedzamy teatr Dvalich, aby zdobyć informacje na temat ataków terrorystycznych.
Zadanie rozpocznie się automatycznie po ukończeniu misji GARM i powrocie do Pragi. Okaże się, że władze miasta zaostrzyły politykę w stosunku do ulepszonych, a policjanci wprowadzili godzinę policyjną i bezpardonowo obchodzą się z mieszkańcami, którzy wejdą im w drogę.
Po przylocie otrzymasz informacje, że chce z tobą pomówić Vega przebywająca w klinice Limb, gdzie widziałeś się z nią już wcześniej. Ponadto kilka słów będzie chciał również zamienić Miller czekający w TF29. Warto dodać, że masz teraz ostatnią szansę ukończyć zadanie poboczne Poprawka.
Opuść mieszkanie, w którym przebywasz, a załączy się scenka, w której Adam przemknie do kliniki, gdzie czeka na niego Vega. Po rozmowie z dziewczyną będziesz musiał dostać się do TF29 na północny zachód od twojej pozycji. Uważaj, aby nie wejść w drogę policjantom patrolującym teren.
Po rozmowie z Vegą będziesz musiał dostać się do TF29 - okaże się jednak, że główne przejście jest mocno strzeżone przez policję. Do środka możesz się jednak dostać wchodząc na podwórko (obrazek powyżej) na zachód od bazy, a potem przejść przez szyb i niszcząc osłabioną ścianę. Możesz też wejść od wschodu - przechodząc przez drewniane drzwi na podwórko, a potem do środka przez okno.
Wejdź do windy i zacznij jechać na dół. Po drodze odezwie się do ciebie David Sarif, jeśli podjąłeś się wykonywania misji pobocznej SM03: Tajemnicze ulepszenia.
Po zjechaniu na dół podejdzie do ciebie doktor Auzenne, z którą możesz porozmawiać na temat trapiącej ją sytuacji. Kiedy skończysz wejdź na piętro i skieruj się do gabinetu Millera, z którym rozpocznij rozmowę (obrazek powyżej). Po jej zakończeniu otrzymasz kod, twoim nowym celem będzie dotarcie na terytorium Dvalich.
Dotarcie na teren Dvalich
Skieruj się do wyjścia z bazy. Jeśli dobrze współpracowałeś z Otarem w trakcie misji Kalibrator oraz wypełniłeś jego zlecenia podczas zadania Cel: Rucker, to dostanie się na obszar Dvalich będzie znacznie prostsze. W innym przypadku czeka cię więcej skradania i unikania wrogich gangsterów.
Miejsce do którego masz się dostać znajduje się na wschodzie. Najpierw dotrzyj do dzielnicy Czerwonych latarni. Jeśli wykonałeś zadanie poboczne 01011000, to Eliza pomoże ci wysadzając działka i wprowadzając chaos w szeregach przeciwników. Bez względu na to, czy wykonałeś wspomnianą misję czy też nie, wyczekaj na dogodny moment i przez drzwi z lewej (#1 na obrazku powyżej) wejdź do budynku. Stamtąd przejdź w prawo, wyjdź na plac i skieruj się do uliczki (#2 na obrazku powyżej) na północy tzw. Irlandzkiego zydla - jeśli Eliza nie wysadziła w powietrze działka, to najlepiej się do niego włamać (ulepszenie Zdalne hakowanie) lub minąć je korzystając z niewidzialności (ulepszenie Szklana tarcza). Kręta droga zaprowadzi cię do drzwi, które otworzysz kartą, jeśli współpracowałeś z Otarem. Znajdujący się na placu ludzie nie będą do ciebie wrogo nastawieni.
Oczywiście na teren Dvalich możesz też dostać się inaczej np. próbując wejść w zaułek na południu Irlandzkiego zydla. W drugim przypadku dotrzesz do metalowej bramki z 4 poziomem zabezpieczeń (przeszkodę możesz przeskoczyć). Po jej minięciu będziesz mógł przejść dalej kanałami (uważaj na robota, którego wyłącz Zdalnym hakowaniem lub granatem EMP) albo wskakując po obiektach na balkon budynku przed tobą - bardziej szczegółowe opisy tych wejść znajdziesz w zadaniu pobocznym Wszystko zostanie w rodzinie w akapicie Przeniknij do kryjówki Dvalich.
Wejście do teatru
Opcja 1 - jeśli twoje stosunki z Otarem były bardzo dobre, to wszyscy na terytorium, na którym przebywasz, będą nastawieni do ciebie pozytywnie. W praktyce oznacza to, że możesz bez żadnych problemów wejść do teatru i nie być przez nikogo niepokojonym.
Opcja 2 - jeżeli jednak w trakcie gry nie współpracowałeś z Otarem, to pamiętaj, że praktycznie cała lokacja będzie zastrzeżona, a przebywający na niej przeciwnicy, roboty i systemy obronne będą stanowić zagrożenie. Na początek warto z bezpiecznego miejsca zlokalizować snajpera na kopule teatru - jest to dość proste, ponieważ korzysta z czerwonego celownika laserowego. Poczekaj, aż nikt nie będzie patrzył w jego kierunku i zestrzel go np. pociskiem obezwładniającym. Jeśli nie posiadasz długiej broni, to uważaj na jego ruchy.
Główne wejście jest bardzo dobrze patrolowane, a dostanie się do środka przez któreś z licznych okien na parterze, też nie jest najlepszym pomysłem. Najlepiej jest zlokalizować fragment uliczki, gdzie trwają prace budowlane. Znajdziesz tu podnośnik (#1 na obrazku powyżej), a nieco dalej z prawej kolejny (#2 na obrazku powyżej). Pierwszy aktywujesz Zdalnym hakowaniem, a drugi biobaterią. Dzięki nim możesz szybko dostać się na piętro teatru (inna możliwość, to wskoczenie na któryś z balkonów korzystając np. z kontenera i ulepszenia Cybernetyczna proteza nogi.
Po znalezieniu się na górze możesz dostać się do budynku na przynajmniej dwa sposoby. Wariant 1 - w zaułku z podnośnikiem wykorzystującym biobaterię znajdziesz gzyms prowadzący do końca zaułka. Na jego końcu znajdziesz pękniętą ścianę - jeśli ją zniszczysz, to będziesz mógł wejść do środka.
Na dole jest kolejna osłabiona konstrukcja prowadząca do sklepu z pamiątkami (jeśli w nią uderzysz, to zlecą się strażnicy), a z lewej na dole szyb prowadzący do szatni. Obydwa pomieszczenia znajdują się na 2 poziomie i łączą się z holem. Możesz też skorzystać z rur w szybie, które łączą się z wyższymi piętrami teatru.
Wriant 2 - z jednego z podnośników wskocz na południowy balkon. Są tu ciężkie skrzynie, z których możesz podskoczyć na gzyms, a stamtąd wspiąć się na dach budynku. Uważaj tu jednak na snajpera i strażnika(#1 na obrazku powyżej), o ile ich wcześniej nie wyeliminowałeś oraz kamerę (#2 na obrazku powyżej).
Do wnętrza budynku możesz dostać się przez kopułę (#3 na obrazku powyżej) - wystarczy w tym celu otworzyć okna i zeskoczyć do żyrandola znajdującego się nad holem na 2 poziomem. Druga możliwość, to skorzystanie z szybu (#4 na obrazku powyżej) nad kamerą. Dotrzesz nim do tego samego miejsca z rurami, gdybyś wybrał opcję 1 dostania się do wnętrza, czyli zniszczenia osłabionej ściany.
Dotarcie do gabinetu
Twoim finalnym celem jest dotarcie do gabinetu pod sceną na 1 poziomie teatru (jest to lokacja o nazwie Gabinet dyrektora). Możesz tam dotrzeć na kilka sposobów. Pierwsza możliwość to skierowanie się na 3 poziom, gdzie możesz udać się do toalety żeńskiej (od strony schodów lub przechodząc przez jeden z szybów) - znajdziesz w niej pękniętą ścianę, którą możesz zniszczyć - uważaj jednak, bo teren za nią jest patrolowany i możesz mieć kłopoty.
Bezpieczniejszym rozwiązaniem jest podejście do zachodniej części 3 poziomu i przesunięcie dwóch ciężkich skrzyń (#1 na obrazku powyżej). Odkryjesz w ten sposób przejście, z którego skorzystaj. W ten sposób dotrzesz do widowni.
Uważając na strażników wskocz na lożę z lewej i przejdź przez drzwi. Trafisz na klatkę schodową, po której zejdź na dół. Uważaj, bo w sąsiednim holu jest kamera. Wyłącz ją lub poczekaj na dogodny moment, po czym przejdź w prawo. Z lewej strony będą drzwi prowadzące na scenę z duża ilością wrogów. Najlepiej skorzystać z niewidzialności i przemknąć między nimi do szybu z lewej strony sceny (#1 na obrazku powyżej).
Inny wariant, to skorzystanie ze wschodniego korytarza na 2 poziomie. Możesz się do niego dostać z holu. Po przejściu przez drzwi pod kamerą możesz udać się w prawo i przejść przez pudła blokujące drogę - na końcu wystarczy zestawić ciężki kontener.
Uważaj, bo za rogiem trafisz na kamerę (#1 na obrazku powyżej). Po jej wyłączeniu lub minięciu rusz wzdłuż korytarza. Z lewej strony jest wejście na salę ze sceną (#2 na obrazku powyżej). Jeśli dysponujesz niewidzialnością możesz spróbować ominąć rywali i dostać się do szybu pod sceną z prawej strony - w ten sposób zbliżysz się do biura, tak jak w sposobie opisanym powyżej.
Druga opcja, to dojście do końca korytarza i włamanie do drzwi (#3 na obrazku powyżej) na 4 poziomie bezpieczeństwa. Za nimi znajdziesz drogę prowadzącą pod scenę - uważaj, bo jest pilnowana przez robota bojowego. Z prawej strony korytarza (#4 na obrazku powyżej) natkniesz się z kolei na klatkę schodową prowadzącą do lóż.
Jeśli udało cię dostać przez szyb wentylacyjny pod scenę, to trafisz do rupieciarni z dużymi scenicznymi muchomorami oraz zbroją rycerza. Zeskocz na dół, a dostaniesz się do wąskiego korytarza - z prawej strony jest wejście (#1 na obrazku poniżej) do przebieralni z dużą ilością wrogów. Z lewej jest pęknięta ściana, przez którą możesz przebić się do toalet (#2 na obrazku poniżej) na lewo od przebieralni (uderzeni zaalarmuje rywali).
Jeśli przeszedłeś od strony wschodniego korytarza na 2 piętrze, to poczekaj, aż robot się oddali, po czym udaj się na schody (#3 na obrazku powyżej) z prawej prowadzące na dół. Skorzystanie z nich również zaprowadzi cię do przebieralni z przeciwnikami. Istnieje jeszcze jedna możliwość - pośrodku pomieszczenia z robotem i kamerą znajdują się pokoje dla gwiazd - jeśli wkradniesz się do pierwszego z lewej, to będziesz mógł dostać się do szybu z windą, przez który także dotrzesz w pobliże celu.
A do tego prowadzi pobliski hol (#4 na obrazku powyżej). Jeśli skorzystałeś z przejścia przez szyb windy, to staniesz przed wejściem do gabinetu. Jeśli użyłeś któregoś z dwóch innych przejść, to przemknij do holu uważając na strażników z lewej. Pojedynczego możesz zwabić i obezwładnić w zakamarku, a tym przy stoliku szybko przemknąć chowając się za osłonami lub skorzystać np. z niewidzialności.
Powrót do spisu treści: Deus Ex: Mankind Divided, Rozłam Ludzkości - Poradnik, Solucja
Następnie: Deus Ex: Rozłam Ludzkości - Misja 15: Zabezpieczenie centrum konferencyjnego
Po dotarciu do holu wystarczy zbliżyć się do gabinetu. Jeżeli twoje relacje z Otarem są dobre, to porozmawiaj z nim. W przeciwnym razie podsłuchaj jego rozmowę z Radichem i jeśli chcesz, to rozpraw się z nimi (albo z samym Radichem po wyjściu Otara). W drugim przypadku włam się do komputera w gabinecie, aby zdobyć potrzebne informacje. Dowiesz się z nich, że zamachowcy planują zamach w Apex Center w Londynie.
Po zakończeniu sceny w gabinecie opuść teatr i wróć do apartamentu Adama, gdzie porozmawiaj z Vegą. Następnie skontaktuj się z Millerem i udaj się na lądowisko w północnej części Pragi. Po kolejnym dialogu powiedz pilotowi, kiedy będziesz gotowy na podróż do Londynu, gdzie rozpocznie się ostatni akt gry. Pamiętaj, że jeśli zdecydujesz się na ten krok, to wszystkie nieukończony misje poboczne zostaną anulowane.