Skip to main content

Deus Ex: Rozłam Ludzkości - Misja 3: Powrót do formy

Zadanie fabularne, w którym docieramy do Kellera w księgarni i instalujemy nowe implanty oraz ulepszenia.

Po opuszczeniu domu w Misji 2: Przedwczesny świt Adam skontaktuje się z Kellerem, u którego ma naprawić swoje ulepszenia. Znajomy z chęcią ci pomoże pod warunkiem, że wpadniesz do jego księgarni i rozprawisz się z kilkoma nieproszonymi gośćmi.


Dotarcie do księgarni

Opuść mieszkanie, zejdź na sam dół, na poziom miasta i zacznij kierować się na południowy wschód, gdzie znajduje się księgarnia Kellera. Kiedy zbliżysz się do celu zobaczysz, że przejście jest chronione przez ludzi z bronią, którzy powiedzą ci, abyś odszedł. Jeśli otworzysz bramę i przez nią przejdziesz, to zostaniesz zaatakowany przez rywali.

Droga, po której możesz dostać się na zabezpieczony przez wrogów teren

Aby dostać się na teren księgarni czeka cię zatem małe zadanie zręcznościowe. Z lewej strony ulicy znajdziesz czerwony pojazd (#1 na obrazku powyżej). Wskocz na niego, po czym dostań się na dach nad bramą, a stamtąd przeskocz na skrzynkę elektryczną z lewej (#2 na obrazku powyżej).

Wejdź wyżej i przeskocz na balkon przed sobą, z którego wejdź do mieszkania (#3 na obrazku powyżej). W środku warto się nieco rozejrzeć, ponieważ znajdziesz tu między innymi części do tworzenia przedmiotów, e-booka i laptopa, do którego możesz się wkraść.

Droga przez dachy prowadzące do wejścia do księgarni

Najważniejszy jest jednak szyb znajdujący się na ścianie z prawej. Podnieś pokrywę i wejdź do środka. Rusz przed siebie - po drodze znajdziesz plamtopa i pojemnik ze sporą ilością pieniędzy. Udaj się do wyjścia szybu z lewej, a kiedy trafisz na dach, przejdź po zielonym daszku (#1 na obrazku powyżej) na drugą stronę, potem przejdź w lewo (#2 na obrazku powyżej), a stamtąd zeskocz na ulicę i skieruj się do budynku z lewej (#3 na obrazku powyżej).


Dojście do gabinetu Kellera - przejście przez okno

Pamiętaj, że znajdujesz się na terenie patrolowanym, więc nie możesz pokazywać się na oczy przeciwnikom, jeśli nie chcesz rozpocząć strzelaniny. Dlatego zanim zeskoczysz na ulicę i udasz się do budowli upewnij się, że nie będzie cię widział żaden rywal patrolujący zaułek. W pokoju na parterze, przy workach z lewej znajdziesz omniklucz.

Drogi prowadzące do księgarni - przez rusztowanie (#1) oraz przez szyb (#2)

Do księgarni możesz się teraz dostać wchodząc na rusztowanie (#1 na obrazku powyżej) stojące na ulicy przed wejściem do budynku korzystając z szybu (#2 na obrazku powyżej) na ścianie z lewej.

W pierwszym przypadku przeskocz z rusztowania na gzyms księgarni i idź przed siebie, aż dotrzesz do drugiego okna z lewej. Warto w tym momencie skorzystać z ulepszenia Wyostrzenie wzroku, dzięki któremu zobaczysz kilku przeciwników na piętrze księgarni.

Poczekaj, aż wartownicy (#2, #3) z lewej nie będą patrzeć w twoim kierunku, po czym skieruj się w stronę przewróconych regałów (#1)

Kiedy nie będą patrzeć wejdź do środka i kieruj się w prawo, ukrywając się za regałami (na stoliku między dwoma regałami znajdziesz przedmiot Hakowanie: Program objawienie, które możesz podnieść). Kontynuuj w prawo, aż zobaczysz z lewej przewrócone regały (#1 na obrazku powyżej).

Poczekaj, aż przeciwnik (#2 na obrazku powyżej) przejdzie w lewo, a drugi (#3 na obrazku powyżej) nie będzie patrzył w twoją stronę, po czym skieruj się w stronę regałów (możesz ułatwić sobie zadanie korzystając z niewidzialności (ulepszenie Szklana tarcza) - pamiętaj jednak, aby poruszać się na kuckach. Po minięciu regałów przejdź przez drzwi z prawej, za którymi jest poszukiwany gabinet. Z prawej strony znajduje się obraz, za którym jest szyb, którym możesz dostać się do gabinetu korzystając z drugiej opcji dotarcia do niego.


Dojście do gabinetu Kellera - przejście przez szyb

Jeśli zdecydowałeś się na wariant z szybem, to dojdź nim do samego końca, mijając po drodze zamkniętą kratę szybu. Po dotarciu na miejsce poczekaj, aż przeciwnicy się oddalą, po czym zeskocz na ziemię.

Drzwi (#1), za którymi znajdziesz szyb prowadzący do gabinetu Kellera

Skieruj się w lewą stronę uważając na wartownika z prawej (poczekaj, aż pójdzie w prawo) oraz drugiego z lewej strony (również poczekaj, aż przejdzie za regał z prawej). Rusz wtedy w lewo i przejdź przez drzwi w narożniku z lewej (#1 na obrazku powyżej).

Z prawej strony na dole znajdziesz szyb wentylacyjny. Skorzystaj z niego, a po dotarciu do kratki z lewej strony zniszcz ją i rusz przed siebie. Zniszcz kolejną kratkę i kontynuuj, aż do ślepego zaułka. Wstań i spójrz na górę, a zobaczysz dalszą część szybu. Wskocz tam i ruszaj, aż do gabinetu z Kellerem.


Udaj się do lochu Kellera

Bez względu na sposób, w jaki dostałeś się do gabinetu warto nieco się tu rozejrzeć. W pudle przy wejściu do szybu z prawej znajdziesz Wirusa anihilującego związanego z hakowaniem, a na jednym ze stolików e-booka.

Książka (#1), którą pociągnij, aby odkryć tajne przejście

Jest tu również komputer Kellera, jednak na chwilę obecną jego zabezpieczenia są dla Adama na zbyt wysokim poziomie. Podejdź do regału z książkami i pociągnij wskazaną pozycję (#1 na obrazku powyżej) - w ten sposób odkryjesz tajne przejście. Przejdź do windy i zjedź nią do warsztatu.

Na dole spotkasz Kellera, z którym rozpocznie się rozmowa. Możesz wypytać go między innymi o napastników i dowiedzieć się kilku interesujących rzeczy. Najważniejsze jest jednak, że po chwili rozpocznie się filmik, po którym trafisz na fotel operacyjny.

Nowe ulepszenia (#1 - #7) oraz sposoby wyłączania implantów (#8 - #10) w celu zachowania stabilności (#11) systemu Adama

Po przebudzeniu okaże się, że ktoś zainstalował Adamowi nowe, niewykryte dotąd ulepszenia. Po chwili trafisz do menu z implantami, gdzie będziesz musiał aktywować jedno z nowych ulepszeń. Zostaną oznaczone śnieżącymi ikonami, które na powyższym obrazku zostały zaznaczone cyframi od 1 do 6. Oto ich krótkie charakterystyki:

  • #1 - SEEP (System Emisji Energii Pulsacyjnej) - broń emitująca wiązkę energii, która obala okoliczne postacie oraz jest zdolna do odrzucenia pobliskich obiektów.
  • #2 - Zdalne hakowanie - umożliwia włamywanie się do urządzeń elektronicznych na odległość.
  • #3 - Tesla - dystansowa broń pozwalająca z odległości obezwładniać przeciwników bez ich zabijania.
  • #4 - Nanoostrze - umożliwia szybką eliminację wrogów z bliska oraz dystansu.
  • #5 - Poprawa skupienia - wywołuje efekt zbliżony do spowolnienia czasu, co daje Adamowi więcej chwil np. do prowadzenia skutecznego ostrzału wrogów.
  • #6 - Skok Ikara - zapewnia możliwość błyskawicznego przemieszczania się w poziomie na małe dystanse.
  • #7 - Tytan - aktywuje pancerz zapewniające ochronę przed atakami fizycznymi.

Po wybraniu któregoś z powyższych implantów najedź na niego i wybierz opcję kup. Keller powie ci, że nie należy mieć włączonych wszystkich dostępnych ulepszeń, ponieważ przegrzewają one system, o czym informuje odpowiedni wskaźnik (#11 na obrazku powyżej). Im niższy jest wykorzystywany procent, tym lepiej dla Adama - optimum wynosi 100%.


Powrót do spisu treści: Deus Ex: Mankind Divided, Rozłam Ludzkości - Poradnik, Solucja

Następnie: Deus Ex: Rozłam Ludzkości - Misja 4: Poznawanie TF29


Ponieważ po operacji system będzie nieco przegrzany Keller nauczy cię wyłączać implanty, które nie są w chwili obecnej potrzebne. W tym celu wybierz opcję Włącz/wyłącz (#8 na obrazku powyżej). Podświetlone zostaną ulepszenia, które możesz wyłączyć. Zaznacz jedno z nich np. Tropiciela celu LiDAR (#9 na obrazku powyżej), po czym wciśnij opcję wyłącz (#10 na obrazku powyżej). W ten sposób dezaktywujesz zbędne w chwili obecnej ulepszenia, przywracając lepszą jakość pracy systemu (#11 na obrazku powyżej).

Po wybraniu jednego z nowych ulepszeń oraz wyłączeniu implantu będziesz mógł od tej chwili samodzielnie zarządzać zdolności Adama w zakładce ulepszenia (#12 na obrazku powyżej). W tym momencie zakończysz też bieżącą misję, a jeśli zgodzisz się na propozycję Kellera, aby odkryć możliwości implantów Adama, to w dzienniku pojawi się misja poboczna o nazwie Kalibrator. Ponadto odblokujesz misję poboczną o nazwie Tajemnicze Ulepszenia.

Zobacz także