Skip to main content

Deus Ex: Rozłam Ludzkości - Misja 5: Kwestia jurysdykcji

Zadanie główne, w którym zdobywamy dowody na stacji patrolowanej przez siły policyjne.

Misję rozpoczniesz automatycznie po zakończeniu rozmowy z Millerem w poprzednim zadaniu o nazwie Poznawanie TF29. Szef poinformuje cię, że czeska policja chce odciąć waszą agencję od sprawy zamachu na dworcu Ruźicka.

Bez względu na to, jak odpowiesz Millerowi powie ci on, abyś zajął się tą sprawą, dając ci przy tym wszelkie pełnomocnictwa. Kiedy będziesz gotów opuść bazę TF29, a po wyjściu na miasto skieruj się w stronę metra i z panelu wybierz Dworzec Ruzicka na wschodzie, gdzie masz spotkać się z Buźką.

Po rozmowie ze znajomym dowiesz się, że w całej okolicy są policjanci, którzy nie będą chcieli cię wpuścić do środka, a twoim zadaniem będzie zdobycie dowodu znajdującego się na górnym piętrze. Udaj się po schodach na górę, a przed sobą zobaczysz służby patrolujące teren, na który nie możesz wchodzić. Warto dodać, że jeśli w tym zadaniu rozpoczniesz strzelaninę lub obezwładnisz któregoś z policjantów, to otrzymasz od Millera naganę (która w sumie nie ma większego wpływu na grę).


Ominięcie posterunków na 1 poziomie

Aby ominąć policjantów na tym poziomie możesz skorzystać ze Szklanej tarczy, ale istnieją również inne rozwiązania.

W pokoju z komputerem znajdziesz szyb (#1) prowadzący do dalszej części korytarza

Opcja 1 - przejście po drabinie - skorzystaj z przejścia na prawo od policjanta. Drzwi przed tobą są zamknięte na kartę (możesz ją zdobyć włamując się do składziku na lewo od policjanta - patrz opcja 2), ale do pomieszczenia z lewej możesz łatwo się dostać włamując się do terminala 1 poziomu. Trafisz do pokoju ochrony, gdzie warto użyć przycisku EG na biurku na wprost ciebie, co spowoduje zasłonięcie szyb przed policjantami (uczyń to, gdy żaden nie będzie patrzył, inaczej wartownik się zainteresuje i będziesz musiał go ogłuszyć).

W pokoju znajdziesz komputer z kilkoma mailami, nieco pieniędzy, a na ścianie z prawej szyb (#1 na obrazku powyżej) prowadzący do pomieszczenia z kolejnym policjantem i kamerą.

Uwaga - z prawej strony korytarza znajduje się pomieszczenie ochrony. Możesz dostać się do niego z poziomu dworca jeśli w pomieszczeniu z lewej strony peronu (2 poziom zabezpieczeń) odetniesz prąd (chyba, że dysponujesz Osłoną elektromagnetyczną, wtedy ten punkt nie jest wymagany) i skorzystasz z podwyższenia z szybem, które doprowadzi cię do środka. W lokacji znajdziesz komputer (3 poziom zabezpieczeń - hasło dellarocca), którym możesz wyłączyć pobliską kamerę. Do pomieszczenia możesz się też dostać od strony korytarza - łamiąc zabezpieczenia 2 poziomu lub wpisując kod 8066.

Wejście do serwerowni (#2) oraz Płyta (#1), za którą znajdziesz drabinę prowadzącą na górę

Kiedy policjant zacznie iść w stronę serwerowni z lewej poczekaj, aż kamera będzie zwrócona w prawo i rusz przed siebie, a potem do zaułka z prawej. Znajdziesz tutaj klapę (#1 na obrazku powyżej), którą możesz zniszczyć (ulepszenie Przebijanie przez ścianę). W kolejnym pomieszczeniu znajdziesz drabinę prowadzącą na wyższy poziom. Z niej przejdź do szybu i udaj się w lewo do patrolowanego terenu lub w prawo do składziku.

Ponadto możesz też poczekać, aż policjant skieruj się w prawo i wejść do serwerowni (#2 na obrazku powyżej), gdzie znajdziesz informatyka i oprogramowanie Breach, a także programy hakujące.

Skrzynia (#1), za którą znajdziesz szyb

Opcja 2 - przejście przez szyb w składziku - druga możliwość dostania się na górę jest jeszcze prostsza niż pierwsza. Na górze schodów przed policjantem udaj się w lewo. Wejdź do pomieszczenia i włam się do składziku z prawej (terminal z 1 poziomem zabezpieczeń). W środku znajdziesz kartę do drzwi z prawej strony od policjanta (patrz opcja 1). Następnie przesuń skrzynię (#1 na obrazku powyżej) i wejdź do szybu.


Dotarcie do hali głównej

Opcja 1 - droga od drabiny - jeśli zdecydowałeś się na pierwszy wariant i dotarłeś na górę po drabinie, a potem wszedłeś do szybu, to łatwiej będzie ci przemknąć do dowodów, jeśli w wentylacji skierowałeś się w prawo i wszedłeś do składziku. Wyjdź przez drzwi i rusz przed siebie, a trafisz do miejsca, gdzie z lewej strony znajduje się główna hala.

Poczekaj, aż wartownik uda się w lewo (#1), po czym po cichu skieruj się na szczyt schodów (#2)

Opcja 2 - droga od szybu w składziku - jeśli skorzystałeś z drogi przez szyb wentylacyjny w składziku, to dojdź do kraty i poczekaj, aż rozmawiający ze sobą policjanci rozejdą się. Podejdź wtedy do obiektu, przy którym stali. Poczekaj, aż jeden z wartowników (#1 na obrazku powyżej) uda się w lewo, a drugi nie będzie patrzył w stronę schodów (#2 na obrazku powyżej), po czym udaj się na ich szczyt i przejdź przez drzwi. Trafisz do tego samego miejsca, które jest opisane wyżej w opcji 1, czyli tuż przed wejściem na główną halę.


Dotarcie do pomieszczenia z dowodami

Z tego miejsca możesz podążyć dalej dwoma drogami. Opcja 1 - skorzystanie z szybu - aby użyć tej ścieżki przestaw automat znajdujący się z prawej strony (#1 na obrazku poniżej).

Automat (#1), za którym znajdziesz szyb prowadzący do księgarni i pomieszczenia z dowodami

Aby to uczynić musisz dysponować ulepszeniem Zoptymalizowane umięśnienie, które umożliwi ci odstawienie ciężkiego obiektu na bok. Wejdź do szybu - jeśli ruszysz przed siebie, to dotrzesz do księgarni. Opis, jak dostać się z niej do pomieszczenia z dowodami znajduje się niżej (opcja 2).

Inna możliwość, to zniszczenie siatki z lewej strony od wejścia do szybu i wskoczenie na znajdujący się wyżej poziom. Dotrzesz w ten sposób na gzyms w głównej hali.

Szyb (#1) prowadzący do lokacji z dowodami oraz włącznik prądu (#2) w głównej hali (#3)

Rusz przed siebie i spójrz w prawo, a na drugim gzymsie ujrzysz kolejne wejście do szybu (#1 na obrazku powyżej). Przeskocz do niego i wejdź do środka. Kontynuuj, aż dotrzesz do pomieszczenia na dole, gdzie będziesz mógł spokojnie rozejrzeć się za dowodami

Uwaga - co ciekawe na gzymsie jest tu również włącznik prądu (#2 na obrazku powyżej), aktywujący elektryczność na ziemi poniżej (#3 na obrazku powyżej) - możesz w ten sposób szybko wyeliminować policjanta w egzo-szkielecie.

Kiedy policjanci (#1) będą rozmawiać możesz przekradać się w prawo (#2)

Opcja 2 - przejście przez główną halę i księgarnię. Z miejsca, w którym się znajdujesz zwróć uwagę na główną halę. Zobaczysz rozmawiających policjantów (#1 na obrazku powyżej) - możesz teraz szybko skierować się do następnej osłony z prawej (#2 na obrazku powyżej), przy której spotkasz wroga odwróconego do ciebie plecami. Na prawo od niego znajdziesz walizkę z amunicją, a w niej granaty EMP - jeśli chcesz rozpocząć otwartą walkę, to skorzystaj z nich, aby obezwładnić przeciwnika w egzo-szkielecie, któremu zwykła amunicja nie wyrządza większych szkód.

Poczekaj, aż przeciwnicy się rozejdą, a policjant z prawej wejdzie do pomieszczenia z prawej strony (księgarnia). Poczekaj, aż żaden wartownik z lewej nie będzie patrzył w twoim kierunku, po czym wyrusz w stronę księgarni, do której niedawno wszedł policjant (nie będzie przez chwilę patrzył na wejście).

Przejście (#1) do pomieszczenia z dowodami oraz szyb (#2) prowadzący na środek głównej hali i w pobliże kawiarni (aby się tam wydostać musisz skorzystać z ulepszenia Zoptymalizowane mięśnie)

Udaj się w lewo i ukryj się między regałami. Kiedy policjant nie będzie patrzył w twoją stronę możesz udać się do szybu (#2 na obrazku powyżej), który doprowadzi cię na środek hali głównej, a jeśli pójdziesz dalej, to w pobliże kawiarni (będziesz musiał tu przesunąć ciężki automat). Znajdziesz tu ruchomą platformę, dzięki której możesz dostać się na gzyms w głównej hali.

Jeśli jednak zależy ci na szybkim dotarciu do dowodów, to wybierz przejście z lewej (#1 na obrazku powyżej), korzystając z niego dopiero wtedy, gdy policjant w egzo-szkielecie z prawej nie będzie patrzył w twoim kierunku. Z lewej strony znajduje się platforma - jeśli zasilisz ją biobaterią, to będziesz mógł wjechać na gzyms opisany w opcji 1.

Poczekaj, aż ciężko opancerzony policjant (#1) będzie patrzył w lewo, po czym wejdź do pokoju (#2) z dowodami

Po wyjściu z księgarni udaj się w prawo i gdy nie będzie na ciebie patrzył policjant w egzo-szkielecie (#1 na obrazku powyżej), skieruj się do lokacji z prawej (#2 na obrazku powyżej).


Zdobycie dowodów i powrót do Buźki

Bez względu, którą z dróg dotarcia do pomieszczenia z dowodami wybrałeś, teraz czeka cię ich odnalezienie.

Poszukiwane DSD (#1) leży na stole obok mikroskopu

Nie powinieneś mieć z tym większego problemu, ponieważ DSD (#1 na obrazku powyżej) leżą przy mikroskopie na stole. Podnieś dowody i zamelduj o tym Buźce. Teraz będziesz musiał wrócić na peron, a potem do bazy TF 29.

Jeśli chcesz szybko opuścić lokację, to przestaw ciężką skrzynię z lewej strony (ulepszenie Zoptymalizowane umięśnienie). Odkryjesz szyb, którym zacznij iść przed siebie. Po chwili dotrzesz do pomieszczenia z gazem, gdzie skorzystaj z kolejnego ulepszenia (Zaimplantowana oddycharka). Przejdź przez gaz (możesz go zakręcić zaworem z lewej) i kontynuuj aż dotrzesz do pomieszczenia z elektryczną skrzynką. Teraz wystarczy przejść przez drzwi, aby znaleźć się na peronie.


Powrót do spisu treści: Deus Ex: Mankind Divided, Rozłam Ludzkości - Poradnik, Solucja

Następnie: Deus Ex: Rozłam Ludzkości - Misja 6: Sprawy do załatwienia


Jeśli nie posiadasz odpowiednich ulepszeń lub nie chcesz korzystać z powyższej drogi, to wróć tą samą trasą, jaką przybyłeś do tego pomieszczenia - albo przez główną halę albo przez szyb wentylacyjny w suficie (aby się do niego dostać podstaw skrzynię i skorzystaj z ulepszenia Cybernetyczna proteza nogi).

Przekaż Buźce odnalezione materiały dowodowe

Po dotarciu na dworzec skorzystaj z metra, aby dostać się na stację Palisade (północny-zachodni rejon Pragi), a stamtąd udaj się do bazy TF29 i oddaj Buźce materiały - znajdziesz go w swojej pracowni na parterze bazy.

Zobacz także