Skip to main content

Deus Ex: Rozłam Ludzkości - Misja 7: Cel Rucker, cz. 1 - Sokolov, ARC

Zadanie główne, w którym docieramy do kompleksu Utopek w mieście Golem, gdzie mamy skontaktować się z informatorem.

Zadanie pojawi się w dzienniku pod koniec poprzedniej misji, czyli Sprawy do załatwienia. W trakcie rozmowy z Millerem na lotnisku dowiesz się, że twoim nowym celem jest udanie się do miasta Golem, a konkretnie kompleksu Utopek, gdzie masz znaleźć przywódcę organizacji ARC Ruckera.

Kiedy to uczynisz masz go pojmać i sprowadzić z powrotem. Zanim wyruszysz w drogę dobrze się przygotuj, ponieważ zadanie jest dość długie, a w jego trakcie niemożliwy będzie powrót do Pragi (trafisz do niej po ukończeniu misji).


Mapa - Kompleks Utulek

Mapę możesz powiększyć oraz pobrać na dysk

Legenda:

  • 1 - miejsce startu.
  • 2 - Dr Martina Onziema.
  • 3 - pokój dr Martiny Onziema (komputer i sejf z kodem 9990).
  • 4 - mieszkanie Sokolova.
  • 5 - mieszkanie z laptopem z hasłem do policyjnych magazynów (6123).
  • 6 - posterunek, gdzie możesz przekupić policjanta.
  • 7 - cela z Tiborem Sokolovem.
  • 8 - cela z Dusanem Sokolovem.
  • 9 - pomieszczenie, gdzie na półce z lewej znajdziesz Skrzynię z zaopatrzeniem (przedmiot fabularny).
  • 10 - Louis Gallois.
  • 11 - pokój z Wiktorem Marczenko.
  • 12 - przejście do Gardzieli.
  • A1-A2 - szyb pod schodami prowadzący do wnętrza posterunku.
  • B - schody między 1 i 2 poziomem cel na posterunku.
  • C - schody między 2, a 3 poziomem - jedyna droga dostania się do wschodniej części kompleksu. Aby z nich skorzystać przejdź pod dziurą w siatce z lewej.
  • D - schody między 3 i 4 poziomem po wschodniej stronie kompleksu.
  • E - winda między 4 i 8 poziomem wschodniej strony kompleksu. Znajdziesz tu również Lubosa związanego z celem dodatkowym Pomów z Lubosem.
  • F - schody między 4 i 5 poziomem wschodniej strony kompleksu.
  • G - schody między 5 i 6 poziomem wschodniej strony kompleksu.
  • H - drabina między 6 i 8 poziomem, do której dostęp może zapewnić ci Lubos.

Kiedy będziesz gotów porozmawiaj z pilotem. Ten przewiezie cię do miasta, a konkretnie do wąskiej uliczki (1 na mapie) na czwartym piętrze kompleksu. Rusz przed siebie omijając napotkane osoby.

Na końcu uliczki natrafisz na doktor Onziemę (2 na mapie). Kobieta poprosi cię o neuropozynę. Jeśli ją posiadasz możesz podarować ją pani doktor, za co ta podaruje ci palmtopa z kodem (2046) do pewnej skrytki. Ponadto możesz wypytać ją o sytuację w mieście, dowiadując się sporo na temat sytuacji, policji i ARC.


Odwiedzenie mieszkania Sokolova

Wejdź na górę po schodach z lewej. Jeśli się obrócisz i obejdziesz schody, to będziesz mógł wejść do pokoju (3 na mapie) za metalowymi drzwiami. W środku znajdziesz komputer dr Onziemy (1 poziom bezpieczeństwa - kilka maili i kod do sejfu 9990) oraz sejf (3 poziom bezpieczeństwa - kod 9990, w środku pieniądze i hipostymulant).

Policja w Golem posiada bardzo silną pozycję i lepiej nie wdawać się z nią w walkę

Wróć na szczyt schodów i rusz przed siebie. Po kilku krokach trafisz na policjanta (obrazek powyżej), który cię wylegitymuje. Ogólnie lepiej nie wszczynać bójek, ponieważ miasto roi się od wrogów w mundurach.

Przekonasz się o tym idąc dalej. Zejdź dwa piętra po schodach, a będziesz świadkiem, jak służby postępują z cywilami. Jeśli chcesz, to na 4 piętrze możesz nieco rozejrzeć się po wąskim przejściu z lewej strony, gdzie znajdziesz nieco części oraz amunicję do pistoletu.

Adela może udzielić ci kilku wskazówek na temat poszukiwanego mężczyzny

Zejdź po schodach na 3 piętro i udaj się do mieszkania Sokola (4 na mapie). W środku spotkasz bratową Tibora Adelę (obrazek powyżej), która powie ci, że policja zabrała jej męża i Tibora do więzienia (nazywanego klitką). Jeśli posiadasz ulepszenie Wzmacniacz społeczny, to w pewnym momencie będziesz miał kilka chwil, aby wybrać jedną z dwóch opcji - zachęć lub uspokój. Pierwsza jest bardziej opłacalna, ponieważ zapewnia więcej punktów doświadczenia oraz informację o dziurze w dachu celi. Czas wyruszyć na poszukiwanie mężczyzn.

Uwaga - jeśli przed wejściem do mieszkania Sokolova wplątałeś się w jakieś kłopoty w mieście, to Adeli może nie być w mieszkaniu. Należy się wtedy rozejrzeć za czatem, z którego wynika, że Tibor trafił do więzienia.


Dotarcie do Sokolova w klitce

Opuść mieszkanie i skieruj się w lewo. Po chwili trafisz na plac, gdzie kilkuosobowy oddział policji próbuje rozpędzić skupisko cywili. Na lewo od nich znajduje się mieszkanie (5 na mapie) z laptopem (2 poziom zabezpieczeń), w którym możesz znaleźć hasło do policyjnych magazynów (6123). Ponadto znajdziesz tam sporo przedmiotów oraz kratę, która prowadzi do przejścia z gazem (pokrętło do jego zakręcenia jest piętro wyżej, a z prawej strony znajdziesz tłumik i sporo części do tworzenia przedmiotów).

Policjanta (#1) możesz przekupić lub ominąć posterunek korzystając z szybu (#2)

Zejdź po schodach i podjedź do policjanta (6 na mapie, #1 na obrazku powyżej) stojącego na posterunku. Możesz spróbować go przekupić, aby wpuścił cię do środka za 1000 kredytów. Jeśli nie chcesz na to przystać, to udaj się pod schody i zlokalizuj szyb (A1 na mapie, #2 na obrazku powyżej).

Przez kratę (A2 na mapie) możesz zobaczyć przeciwnika siedzącego przy stole. Wyjdź z szybu i ogłusz go, a potem zaczai się na drugiego, który może przyjść z prawej. Następnie przeszukaj pomieszczenie, sprawdzając zwłaszcza szafki z lewej.

Sokolov zerwie umowę, ale poda kilka informacji oraz celów dodatkowych

Następnie przejdź przez drwi do pomieszczenia z celami, gdzie spotkasz Sokolova (7 na mapie, obrazek powyżej). Porozmawiaj z nim, a dowiesz się o Louisie Gallosie, który może pomóc ci w twojej sprawie, jeśli zrealizujesz dla niego pewną przysługę. Ponadto w dzienniku pojawią się dwa zadania poboczne, które są opcjonalne do wykonania. Chodzi o zdobycie karty dostępu Tibora i uwolnienie jego brata Dusana.


Pomów z Louisem Gallois'em

Po rozmowie z Tiborem Sokolovem w jego celi otrzymasz namiary na Louisa oraz kilka dodatkowych zadań do wypełnienia. Bez względu na to czy je wcześniej wykonasz czy też nie, finalnie będziesz musiał udać się do Louisa.

Uwaga - jeśli w misji opcjonalnej SM04: Kalibrator dogadałeś się z Otarem, to w trakcie pobytu w kompleksie gangster odezwie się do ciebie i poprosi, abyś zabił Louisa (w dzienniku pojawi się zadanie dodatkowe Pozbądź się Gallois'a). Od ciebie będzie zależało czy je wypełnisz czy też ostrzeżesz Louisa przed Otarem (więcej konkretów znajdziesz poniżej).

Louis Gallos pokaże ci wejście do ARC

Aby dostać się do Louisa przejdź z więzienia przez drzwi na prawo od schodów prowadzących na dół. Kiedy strażnicy się rozejdą ukucnij i przejdź przez dziurę w siatce z lewej. Następnie wejdź po schodach na górę na czwarty poziom, gdzie zlokalizuj kolejne schody (F, G na mapie), które zaprowadzą cię na szósty poziom. Na miejscu udaj się do sklepu Gallois'a (10 na mapie) i rozpocznij z nim rozmowę (obrazek powyżej). Powiedz, że jesteś od Sokolova i wypytaj o ARC.

Po chwili rozmowy Adam przekona Gallois'a, a ten otworzy mu przejście do drabiny (H na mapie), dzięki której będzie mógł dostać się na górę do miejsca zwanego Gardzielą. Oprócz tego możesz jeszcze pohandlować z Lubosem, który posiada spory zestaw broni i amunicji.

Zabicie lub powiadomienie Gallois'a - jak już wspomniano wcześniej, jeśli dogadałeś się w misji Kalibrator z Otarem, to otrzymasz propozycję zabicia Louisa. Kupcowi możesz o wszystkim powiedzieć, dzięki czemu ten zdoła uciec. Druga możliwość to pozbycie się go.

Wyeliminuj strażnika z lewej (#1), a potem szybko strzel w Louisa (#2) i drugiego ochroniarza (#3)

Aby to uczynić dobrze jest się zaopatrzyć w pistolet z tłumikiem (jeśli go nie masz, to znajdziesz go w wąskim kanale z gazem (patrz akapit Dotarcie do Sokolova w klitce), ale możesz go też zakupić u samego Louisa. Następnie strzałem w głowę zastrzel ochroniarza z lewej (#1), potem szybko Gallois'a (#2), a następnie ostatniego przeciwnika (#3).

Jeśli będziesz szybki, to nie zwrócisz na siebie uwagi policji patrolującej teren przy sklepie (oczywiście przed strzelaniną zamknij drzwi od lokacji). Druga możliwość, to skorzystanie z granatu gazowego, który szybko i po cichu załatwi wszystkich w środku (sam ukryj się przed gazem za drzwiami przy drabinie). Kiedy wszyscy padną nieprzytomni strzel w głowę Louisowi. Możesz też użyć ulepszenia Tesla z Poczwórnym łukiem elektrycznym, aby unieruchomić wszystkich za jednym zamachem.

Warto dodać, że w przypadku oczyszczenia pomieszczenia możesz włamać się do dwóch składów broni (obydwa na 5 poziomie zabezpieczeń). Znajdziesz tam wszystkie bronie, które widać na półkach przez kratę.


Wejdź na terytorium ARC

Od ciebie zależy, w jaki sposób dostaniesz się na 8 poziom, gdzie znajduje się obszar organizację ARC. Możesz tego dokonać wykonując zadania dodatkowe i uzyskując dostęp do windy (E na mapie) lub wejść na górę po drabinie (H na mapie), po rozmowie z Louisem.

Jak sam o sobie mówi, Marczenko jest cerberem Gardzieli

Następnie przejdź przez drzwi. Zaraz po tym rozpocznie się rozmowa z niejakim Wiktorem Marczenko (obrazek powyżej). Dyskusja będzie dość długa, ale podejmowane w jej trakcie wybory nie będą miały większego znaczenia.


Powrót do spisu treści: Deus Ex: Mankind Divided, Rozłam Ludzkości - Poradnik, Solucja

Następnie: Deus Ex: Rozłam Ludzkości - Misja 7: Cel Rucker, cz. 2 - zadania poboczne


Finalnie Marczenko ostrzeże cię przed zapuszczaniem się do Gardzieli, ale po chwili weźmie robota i odejdzie. Rozejrzyj się po pomieszczeniu, ponieważ znajdziesz tu sporo części do tworzenia przedmiotów. Następnie udaj się dalej korytarzem prowadzącym do dalszej części bazy.

Lasery (#1) ominiesz wskakując na dach budynku (#2) z lewej i przechodząc na kładkę (#3)

Okaże się, że na drodze są lasery (#1 na obrazku powyżej). Warto włamać się do pomieszczenia z lewej (#2 na obrazku powyżej), gdzie znajdziesz palmtopa z kodem do mostu (3354). Następnie opuść pokój i wskocz na dach budynku i przejdź w prawo (#3 na obrazku powyżej).

Stamtąd przejdź w lewo i zeskocz do dziury z prawej na końcu korytarza. W ten sposób dostaniesz się do Gardzieli.

Zobacz także