Deus Ex: Rozłam Ludzkości - Misja poboczna SM00: Neonowe noce, cz. 1
Rozpoczęcie śledztwa dotyczącego narkotyków, dotarcie do apartamentu 202 i wejście do klubu.
Zadanie to jest związane z narkotykiem o nazwie Neon. Na północny wschód od mieszkania Adama jest dziedziniec, na którym spotkasz kilku narkomanów mówiących o tej substancji. Aby zdobyć więcej informacji na jej temat wróć do bloku Adama i na drugim piętrze zlokalizuj mieszkanie z numerem 22.
Możesz spróbować wejść do niego wkradając się do panelu (2 stopień zabezpieczeń), jednak bezpieczniej jest to uczynić w inny sposób. Wszystko dlatego, że w środku jest przeciwnik, który mógłby cię łatwo wypatrzeć, gdybyś skorzystał z głównego wejścia.
Dlatego wróć na klatkę schodową nad poziomem drugim. Na półpiętrze zobaczysz kratę (#1 na obrazku powyżej) prowadzącą do szybu wentylacyjnego. Kieruj się nim przed siebie, aż dotrzesz do mieszkania nr 22. Poczekaj, aż rozmawiający przez komórkę człowiek nie będzie patrzył w twoim kierunku, po czym wejdź niepostrzeżenie do mieszkania.
Istnieje też możliwość wejścia do mieszkania przez okno, wdrapując się wcześniej na podwyższenie przy budynku. Po znalezieniu się w środku możesz wysłuchać rozmowy, a potem zdecydować czy chcesz ogłuszyć rywala czy też nie. W pierwszym przypadku wystarczy zwabić go np. rzucając jakimś przedmiotem, a potem atakując, gdy podejdzie bliżej. W pomieszczeniu jest jeszcze kobieta, która przestraszy się, gdy cię zobaczy, ale nie zaatakuje.
Jeśli ogłuszyłeś przeciwnika, to możesz nieco rozejrzeć się po mieszkaniu zbierając m.in. pieniądze. Bez względu na to czy ogłuszyłeś osoby w pomieszczeniu czy też nie, przeczytaj wiadomość w palmtopie (#1 na obrazku powyżej). Znajdziesz w nim hasło (Dobranoc), które użyj na komputerze z lewej (#2 na obrazku powyżej) - możesz się też do niego włamać (2 poziom zabezpieczeń).
W środku jest kilka maili. Przeczytaj wszystkie, zwracając szczególną uwagę na drugi o nazwie Dostawa Neonu (w tym momencie zadanie pojawi się w dzienniku).
Dotarcie do apartamentu 202
Kolejnym krokiem będzie udanie się do bloku mieszkalnego na Hlavni 33 (północno-zachodnia część miasta). Na miejsce dotrzesz metrem wybierając stację Palisade.
Po dotarciu do bloku oznaczonego numerem 33 przejdź przez drzwi. Wejdź na górę po schodach z lewej i idź na drugie piętro, gdzie zobaczysz drzwi do apartamentu 202. Aby dostać się do środka włam się do terminala (#1 na obrazku powyżej) z drugim poziomem zabezpieczeń lub użyj ulepszenia Zdalne hakowanie, aby podnieść żaluzje (#2 na obrazku powyżej).
Istnieje jeszcze jeden sposób dostania się do aprtamentu 202. Wróć na klatkę schodową i przejdź przez dziedziniec w środku budynku. Udaj się do klatki naprzeciwko i skieruj się do apartamentu 203, chronionego przez terminal na 3 poziomie (możesz też wejść przez okno z lewej). W środku zlokalizuj schody i na półpiętrze spójrz w lewo na górę. Zobaczysz szyb, do którego możesz doskoczyć, jeśli posiadasz rozwinięte ulepszenie Kozica (Cybernetyczna proteza nogi). Za pierwszym razem otwórz kratkę, a za drugim wskocz do szybu, którym dojdziesz do mieszkania 202.
Kiedy znajdziesz się w środku system zacznie informować cię, że jesteś nieautoryzowanym gościem i niedługo wezwie policję. Jeśli będziesz w mieszkaniu zbyt długo, to po chwili rzeczywiście zjawi się oddział, który rozpocznie z tobą walkę. Aby tego uniknąć włam się do laptopa (1 poziom zabezpieczeń), z którego możesz zarządzać systemem domu oraz przeczytać kilka maili (aby system nie wezwał policji wystarczy włamać się do komputera). Przejdź do łazienki i podnieś plamtopa (#1 na obrazku powyżej) leżącego na wannie, po czym przeczytaj znajdującą się w nim informację.
Warto jeszcze chwilę rozejrzeć się po mieszkaniu, gdzie możesz znaleźć kilka interesujących przedmiotów. Na górze w sypialni natkniesz się natomiast na zwłoki dziewczyny, przy której znajdziesz palmtopa z informacją od brata, aby uważała na Neon.
Wejście do klubu
Po zdobyciu informacji z palmtopa czeka cię odwiedzenie klubu, o którym była mowa w wiadomości. Ten znajduje się na dziedzińcu na południe od osiedla, w którym przebywasz. Po dotarciu na miejsce okaże się, że aby wejść do środka musisz posiadać kartę.
Do klubu możesz dostać się teraz na dwa sposoby. Pierwszy wymaga przestawienia ciężkiego kontenera z lewej (#2 na obrazku powyżej - ulepszenie Zoptymalizowane mięśnie), a następnie zniszczenia metalowej klapy (ulepszenie Przebicie przez ścianę). Odkryjesz w ten sposób lokację z prądem. Z lewej strony na dole jest krata do szybu - jeśli będziesz szybki, to uda ci się tam dostać zanim Adama zabije prąd (możesz też zapobiec obrażeniom rozwijając ulepszenie Osłona elektromagnetyczna w Pancerzu skórnym nosorożec).
Powrót do spisu treści: Deus Ex: Mankind Divided, Rozłam Ludzkości - Poradnik, Solucja
Następnie: Deus Ex: Rozłam Ludzkości - Misja poboczna SM00: Neonowe noce, cz. 2
Druga możliwość, to zdobycie karty do głównych drzwi (#3 na obrazku powyżej). Aby ją sobie zapewnić wróć do apartamentu 202 i po zbadaniu zwłok na górze wróć do laptopa, po czym skorzystaj z inteligentnej SI. Wybierz opcję Otoczenia, a następnie wezwij sprzątanie. Opuść budynek, pochodź chwilę po mieście i wróć do pokoju. W sypialni na górze znajdziesz ręcznik złożony w kształt łabędzia, a w nim odkryjesz kartę wstępu na imprezę. Ponadto na podwórku znajdziesz studzienkę (#1 na obrazku powyżej), którą możesz dostać się do stacji metra, jeśli dysponujesz Zaimplantowaną oddycharką.
Po znalezieniu się w klubie udaj się do korytarza z lewej, gdzie przed drzwiami rozmawiają dwie osoby. Włam się do terminala przy drzwiach (#1 na obrazku powyżej) - nie powinieneś mieć większych problemów, ponieważ posiada 1 poziom zabezpieczeń.
W środku znajdziesz ciało mężczyzny. Przeszukaj je i podnieś laptopa, po czym przeczytaj znajdującą się w nim informację na temat tego, że firma sprzątająca z łabędziem jest w istocie przykrywką dla dilerów narkotyków. We wiadomości znajdzie też jej lokalizacja, która zostanie zaznaczona na mapie. Dalszy opis na następnej stronie.