Skip to main content

Deus Ex: Rozłam Ludzkości - Misja poboczna SM00: Neonowe noce, cz. 2

Dotarcie do sejfu, odnalezienie laboratorium dilerów, rozwiązanie sprawy narkotyku.

Po odwiedzeniu klubu w poprzedniej części opisu misji Neonowe noce - cz. 1, opuść pomieszczenie i zacznij kierować się na wschód, do bloku mieszkalnego Libuse, na którym namiary znalazłeś w palmtopie przy zmarłym mężczyźnie.

Wejdź na teren osiedla i zdecyduj, w jaki sposób chcesz się dostać do mieszkania na drugim piętrze. Możesz w tym celu wejść schodami (#1 na obrazku poniżej) na górę i włamać się do terminala mieszkania nr 84 (drzwi z kolorowym łabędziem - 2 poziom bezpieczeństwa). Druga możliwość, to wejście do szybu (#2 na obrazku poniżej), który doprowadzi cię do pobliskiego magazynu. Otwórz drzwi od środka, po czym wskocz na nie z koszy z prawej, a potem dostać się do okien mieszkania, które możesz otworzyć korzystając ze Zdalnego hakowania.

Wejdź do mieszkania wchodząc po schodach (#1) na górę i włamując się do terminala lub przechodząc przez szyb (#2) i wskakując następnie na okno otwarte przy pomocy Zdalnego hakowania

Uwaga - w magazynie, do którego możesz dostać się przez szyb (#2 na obrazku powyżej) znajdziesz również kolejny szyb przy ziemi z lewej. Jeśli z niego skorzystasz, to będziesz mógł dotrzeć do zastrzeżonej części Stacji Pielgrzyma.


Dotarcie do sejfu

Jeśli wszedłeś do mieszkania, to warto podnieść palmtopa leżącego na fotelu w drugim pomieszczeniu, a potem skorzystać z odblokowanego komputera. Ponadto w łazience możesz zniszczyć osłabioną ścianę (prowadzi do szybu, do którego możesz się dostać korzystając z magazynu na parterze).

Puszka sprayu (#1) otwierająca tajne przejście (#2)

Najważniejsze jest jednak podejście do puszki sprayu (#1 na obrazku powyżej) i przestawienie jej, co otworzy tajne przejście (#2 na obrazku powyżej). W środku znajdziesz sejf (4 poziom bezpieczeństwa). Możesz złamać go korzystając z terminala z lewej lub używając omniklucza.

Wewnątrz sejfu jest omniklucz, pieniądze i palmtop z hasłem do laboratorium (0311). Kiedy skończysz przeszukiwanie pomieszczenia możesz zwrócić uwagę na szyb przy ziemi z lewej - jest to ten sam, który mogłeś odwiedzić wcześniej korzystając z wejścia do niego w magazynie.


Odkrycie bazy dilerów

Po zdobyciu palmtopa z sejfu przeczytaj znajdującą się na nim informację. Następnie opuść osiedle i skieruj się na południowy zachód, w pobliże bloku Adama (musisz się tam udać metrem).

Właz (#1) przez który dostaniesz się do podziemi

Na południe od niego jest mały zaułek, w którym znajduje się właz (#1 na obrazku powyżej). Podnieś go, po czym zejdź na dół po drabinie. Trafisz do lokacji z kilkoma rozmawiającymi osobami.

Rusz przed siebie i skręć w prawo. Po kilku krokach dotrzesz do rozległej lokacji z prądem przed tobą. Z prawej strony na dole znajdują się drzwi, za którymi jest wieżyczka. Aby je otworzyć musisz skorzystać z terminala i albo się do niego wkraść (5 poziom bezpieczeństwa) albo podać hasło znalezione w palmtopie w sejfie (0311).

Uwaga - jeśli chcesz uniknąć narażenia się na ostrzał wieżyczki, to skorzystaj z ulepszenia Osłona elektromagnetyczna (jedno z ulepszeń Pancerza skórnego nosorożec), przejdź przez naelektryzowane pole, wejdź na górę i włam się do terminala, co otworzy bramę. Następnie wystarczy przejść w lewo i dotrzesz na teren za wieżyczką, zaraz przy drzwiach wejściowych do kolejnej lokacji.

Uważaj, aby nie wejść w pole rażenia wieżyczki (#1) w trakcie drogi do drugiego terminalu (#2). Możesz ukryć się po drodze w obniżeniu (#3) w ziemi

Teraz musisz ominąć wieżyczkę obronną (#1 na obrazku powyżej) albo wyłączyć ją korzystając z ulepszenia Kontrola zabezpieczeń (w Zdalnym hakowaniu). Jeśli nie posiadasz tej zdolności, to po czekaj, aż wieżyczka obróci się w lewo lub prawo, po czym wskocz do obniżenia w ziemi (#3 na obrazku powyżej).

Poczekaj, aż wieżyczka zacznie obracać się w lewo, po czym wyjdź na powierzchnię i skieruj się do schodów przed tobą z prawej (możesz jeszcze wyłączyć wieżyczkę korzystając komputera za nią, o ile posiadasz ulepszenie Kontrola wieżyczek). Wejdź po schodach na górę i skorzystaj z kolejnego terminalu (#2 na obrazku powyżej), do którego możesz się włamać lub ponownie skorzystać z kodu 0311.

Uwaga - istnieje jeszcze jedna droga ominięcia wieżyczki, a konkretnie wskoczenie na ścianę z prawej strony lokacji (dostaniesz się tam dzięki Cybernetycznej protezie nogi). Jeśli przesuniesz teraz ciężki kontener blokujący przejście (ulepszenie Zoptymalizowane umięśnienie), to do kolejnej lokacji z przeciwnikami wejdziesz przez tunel z prawej strony.

Rura (#1), po której możesz dojść do pojedynczego strażnika (#2) z lewej oraz pokoju (#3) z komputerem kontrolującym systemy obronne

W kolejnej lokacji natkniesz się na sporą grupę uzbrojonych strażników, a także kamery i wieżyczki. Należy więc działać uważnie, aby nie wywołać alarmu. Z lewej strony znajduje się rura (#1 na obrazku powyżej) prowadząca do podwyższenia z lewej. Co pewien czas pokazuje się tam strażnika (#2 na obrazku powyżej), do którego możesz łatwo się zakraść i ogłuszyć.

Wejdź do pokoju z lewej (#3 na obrazku powyżej), gdzie znajdziesz nieco pieniędzy i program do hakowania oraz panel alarmowy, którym możesz wyłączyć alarm. Najważniejszy jest jednak komputer z napisem Security. Jest na 3 poziomie zabezpieczeń, ale jeśli uda ci się do niego włamać, to będziesz mógł wyłączyć wszystkie kamery oraz wieżyczki (te ostatnie jeśli masz rozwinięte ulepszenie Kontrola wieżyczek), a także lasery w kluczowym pomieszczeniu z produkcją narkotyków.


Rozwiązanie sprawy narkotyków

Bez względu na to czy wyłączyłeś systemy obronne czy też nie wróć na podwyższenie i wyrusz w lewo. Jeśli nie wyłączyłeś kamery, to stań pod nią w momencie, gdy będzie patrzeć w prawo. Następnie poczekaj na dobry moment i rusz przed siebie, jak najszybciej chowając się za narożnikiem z lewej. Po kilku krokach dojdziesz do krawędzi i zobaczysz pod sobą chemiczkę (#1 na obrazku powyżej).

Z chemiczką (#1) możesz się dogadać tak, aby sama wyłączyła produkcję narkotyku (#2). Ponadto możesz opuścić na dół drabinę z lewej (#3) lub skorzystać z palmtopa i omniklucza (#4), jeśli posiadasz słabe zdolności hakerskie

Teraz możesz postąpić na kilka sposobów:

Opcja 1 - ogłuszenie/zabicie chemiczki - wystarczy ustawić się na górze i strzelić w nią pociskiem usypiającym lub pozbyć się jej inną bronią. Pamiętaj, że musisz zrobić, to z dystansu - jeśli zejdziesz na dół rozpocznie się rozmowa. W tym przypadku będziesz musiał samemu wyłączyć produkcję narkotyku (#2 na obrazku powyżej). W tym celu musisz włamać się do terminala (3 poziom zabezpieczeń) prowadzącego do pomieszczenia z lewej. Jeśli nie zdołasz go zhakować, to z lewej na stole znajdziesz omniklucz (#4 na obrazku powyżej)), który otworzysz przejście. Po wejściu do lokacji będziesz musiał włożyć dwie biobaterie, do dwóch mechanizów z lewej i prawej strony głównego komputera, a potem go wyłączyć (1 poziom zabezpieczeń).

Uwaga - jeśli nie udało ci się wcześniej włamać do komputera obsługującego systemy obronne i nie wyłączyłeś laserów w pomieszczeniu z aparaturą do narkotyków, to możesz skorzystać z ulepszenia Zdalne hakowanie, aby opuścić na dół drabinę z lewej (#3 na obrazku powyżej) i dotrzeć do panelu z 1 poziomem zabezpieczeń, którym wyłączysz lasery.

Innym sposobem dostania się do terminala wyłączającego laser jest wskoczenie na górę korzystając z ulepszenia Cybernetyczna proteza nogi lub obchodząc pomieszczenia z przeciwnikami z prawej strony - dostaniesz się tam, jeśli w lokacji z wieżyczką wskoczyłeś na ścianę z prawej i przeniosłeś ciężki kontener lub jeżeli już w samej sali z rywalami udałeś się w prawo, a nie w lewo na rurę prowadzącą do systemu wyłączającego zabezpieczenia.

Ostrzeżenie i konfrontacja, to najszybszy sposób przekonania chemiczki

Opcja 2 - przekonanie chemiczki - jeśli zejdziesz na dół, to Jensen automatycznie rozpocznie rozmowę z kobietą przy komputerze. W jej trakcie będziesz dwukrotnie mógł się wypowiedzieć. Istnieje kilka możliwości przekonania chemiczki. Pierwsza możliwość, to wybranie opcji:

  • Ostrzeż
  • Konfrontacja

W tym przypadku chemiczka sama wyłączy maszyny dokonujące syntezy neonu. Jeżeli poprowadzisz rozmowę w inny sposób, ale chemiczka nie spanikuje, to będziesz musiał wyłączyć aparaturę samemu tak, jak zostało to opisane w opcji 1.

Druga możliwość pojawi się, jeśli posiadasz rozwiniętą zdolność Wzmaczniacz społeczny. Wtedy należy wybrać kolejno następujące opcje:

  • Rozłóż
  • Przekonaj
  • Odwrócona psychologia
  • Odwrócona psychologia

Teraz możesz wybrać opcję Pomóż mi w sabotażu - otrzymasz kod do reaktora (7851), ale będziesz musiał samemu zająć się jego wyłączeniem (patrz opcja 1) lub drugą odpowiedź Jesteś ekspertem - chemiczka sama wyłączy aparaturę, tak jak w dialogu Ostrzeż/Konfrontacja.


Powrót do spisu treści: Deus Ex: Mankind Divided, Rozłam Ludzkości - Poradnik, Solucja

Następnie: Deus Ex: Rozłam Ludzkości - Misja poboczna SM01: Złoty bilet


Opcja 3 - unieszkodliwienie/zabicie chemiczki, po nieudanej rozmowie - jeśli w trakcie dialogu nie uda ci się przekonać chemiczki i wybierzesz złe opcje dialogowe (np. Ostrzeż i Palnij kazanie), to chemiczka zacznie biec w stronę strażników. Jeśli jej szybko nie unieszkodliwisz, to po chwili do pomieszczenia wbiegną wartownicy. Ucieknij im lub stań do walki, po czym postąp identycznie, jak w opcji 1, aby zaprzestać produkcji neonu.

Jeśli udało ci się wyłączyć produkcję neonu w taki sposób, że nie zauważyli tego strażnicy, to wystarczy ze stołu wskoczyć na podwyższenie, z którego dostałeś się w pobliże chemiczki i opuścić bazę tą samą drogą, którą się tu dostałeś. Jeśli rywale cię zaatakowali, to ta droga również sprawdzi się dobrze, tyle że najpierw będziesz musiał się z nimi rozprawić lub ukryć i przeczekać, aż alarm się zakończy.

Zobacz także