Skip to main content

Deus Ex: Rozłam Ludzkości - Misja poboczna SM01: Złoty bilet

Rozwiązujemy sprawę grupy fałszerzy, w którą zamieszana jest policja. Pomagamy też Edwardowi i Irence.

Na północny wschód od mieszkania Adama znajduje się posterunek policyjny (punkt kontrolny oznaczony na czerwono, jako strefa zastrzeżona). Udaj się tam i podejdź do lasera (ale go nie dotyka). Po chwili podejdzie do ciebie policjant o imieniu Drahomir prosząc o dokumenty.

Rozpocznij z nim rozmowę. Okaże się, że aby przejść przez posterunek musisz posiadać specjalny dokument. Po chwili policjant zasugeruje ci odwiedzenie lokalnego fałszerza, który mógłby ci załatwić przepustkę. Możesz przystać na jego propozycję lub spróbować z nim negocjować. W drugim przypadku policjant zgodzi się cię przepuścić, jeśli zapłacisz mu 700 kredytów. Możesz też zaatakować stróża prawa.


Spotkanie ze specem od dokumentów i dotarcie do Mileny

Aby rozpocząć zadanie na dobre zgódź się jednak na propozycję policjanta wybierając opcję Idź na to. Po zaakceptowaniu propozycji skieruj się do zaułka na północ od mieszkania Adama.

Spec od dokumentów (#1) stoi przy ścianie budynku

Podejdź do postaci stojącej przy budynku z prawej (#1 na obrazku powyżej) i rozpocznij rozmowę. Dowiesz się, że opłata za wyrobienie nowych dokumentów kosztuje aż 35 tysięcy kredytów. Jeśli posiadasz tak ogromną sumę, to możesz zapłacić, co oczywiście nie jest najlepszym rozwiązaniem.

W późniejszej części rozmowy będziesz mógł zdecydować czy chcesz zaatakować rozmówcę czy zdobyć dokumenty na własną rękę. Pierwsze rozwiązanie nie jest polecane, ponieważ będziesz musiał stawić czoła nie tylko pośrednikowi, ale również okolicznym, dobrze uzbrojonym zbirom, a przy okazji ściągnąć na siebie jeszcze więcej wrogów.

Na teren bandy fałszerzy możesz przedostać się po drabinie (#1) i gzymsach (#2) lub wskakując na mur z kosza na śmieci (#3)

Czas na wejście na teren opanowany przez przeciwników. Możesz się tam dostać niepostrzeżenie nieco się cofając i wchodząc na drabinę (#1 na obrazku powyżej) z prawej, a potem przechodząc dalej po gzymsach (#2 na obrazku powyżej) albo podchodząc do kosza na śmieci (#3 na obrazku powyżej) na lewo od zbira i wskoczyć na mur nad tobą.

Kiedy znajdziesz się na murze przejdź na jego lewą stronę i poczekaj, aż rywal pod tobą odejdzie. Przeskocz wtedy na pochyły, niebieski dach z lewej, a stamtąd wejdź na szczyt budynku z lewej. Na dole zobaczysz dwóch przeciwników - warto ich ogłuszyć, kiedy nie będą na siebie patrzeć (możesz zwabić jednego do zakątka przy drzwiach rzucając np. koszem na śmieci), co ułatwi ci zbadanie dziedzińca.

W szybie z prawej (#1) znajdziesz palmtopa z kodem do magazynu (#2), natomiast do budynku możesz wejść przez wspomniany przed chwilą magazyn, główne drzwi (#3) lub balkon (#4), jeśli na żaluzjach użyjesz Zdalnego hakowania

Po tym warto się nieco rozejrzeć. Z prawej strony (#1 na obrazku powyżej) znajdziesz w szybie palmtopa z kodem 1998. Dzięki niemu możesz otworzyć terminal 3 poziomu z lewej (#2 na obrazku powyżej). W środku jest sejf (4 poziom zabezpieczeń - dwa granaty i ponad tysiąc kredytów, kod 2489 możesz otrzymać po późniejszej rozmowie z Mileną) oraz właz prowadzący do szybu, którym dojdziesz na piętro budynku z Mileną.

Do budowli możesz też wejść przez główne drzwi (#3 na obrazku powyżej) lub wchodząc na balkon i uchylając żaluzje antywłamaniowe (#4 na obrazku powyżej) ulepszeniem Zdalne hakowanie. Jeśli zdecydowałeś się na przejście przez parter, to uważaj na kamerę (możesz ją wyłączyć pociskiem EMP) oraz lasery. Ponadto przy schodach spotkasz wartownika, przy którym znajdziesz kod 1980 - pasuje on do znajdującego się nieco dalej komputera (1 poziom zabezpieczeń), dzięki któremu możesz wyłączyć systemy ochronne.

Milena naświetli ci sytuację związaną z fałszywkami

Po wejściu do biura rozpocznij rozmowę z Mileną (obrazek powyżej). Warto wybierać opcje uspokajające, a w dalszej części rozmowy wypytać ją dodatkowo o szczegóły. Od dziewczyny dowiesz się o procederze nakręconym przez spotkanego na początku policjanta Drahomira.

Następnie Milena zaproponuje ci, abyś pomógł w jej planie. Możesz na to przystać lub odrzucić propozycję. Jeśli się zgodzisz otrzymasz informacje o Edwardzie Brodzie i Irence Bauer, którym masz dostarczyć fałszywki. Jeśli zdecydowałeś się pomóc dziewczynie, to otrzymasz od niej również kod do sejfu (2489), znajdującego się w magazynie - możesz do niego dotrzeć przez szyb wentylacyjny z biura.


Przekazanie fałszywek Edwardowi i Irence oraz włamanie do urzędu

Ta opcjonalna część misji stanie się dostępna tylko wtedy, jeśli podczas rozmowy z Mileną zgodziłeś się jej pomóc i obiecałeś dostarczyć wskazanej dwójce osób przygotowane przez dziewczynę fałszywe dokumenty.

Budynek, w podziemiach którego znajdziesz Irenkę

W tym przypadku udaj się na wschód, w pobliże budynku opisanego na mapie, jako Vincent van Aug (obrazek powyżej). Wejdź do środka i przejdź przez drewniane drzwi po drugiej stronie pomieszczenia. Za nimi znajdziesz schody prowadzące na dół w prawo.

Zejdź po nich na dół, a dotrzesz do podziemi, gdzie spotkasz poszukiwaną kobietę. Podejdź do niej i po rozmowie przekaż przepustkę. Warto jeszcze rozejrzeć się po pomieszczeniu, gdzie znajdziesz dwa e-booki oraz palmtopa z informacją od brata Ireny.

Sklep Edwarda, którego napadły zbiry

Po podarowaniu przepustki Irenie skieruj się w prawo. Na lewo od wejścia do metra znajdziesz sklep Edwarda (obrazek powyżej). Wejdź do środka, a będziesz świadkiem sceny, w której bandyta grozi właścicielowi bronią. Zastrzel go lub obezwładnij z dystansu lub bliska, za co Edward będzie ci bardzo wdzięczny.

Po chwili rozpocznie się rozmowa. W jej trakcie sprzedawca poruszy temat jego córki - możesz od razu powiedzieć mu prawdę, kto cię przysłał lub wypytać o dziewczynę i przeszłość Edwarda. Finalnie i tak Adam przekaże sprzedawcy przepustkę - możesz za nią wziąć drobną sumę lub zrezygnować z tego kroku.

Po przekazaniu przepustek skontaktuje się z tobą Milena, która powie ci, że dokumenty można aktywować w Rządowym Urzędzie Rejestracyjny w centrum miasta (dojedziesz tam metrem - stacja Monument). Przy okazji uzyskasz od dziewczyny kod do rządowego kiosku (6788).

Szyb (#1), umożliwiający niepostrzeżenie wejście do urzędu

Do urzędu prowadzą dwie drogi. Pierwsza, to główne wejście chronione przez dwóch strażników. Ponieważ teren urzędu jest strefą zastrzeżoną, dlatego aby ich minąć skorzystać ze Szklanej tarczy lub obezwładnij ich (jeden wychodzi do zaułka na zewnątrz, co daje ci dobrą szansę na przeprowadzenie ataku). Dodatkowym utrudnieniem może być zamontowana w rogu kamera strzegąca wejścia. Gdybyś zdecydował się na ten wariant, to pamiętaj o kodzie do drzwi - 6788.

Druga opcja jest bezpieczniejsza, ale wymaga ulepszenia Cybernetyczna proteza nogi. Na północnym zachodzie od urzędu, za narożnikiem, znajduje się szyb (#1 na obrazku powyżej), do którego dostaniesz się po dachu auta, jeśli wykonasz wysoki skok (możesz też uciec szybem, jeżeli wszedłeś głównym wejściem i wywołałeś alarm).

Kamera (#1) oraz komputer (#2) do którego masz się włamać

Po dotarciu do pokoju uważaj na kamerę w narożniku (#1 na obrazku powyżej). Na szczęście nie obejmuje ona komputera (#2 na obrazku powyżej), do którego się wkradnij. Możesz w tym celu skorzystać z hasła Samithedog (znajdziesz je przy strażniku) lub dokonać włamania (1 poziom zabezpieczeń).

Przy jego pomocy wyłącz kamery w budynku, a następnie w dziale Inne urządzenia uruchom Stację kontroli przepustek na wprost ciebie. Skorzystaj z jednego z dwóch stanowisk i poczekaj, aż Milena wbije kod. Okaże się, że możesz aktywować tylko jedną przepustkę - zdecyduj czy chcesz pomóc Edwardowi czy Irence - jeśli nie zdążysz nie pomożesz nikomu. Po załatwieniu sprawy wróć do głównego wątku misji.


Załatwienie sprawy Drahomira

Bez względu na to czy zdecydowałeś się pomóc Edwardowi i Irence czy też zignorować ich sprawy, w celu dokończenia zadania będziesz musiał załatwić sprawę Drahomira. Nie idź jednak do niego, ponieważ nawet jeśli zdradzisz mu informacje o swoim dochodzeniu, to skończy się to walką.

Policjantka (#1), której przekaż informacje o Drahomirze

Zamiast tego udaj się wzdłuż uliczki dochodzącej do metra (do tej biegnącej na północny zachód). Po chwili zobaczysz trzyosobowy oddział, w tym poszukiwaną policjantkę (#1 na obrazku). Porozmawiaj z nią i powiedz jej o wynikach swojego śledztwa mówiąc o przetrzymywaniu Mileny lub sprawie z fałszywkami.


Powrót do spisu treści: Deus Ex: Mankind Divided, Rozłam Ludzkości - Poradnik, Solucja

Następnie: Deus Ex: Rozłam Ludzkości - Misja poboczna SM02: Kult osobowości


Po chwili patrol podejmie akcję i rozprawi się z Drahomirem. Jeśli chcesz, to przejrzyj jego ciało, przy którym znajdziesz palmtopa. Jeśli jeszcze nie dokończyłeś sprawy Edwarda i Irenki w urzędzie, to będziesz mógł uczynić to teraz.

Zobacz także