Skip to main content

Deus Ex: Rozłam Ludzkości - Misja poboczna SM05: Samizdat

Przekonaj członków podziemnej grupy, aby zapomnieli o pewnej sprawie, którą chcą nagłośnić.

Misję będziesz mógł rozpocząć po rozmowie z Peterem Changiem, którego znajdziesz w bazie TF29 (dotrzesz do niej w ramach misji głównej o nazwie Poznawanie TF29). Agent przebywa na drugim piętrze bazy w oddziale przestępczości cybernetycznej (Cyber crime) - znajdziesz go z prawej strony pomieszczenia.

Podejdź do Changa i rozpocznij z nim rozmowę. Powie ci, że włamanie do systemów instytucji nastąpiło z komputera zlokalizowanego w budynku przy ulicy Hlavni 33. Jeśli jesteś zainteresowany tym zadaniem, to zgódź się na jego wykonanie.

Drzwi (#1) prowadzące na klatkę schodową

Kiedy wyrazisz zgodę opuść bazę TF29, a po wyjściu na miasto zacznij kierować się po ulicy w prawo. Po kilku krokach dotrzesz do nowoczesnego apartamentowca. Przejdź przez drzwi, a na podwórku skieruj się na klatkę schodową z lewej (#1 na obrazku powyżej).

Po wejściu na schody zacznij kierować się na górę. Twoim celem jest dotarcie na trzecie piętro. Po drodze będziesz mijał domy, do których możesz włamywać się przez hakowanie terminali (między drugim, a trzecim piętrem jest też osłabiony fragment ściany).

Do mieszkania możesz włamać się przez terminal (#1) lub przez okno (#2)

Po dotarciu do pokoju 302 okaże się, że jest zamknięty. Aby się do niego dostać możesz włamać się do terminala (#1 na obrazku powyżej - 2 poziom zabezpieczeń), albo przeskoczyć na gzyms i wejść do środka przez okno z prawej (#2 na obrazku powyżej).

Po znalezieniu się w środku możesz nieco rozejrzeć się po mieszkaniu. W głównym pokoju w narożniku jest półka z dwoma programami do hakowania. Kiedy skończysz podejdź do stołu i włam się do komputera (1 poziom zabezpieczeń).


Odszukanie Samizdatu

Po przejrzeniu poczty przejdź na komunikator wybierając go z menu z lewej. Po chwili rozpocznie się czat, w trakcie którego dwa razy będziesz wybierał odpowiedzi. Jeśli przy drugiej wybierzesz opcję Zadaj pytanie, to rozmówca powie ci o włazie przy sklepie muzycznym lub starym kościele w dzielnicy Davny.

Właz (#1) do kryjówki przy sklepie muzycznym

Jeśli odpowiesz w zły sposób, to rozmówca i tak zdradzi, że chodzi o podziemia w tej części miasta, ale już informacji o włazach. Opuść mieszkanie i skieruj się na południowy wschód od obecnej pozycji, do dzielnicy Davny. Skieruj się w tamtym kierunku i zlokalizuj jeden z włazów - na przykład ten przy sklepie muzycznym (#1 na obrazku powyżej).

Po znalezieniu się w kanałach warto udać się do pomieszczenia na południowym zachodzie na drugim poziomie. Jeśli skorzystałeś z włazu przy sklepie muzycznym, to wystarczy udać się w lewo, a potem w prawo.

Gazu (#1) pozbędziesz się przekręcając dwa zawory (#2, #3)

Po kilku krokach trafisz do pomieszczenia z gazem (#1 na obrazku powyżej). Aby go wyłączyć wejdź na podwyższenie z lewej i skorzystaj z zaworu (#2 na obrazku powyżej), a potem z drugiego znajdującego się na końcu przejścia (#3 na obrazku powyżej). Następnie zejdź na dół.

W lokacji możesz przeczytać wiadomość w komputerze, a także znaleźć kilka interesujących przedmiotów - program do hakowania, oprogramowanie breach oraz spory zapas amunicji usypiającej do karabinu (jest na ziemi we wnęce).

Aby dotrzeć do poszukiwanej grupy udaj się do środkowego, podłużnego pomieszczenia na środku drugiego piętra.

Skorzystaj z rur (#2), aby dostać się na podwyższenie (#1) z lewej

Jeśli spojrzysz w lewo, to zobaczysz lokację (#1 na obrazku powyżej), do której możesz się dostać przechodząc po rurach (#2 na obrazku powyżej) z prawej. Użyj ich i przeskocz na stały grunt, po czym skieruj się do korytarza z prawej. Kontynuuj drogę, aż dojdziesz do grupy rozmawiających na dole osób.


Uciszenie Samizdatu

Od ciebie zależy w jaki sposób spowodujesz, aby uciszyć osoby z Samizdatu. Warto od razu dodać, że w pomieszczeniu znajdziesz sporo programów hakerskich oraz trzy komputery (1, 3 i 5 poziom zabezpieczeń), na których znajdują się głównie wiadomości związane artykułami. Gdybyś chciał skrócić sobie drogę powrotną, to z prawej strony znajduje się przycisk na ścianie, odblokowujący tajne przejście (będziesz jeszcze musiał przestawić zagradzające drogę obiekty).

Członków Samizdatu możesz zwyczajnie zabić

Opcja 1 - pierwsza możliwość to zwyczajne ich wyeliminowanie - możesz zacząć z nimi walkę z góry, skąd będziesz miał lepszą pozycję strzelecką (obrazek powyżej). Pamiętaj jednak, że wszystkie trzy osoby, których musisz się pozbyć są uzbrojone, więc korzystaj z osłon i postaraj się ich wyeliminować, jak najszybciej.

Do strzelaniny dojdzie również wtedy, gdy podejmiesz rozmowę z K, a w jej trakcie spróbujesz go kilkukrotnie zastraszyć.

Po ewentualnym pobyciu się członków tajnej organizacji możesz też przeszukać ich ciała, przy których znajdziesz nieco przydatnych przedmiotów, a także przeszukać pomieszczenie i wkraść się do laptopów.

Upraszczanie sprawy, to najlepsza taktyka

Opcja 2 - przekonanie - jeśli masz rozwinięte ulepszenie Wzmacniacz społeczny, to w trakcie dialogu na górze koła odpowiedzi pojawi się wybór Przekonanie. Po chwili przejdziesz do bardziej szczegółowej rozmowy (obrazek powyżej), w której możesz załatwić sprawę Samizdatu. Aby to uczynić należy dwukrotnie wybrać opcję Uprość. W ten sposób przekonasz K, aby dał spokój całej sprawie.

Opcja 3 - współpraca - jeśli nie udało ci się przekonać K lub nie chcesz stawać z członkami Samizdatu do walki, to rozmówca zaoferuje ci współpracę. Porzuci on całą sprawę, ale pod warunkiem, że zdobędziesz materiały obciążające wymienioną przez niego organizację.


Zdobycie materiałów w banku

Jeśli zdecydowałeś się na trzeci wariant, to opuść kanały i skieruj do budynku Palisade Property Bank na zachodzie miasta. Po wejściu do środka szybko zorientujesz się, że bank jest podzielony na strefy dla klientów oraz ochrony, do których nie możesz wchodzić. Twoim celem jest dostanie się na trzecie, piętro (biurowe), co jest możliwe tylko po zdobyciu odpowiedniej karty.

Pomieszczenie (#1), w którym znajdziesz kod do konta jednego z klientów

Te możesz znaleźć w kilku strzeżonych pomieszczeniach. Pamiętaj jednak, że gdy tylko strażnicy zobaczą, że majstrujesz przy terminalach, to otworzą do ciebie ogień. Zacznij iść wzdłuż lewej części głównego korytarza. Znajdziesz tam otwarte pomieszczenie (Executive Boardroom - #1 na obrazku powyżej), a w środku palmtopa z kodem do konta Niklusa Dominguesa (0831).

Po zdobyciu informacji opuść pokój i skieruj się w prawo. Trafisz tu na dwóch rozmawiających strażników, a na prawo od nich na schody prowadzące na dół. Skorzystaj z nich, żeby zejść poziom niżej.

Włam się do terminala, aby wejść do pomieszczenia (#2) z kartą

Rusz przed siebie, w stronę zaułka z windą (#1 na obrazku powyżej). Na prawo od niej znajdują się zamknięte drzwi (#2 na obrazku powyżej), które nie są obserwowane przez strażników. Włam się do terminala (1 poziom zabezpieczeń), po czym wejdź do pomieszczenia.

W środku znajdziesz e-book, palmtopa z kodem do skrytki niejakiego Włodka (6477), laptopa (3 poziom ochrony - po czacie na temat zagubienia kodu możesz otrzymać go od rozmówcy - 1110), a przede wszystkim leżącą z lewej strony kartę dostępu do windy w Palisade umożliwiającą wjechanie na trzecie piętro banku. Ponadto z prawej strony za ksero (przesuniesz je, jeśli posiadasz ulepszenie Zoptymalizowane umięśnienie w Cybernetycznych protezach ramienia) znajduje się wejście do szybu umożliwiającego przemieszczanie się po niektórych, trudno dostępnych miejscach w banku.

Krata (#1) prowadząca do szybu, w którym ukryjesz się przed strażnikami

Po zdobyciu karty opuść pomieszczenie i skieruj się do windy z prawej strony. Przyłóż kartę do czytnika i udaj się na trzecie piętro (biura). Uważaj, ponieważ teraz będziesz stale na terenie zagrożonym. Po wyjściu z windy przykucnij i szybko podnieś kratę (#1 na obrazku powyżej), rzuć przed siebie pudło i wejdź do szybu (jeśli będziesz się guzdrał zobaczą cię strażnicy z lewej strony).

Twoim celem jest teraz dotarcie do Biura Dyrektora Naczelnego, które znajduje się nad stróżówką z dwoma strażnikami, którym przed chwilą zszedłeś z widoku. Przez kratę przypatrz się im ruchom - zauważ, że co pewien czas się rozchodzą, po czym stają w pokoju z prawej nie obserwując wejście.

Gdy wartownicy (#1, #2) będą patrzeć w prawo udaj się na schody z lewej, po czym poczekaj na dogodny moment i podbiegnij do terminala (#3) pod kamerą

Kiedy się tak ustawią (#1, #2 na obrazku powyżej), opuść szyb, po czym po cichu otwórz drzwi i skieruj się na schody z lewej prowadzące na górę. Dojdź do narożnika na półpiętrze i poczekaj, aż kamera z lewej nie będzie zwrócona w twoją stronę. Kiedy to nastąpi wejdź na szczyt schodów i włam się do terminala (#3 na obrazku powyżej - możesz też zdobyć hasło, o czym informujemy w kolejnym akapicie) przy drzwiach (1 poziom zabezpieczeń).

Jeśli chcesz przeszukać pokój strażników na dole, to możesz ich ogłuszyć. Najpierw ustaw się na schodach i ogłusz tego, który do nich podejdzie, a potem na spokojnie zakradnij się i ogłusz drugiego (możesz skorzystać z przełącznika EG przy drzwiach, dzięki czemu zasłonisz okna). Na biurku znajdziesz palmtopa z kodem do biura (0211), a na biurku laptopa bez ważnych informacji.

Po otworzeniu drzwi wejdź do środka, a znajdziesz się w gabinecie, w którym masz zdobyć cenne informacje.

Dzięki komputerowi (#1) możesz wyłączyć kamery, natomiast materiały znajdziesz w segregatorach (#2)

Po znalezieniu się w biurze możesz przeszukać kilka laptopów. Ten z napisem security (#1 na obrazku powyżej) umożliwi ci wyłączenie kamer, co ułatwi ci drogę powrotną. Poszukiwane przez ciebie materiały znajdują się w segregatorach pod biurkiem (#2 na obrazku powyżej).

Uwaga - istnieje jeszcze możliwość zdobycia innych materiałów znajdujących się w tajnym pokoju. Możesz się do niego dostać na dwa sposoby.

Możesz skorzystać z zagadki logicznej (#1), aby otworzyć tajne przejście (#2)

Pierwszy to skorzystanie z szybu za telewizorem (#1 na obrazku powyżej). Druga możliwość, to rozwiązanie zagadki mechanicznej z modelem budynków na stole (#2 na obrazku powyżej). Musisz ustawić je w odpowiedniej kolejności - średni budynek z lewej, mały w środku, duży z prawej. W ten sposób otworzysz tajne przejście z prawej (#3 na obrazku powyżej). Zauważ, że pojedyncze naciskanie figur zmienia ich położenie, natomiast jeśli wciśniesz i przytrzymasz klawisz interakcji, to podstawka się obróci. Aby odpowiednio ułożyć figury skorzystaj ze schematu:

  • przestaw środkowy budynek budynek
  • obróć podstawę
  • przestaw środkowy budynek budynek
  • obróć podstawę dwa razy
  • przestaw środkowy budynek budynek

Znajdziesz się w tajnym pokoju, gdzie na biurku leży palmtop z kodem (1293), oprogramowanie breach, a na szafce e-book. Z prawej strony za obrazem znajdziesz natomiast skrytkę z zabezpieczeniem na 1 poziomie. W środku jest trój-kod, pieniądze, punkt praxis, a przede wszystkim tajne akta dla samizdatu.

Do tego pomieszczenia możesz też dostać się szybem wentylacyjnym znajdującym się w holu na parterze za laserami pod napisem Corporate Vault.

Po podniesieniu materiałów (jednych lub obydwu) wyjdź z biura, zjedź windą na dół i opuść bank, po czym wróć z materiałami do hakerów w podziemiach.


Powrót do spisu treści: Deus Ex: Mankind Divided, Rozłam Ludzkości - Poradnik, Solucja

Następnie: Deus Ex: Rozłam Ludzkości - Misja poboczna SM06: 01011000


Obejdź centralę informacyjną miasta

Na miejscu możesz wypytać K o parę spraw, a następnie przekazać mu informacje. Haker powie ci, że zapomnij o twojej sprawie jeśli jeszcze odwiedzisz centralę informacyjną. Budynek, do którego masz się udać znajduje się na zachód od wyjścia z kanałów.

Skorzystaj z podnośnika (#1), aby dostać się do instalacji informacyjnej (#2)

Aby dostać się na dach możesz skorzystać z podnośnika (#1 na obrazku powyżej. W tym celu musisz do gniazda wsadzić zasilającą cały mechanizm biobaterię, wejść na platformę i użyć przycisku. Po znalezieniu się na dachu podejdź do anteny (#2 na obrazku powyżej) i włam się do systemu, po czym wybierz opcję Włącz zdalne sterowanie. Przekaż o tym wiadomość do K, a misja się zakończy.

Zobacz także