Devil May Cry 5 - Prolog: Nero, V, podstawy, walka, boss Urizen
Poznajemy pierwsze zasady związane z rozgrywką i uczymy się walczyć.
Prolog stanowi wprowadzenie do gry zarówno pod kątem fabularnym, jak i rozgrywki. W pierwszym rozdziale nauczymy się podstaw związanych z mechaniką gry, czyli sposobem poruszania się oraz korzystania z broni podczas walki.
Kontrolujesz bohatera o imieniu Nero, który nie posiada prawej ręki. Szybko się zorientujesz, że i bez niej daje sobie świetnie radę w potyczkach z przeciwnikami. Zacznij od ruszenia przed siebie. Przed sobą zobaczysz drugiego z bohaterów o ksywce V - biegnij za nim, aż do pierwszej przeszkody.
Chodzi o wysoką ścianę, przez którą będziesz musiał się przedostać. Kiedy się do niej zbliżysz z lewej strony zostanie wyświetlony samouczek w postaci informacji oraz klawiszy, jakie należy wcisnąć, aby wykonać podwójny skok. Od tej pory w ten sposób będą prezentowany wszystkie nowe informacje związane z rozgrywką.
Aby przejść przez ścianę wciśnij przycisk skoku (1), a kiedy znajdziesz się w powietrzu uczyń to ponownie, dzięki czemu Nero (2) wybije się tak wysoko, że będzie w stanie pokonać przeszkodę.
Po znalezieniu się na górze kontynuuj bieg przed siebie. W końcu dotrzesz na arenę, gdzie będziesz musiał stanąć do walki z pierwszym przeciwnikiem.
Będzie nim demoniczny owad nazywany Empusą (3). Jest to stosunkowo niegroźny wróg, atakujący przede wszystkim z bliska. Rozpraw się z nim testując zarówno ataki mieczem (4), jak i strzelając z dystansu pistoletem (5).
Aby przejść dalej będziesz musiał zabić wszystkich przeciwników, co spowoduje zamknięcie pieczęci, zwanej też barierą (6), z której wychodzą wrogowie. Dopiero po ich pokonaniu pieczęć zniknie odblokowując dalszą drogę.
Walka z bossem - Urizenem
Po walce zbierz czerwone kule, które wypadną z wroga - dzięki nim możesz rozwijać u bohatera nowe zdolności i ulepszać sprzęt. W kolejnych chwilach nauczysz się celować z pistoletu, zmieniać cel oraz korzystać z silnego ataku o nazwie hazardzista.
Dowiesz się również o zielonych kulach, których zbieranie przywraca postaci zdrowie. Kontynuuj bieg przed siebie eliminując kolejnych wrogów, aż dotrzesz do szczeliny, przez którą przejdź.
Trafisz na arenę, gdzie natkniesz się na pierwszego bossa, czyli siedzącego na tronie demona Urizena (7). Przeciwnik dysponuje wieloma potężnymi atakami, w tym ognistymi kulami czy wiązką mocy. Możesz próbować przed nimi uciekać i atakować Urizena na różne sposoby.
Finalnie przeciwnik zwycięży z Nero, po czym włączy się scenka, w której do pojedynku dołączy Dante. Po chwili Nero i V powrócą na ziemię, a prolog się zakończy.
- Spis treści: Devil May Cry 5 - Poradnik, Solucja
- Następnie: Devil May Cry 5 - Nero (Misja 01): most, poskramiacz demonów, boss Korzenie Klifota