Skip to main content

Devil May Cry 5 - tajne misje: sekretne i ukryte zadania

Jak odblokować 12 ukrytych misji oraz jakie są ich cele.

Tajne misje to specjalny rodzaj zadań, które można odkrywać podczas przechodzenia kampanii fabularnej.

Aby odkryć tajną misję należy zlokalizować fragmenty specjalnego symbolu, które są poukrywane w różnych miejscach etapów, i ustawić się w taki sposób, aby fragmenty stworzyły całość. W tym momencie będziemy mogli aktywować tajną misję i spróbować przejść ją od razu lub wybrać z menu głównego.

W sumie w grze jest do odkrycia 12 tajnych misji, a ich cele można podzielić na kilka kategorii. Obejmują one między innymi rozprawianie się z przeciwnikami w określonym limicie czasowym lub niedopuszczenie do ucieczki określonych przeciwników z danego terenu.

Czy warto wypełniać tajne misje? Jak najbardziej, ponieważ otrzymujemy za nie niebieskie kule umożliwiające rozwinięcie paska zdrowia.

Poniżej znajdziecie miejsca, w których można rozpocząć poszczególne tajne misje, a także cele, jakie należy w nich wykonać.

Aby zobaczyć sposób odblokowania tajnej misji wystarczy wybrać, któryś z odnośników poniżej:


Tajna misja 1 (Misja 2)

Tego zadania praktycznie nie da się ominąć, ponieważ natrafisz na nie automatycznie podczas przechodzenia misji głównej 2.

Po dotarciu do ruin budynku i skorzystaniu z drugiego, młodego Nidhogga trafisz na korytarz, gdzie korzenie zablokują przejście i zniszczą ścianę z prawej. Przejdź wtedy do lokacji z prawej i stań w taki sposób, żeby połączyć ze sobą znaki na ścianie i korytarzu.

W tym momencie pojawi się podpowiedź, w jaki sposób uruchamia się tajne misje.

Celem pierwszej tajnej misji jest wyeliminowanie wszystkich rywali w określonym czasie.


Tajna misja 2 (Misja 3)

W trakcie trzeciej misji dotrzesz Nero do kanałów. Kiedy w nich będziesz zlokalizuj przejście z zielonym znakiem ewakuacji, który znajduje się nad nimi.

Kiedy z niego skorzystasz dotrzesz na klatkę schodową. Zejdź na sam dół i spojrzyj w górę w taki sposób, żeby nałożyć na siebie znaki. W ten sposób będziesz mógł aktywować drugą tajną misję.

Celem w tym zadaniu jest pozbycie się przeciwników zanim uciekną.


Tajna misja 3 (Misja 4)

Aby odblokować to zadanie, w misji 4, trzeba będzie posłużyć się zdolnością specjalną V, czyli możliwością przywołania Koszmaru.

Należy tego dokonać podczas walki, do której dojdzie po przejściu przez zniszczony most i skorzystaniu z młodego Nidhogga. Dotrzesz wtedy na teren przed budynkiem. Kiedy użyjesz Koszmaru, to zniszczy on ścianę budynku i odblokuje nową ścieżkę z niebieską kulą.

Wejdź do środka i skieruj się do narożnika z prawej. Zlokalizuj drugiego młodego Nidhogga i podnieś go. Następnie opuść budynek i zacznij kierować się wzdłuż ulicy. Na skrzyżowaniu skręć w lewo i użyj Nidhogga, aby odblokować przejście.

Wejdź do budynku i skieruj się na wyższe piętro (przyda się opcja latania Gryfa). Z tego miejsca będziesz mógł zobaczyć znak po drugiej stronie ulicy.

Celem tajnej misji jest zdobycie 20 czerwonych klub w 30 sekund. Ułatwieniem tego zadania mogą być zdolności związane z poruszaniem się bohatera.


Tajna misja 4 (Misja 5)

W tym zadaniu, podobnie, jak w przypadku poprzedniego, trzeba będzie odkryć tajne przejście. Po dotarciu do fabryki w misji 5 dotrzesz w pewnej chwili do miejsca z rusztowaniami.

Właśnie w tym miejscu przywołaj Koszmar. Gdybyś nie miał wystarczającej ilości energii, to możesz podążać główną ścieżką, aż znajdziesz jej uzupełnienie.

Po skorzystaniu z nowo odkrytego przejścia rozpocznie się walka. Po jej zakończeniu zlokalizuj pobliskie, żółte schody i wejdź nimi na górę.

Właśnie w ich pobliżu jest punkt, z którego będziesz mógł aktywować tajną misję.

Celem tego zadania jest wyeliminowanie wszystkich wrogów bez otrzymywania żadnych obrażeń w czasie poniżej trzech minut.


Tajna misja 5 (Misja 8)

To zadanie pojawi się w misji 8 - pod koniec etapu natkniesz się na dwie platformy w lawie.

Po wskoczeniu na drugą z nich patrz w prawo, a zobaczysz miejsce, na które można przeskoczyć.

Możesz się tam dostać przeskakując w odpowiedniej chwili z platformy, którą jedziesz w górę. Uważaj, aby nie zrobić tego za późno i nie uderzyć w sufit.

Zlokalizuj mroczny uchwyt i skorzystaj z linki, aby dostać się do nowego miejsca, a potem uczyń identycznie z kolejnym uchwytem.

Trafisz do pomieszczenia, gdzie wystarczy odpowiednio się ustawić, aby zlokalizować znak na ścianie.

Celem tajnej misji jest dotarcie z miejsca startowego do końcowego bez dotykania ziemi.


Tajna misja 6 (Misja 9)

Tę tajną misję odblokujesz w misji 9. W tym przypadku ponownie trzeba będzie skorzystać z Koszmaru. Po wygraniu kilku pierwszych walk kontynuuj, aż dotrzesz do kilku platform z czerwonymi kulami. Wezwij Koszmar, dzięki czemu odblokujesz ścieżkę.

W trakcie eksploracji nowej lokacji natkniesz się na zamknięte pomieszczenie, gdzie za rośliną znajduje się niebieska kula.

Jeśli nie posiadasz wystarczających zapasów energii, to możesz sprawdzić pobliskie obszary, żeby ją zdobyć. Pamiętaj jednak, że jeśli wejdziesz do kopalni, to nie będziesz mógł już wrócić do tego miejsca.

Jeśli posiadasz odpowiedni zapas energii, to wezwij Koszmar ponownie, dzięki czemu zniszczysz blokady blokujące przejście. Pozbieraj wszystkie cenne przedmioty, po czym wskocz na platformę naprzeciwko i odwróć się w stronę wejścia.

Celem tego zadania jest wyeliminowanie wszystkich wrogów w czasie poniżej 20 sekund.


Tajna misja 7 (Misja 10)

W misji 10, po raz pierwszy grając jako Dante, natkniesz się na nowy rodzaj pulsujących przejść, które zamykają się na stałe po określonym czasie. Dlatego po ich namierzeniu nie zwlekaj, aby sprawdzić teren znajdujący się za nimi.

Kontynuuj przechodzenie etapu, aż trafisz do miejsca z dwoma pulsującymi przejściami. Po walce przejdź w lewo i ustaw się tak, jak stałeś zaraz po zeskoczeniu na dół.

Przejdź przez drzwi i zacznij podążać ścieżką z prawej. W końcu dotrzesz do dwóch platform. Skorzystaj z podwójnego skoku, a dotrzesz do kolejnego pokoju z kręgiem pośrodku.

Kiedy się tam znajdziesz wystarczy spojrzeć w górę z miejsca, z którego się tu dostałeś.

Zadaniem jest zabijanie wrogów jednym strzałem w momencie, kiedy odsłonią swój słaby punkt.


Tajna misja 8 (Misja 11)

Ponownie grając jako Dante - ten sekret odkryjesz w walącym się budynku. Po dotarciu do niego zeskocz na prawo od centralnej części i zlokalizuj skrzep krwi, którego się pozbądź.

Uczynienie tego spowoduje, że budynek nieco się osunie

Wskocz wtedy na podwyższenie, z którego wcześniej zeskoczyłeś, a znak tajnej misji zobaczysz przed sobą.

Celem tego zadania jest zdobycie przynajmniej rangi S podczas walki z przeciwnikami.


Tajna misja 9 (Misja 12)

W tym zadaniu, po wypełnieniu fontanny krwią, zejdziesz do katakumb. Podążaj przed siebie, aż zobaczysz malunki na ścianach.

Należy wtedy skorzystać z podwójnego skoku, aby dostać się na podwyższenie po drugiej stronie lokacji z prawej. Jeśli nie możesz tam wskoczyć, to spróbuj wejść na niższy stopień i wykonać podwójny skok z niego. Z tego miejsca wystarczy spojrzeć w stronę drzwi, aby zobaczyć znak.

W tym zadaniu celem jest utrzymanie się przynajmniej przez 15 sekund w powietrzu w trakcie wykonywania combosa.


Tajna misja 10 (Misja 14)

Tym razem sekret odkryjesz dzięki V. Początkowo podążaj zgodnie z wątkiem głównym, aż dotrzesz do kościanej jaskini. Zniszcz tam skrzep krwi, co odblokuje nowe przejście.

Zlokalizuj krótkie przejście z lewej, a dotrzesz do punktu, z którego zobaczysz znak, kiedy się odwrócisz.

Celem tej misji jest jej ukończenie bez dotykania ziemi.


Tajna misja 11 (Misja 15)

Kontynuuj, aż dotrzesz do boskiego posągu. Omiń go z prawej, a zobaczysz przejście, które prowadzi do miejsca z mrocznym uchwytem na linkę dla Nero. Skorzystaj z niej, aby dostać się wyżej.

Teraz wystarczy podążać przed siebie, a w przypadku spadnięcia wystarczy skorzystać z uchwytów.

Po dotarciu na drugą stronę kontynuuj, aż do niebieskiej kuli. Ruszaj dalej, aż do miejsca, gdzie Nero spadnie i powie, że wyczuwa czyjąś obecność. Wystarczy teraz spojrzeć w górę, aby zobaczyć znak.

Celem zadania jest jego ukończenie w czasie poniżej 30 sekund.


Tajna misja 12 (Misja 16)

Odkrycie ostatniej tajnej misji będzie wymagało nieco zręczności. Ważne jest miejsce na pierwszym obrazku, do którego dotrzesz po trzeciej walce.

Spójrz na dół i zeskocz na dużą platformę, po czym dostań się na kolejną położoną poniżej. Dla pewności chodzi o miejsce z czerwonymi kulami o fioletowej poświacie - to właśnie tam należy się dostać.

Po dotarciu na miejsce ruszaj przed siebie i zeskocz na dół. Zobaczysz tu punkt, z którego widoczny będzie znak na suficie aktywujący misję.

Aby wypełnić cel należy zebrać określoną liczbę kul.


Zobacz także